Vattenbaljor

H

hugo

Jag har en liten underlig fråga. Vet någon var man kan få tag på så kallade zinkbaljor. Var väldigt vanliga förr i tiden att ha vatten i till djuren. Jag är ute efter några mellan 60-120 liter. De är perfekta att ha till hästarna ute i hagen för vatten. lagom lätta och lagom tunga. :)

Sv: Vattenbaljor

hugo skrev:
Jag har en liten underlig fråga. Vet någon var man kan få tag på så kallade zinkbaljor. Var väldigt vanliga förr i tiden att ha vatten i till djuren. Jag är ute efter några mellan 60-120 liter. De är perfekta att ha till hästarna ute i hagen för vatten. lagom lätta och lagom tunga. :)

Granngården har här iaf, men de kostar en förmögenhet =/

/Alexandra - som har en 60 liters zinkbalja ute på betet ;)

Sv: Vattenbaljor

Vi har svarta "slaktbaljor" till hästarna att ha vatten i .De är i hårdplast och väldigt hållbara och lätta.Finns på Lantmännen tror jag.
Hade badkar innan men de blir så rostiga efter ett tag och så är de så tunga och åbäkiga att flytta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 070
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 122
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 346
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka