vattenfontän?

kamomillo

Trådstartare
Har ni en sådan till hundarna?
Ärligt talat visste jag inte ens att det fanns/behovet fanns. Men det kanske är en jättebra grej?
Hur funkar dom?
En kille på 24 år fick en sådan till sin hund igår, och visade en bild på den.
Men jag fattade inte hur man skulle fylla på vattnet.
Han och hunden hade i alla fall blivit jätteglada!

God jul på er alla!

* Jenny *

Sv: vattenfontän?

Vad är en vattenfontän till hund för något, är det istället för vattenskål? Hur ser den ut?

Vad är en vattenfontän till hund för något, är det istället för vattenskål? Hur ser den ut?

Ja det ska vara istället för vattenskål, men jag fattar inte riktigt hur den funkar.
Tyvärr fattat jag inte hur man länkar. Men sök på vattenfontän+ hund.

* Jenny *

Jag har en vattenfontän till mina katter och även hunden dricker ur den ibland. Jag köpte den eftersom katterna inte vill dricka ur skål. Förut hade jag alltid en katt som stod bredvid mig och ville ha rinnande vatten ur vattenkranen.

Kl
Har aldrig testat och ser ingen riktig ancändning till hund, men kan tänka mig att det kan vara bra för att få katterna att acceptera samma vatten.

Precis av samma anledning tvingade jag sambon till att köpa en till hans katt.
Drack bara ur kranen, vasken eller möjligtvis från ett "specialglas" som stod på diskbänken.

Detta gjorde mig mest bara irriterad eftersom kranvattnet ofta stod på, glaset tog massa plats i köket då vi inte har så stora ytor att jobba på och att han dricker ur vasken kändes bara äckligt på riktigt.

Numera vill han fortfarande dricka ur kranen, men annars funkar vattenfontänen bra (han fick den för ca 10 dagar sedan så har inte hunnit vänja sig helt vid den ännu).

Till hunden skulle jag aldrig köpa någon då hon dricker bra ur sin egen skål :)

Nä jag är alldeles för nojig för att ha el och vatten tillsammans, säkert finns det någon säkerhet för om det skulle bli kortslutning men jag vågar inte ta nån risk.

Jag hade en till min katt och hon gillade den. Hunden brydde sig inte om den och drack ur sin skål.

Vi köpte en till katterna, finns massa olika varianter. Vi har en drinkwell platinum, googla för bild :)
Vår ena katt vill bara dricka ur vattenkran så den är helt perfekt, även pappa har en till sin krankatt.
Ruben vår lilla hund dricker bara ur fontänen numer.

Knapplån

Till katter kan jag förstå, men till vår hund kan jag tycka att det är lite onödigt:o
Speciellt som jag sparkar ut hennes vattenskål flera gånger om dagen, och att hon helst dricker ut skitiga vattenpölar. :crazy:

* Jenny *

Men seriöst - drar det inte en massa el med en fontän? Vad hände med att bara diska skålen och byta vatten två gånger om dan?

Miljömedvetenhet 0,0... (eller finns det någon poäng som jag inte fattar?)

Om man har ett djur som äter torrfoder och inte gillar att dricka ur vanlig skål så kan jag förstå om man har en sådan. Däremot till ett djur som dricker finfint ur skål förstår jag inte vitsen med den.

Själv föredrar jag att hunden får i sig vatten genom fodret, det är så smidigt :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 010
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 505
Senast: ako
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 876
Senast: lilstar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 649
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka