Vårtråden...

Fast i Skåne behöver man ju inte köra 13 mil, för en träning, räcker att kasta en sten så träffar man en tränare och är man inte nöjd med den så kastar man stenen igen ;).
Jag som inte är direkt insatt i fälttävlans världen känner till och med till 5 tränare inom en halvtimmes körning, och har 8 tävlings banor inom 40 min körning. Och känner till i alla fall 5 privata små tränings banor i varierat skick.
Dvs som ft ryttare behöver man aldrig lämna skåne ;).

Haha jo jag vet men jag är ju värmlänning och hade jag bott kvar där hade jag lätt fått kört 13 mil till närmsta bana och tycker inte det är så farligt :D

Jag är ju så lat (och snål) att jag nog nöjt mig med dressyr om jag hade haft så långt :angel:. Ska ju mycket till för att jag ens ska ta mig längre än till hemmaklubbens träningar :o. Och ännu mer för att jag ska orka ta mig till ridhus, vilket ligger 700m, 2km, 3km och 4km bort... och detta är inte ens en utpräglad "häst kommun".
Är alltså längre att ta sig till en vettig skogs dunge än till flera ridhus.. hade hellre haft det åt andra hållet med lite ridvägar hemma :).

Snöar förresten här igen.. är glad attt jag köpte en regn ridkjol på rea idag :p, fick användning för den direkt ;)

Jag är ju så lat (och snål) att jag nog nöjt mig med dressyr om jag hade haft så långt :angel:. Ska ju mycket till för att jag ens ska ta mig längre än till hemmaklubbens träningar :o. Och ännu mer för att jag ska orka ta mig till ridhus, vilket ligger 700m, 2km, 3km och 4km bort... och detta är inte ens en utpräglad "häst kommun".
Är alltså längre att ta sig till en vettig skogs dunge än till flera ridhus.. hade hellre haft det åt andra hållet med lite ridvägar hemma :).

Jag har 64 km till närmaste ridhus...

Men du har antagligen men än en platt grusväg att rida ut på ;).

Haha, sant. Har dock bara två rundor (3,6 km respektive 14 km) i övrigt måste jag vända när jag ridit så länge jag vill. Platt finns inte här, bara mer backigt eller mindre backigt.

Däremot har jag en häst som AVSKYR att ridas ut, så jag vet inte om det hjälper så mycket. ;)

Jag har premiärbadat, så det måste vara vår! :idea: Det är inte varje år jag badar före 1 maj, men å andra sidan så var det inte frivilligt utan i stora vattenhindret i Hofors. :o

Fråga mig inte vad stjärnhästen gjorde, vi skulle droppa ner i vattnet, hon sköt iväg som en katapult och landade med ett magplask. När jag lyckades få mig själv på rätt köl så stod hon kvar i vattnet bredvid mig och såg olycklig ut, det blev nog inte riktigt som hon hade tänkt... :(

Kallt var det iaf, kan jag meddela... :crazy:

/Lady_S

Shit, min största skräck är att ramla av i vattnet, med mobilen och allt. Jag har varit så nära, så många gånger:rofl:
Det är ju lite det man har medhjälpare för ;), mobil/nyckel/jackhållare och ett par byxor i värsta fall :rofl:. Samt så ska en medhjälpare alltid ha minst en nummerlapp, gummisnoddar, klocka och startlista på sig :).

Det är ju lite det man har medhjälpare för ;), mobil/nyckel/jackhållare och ett par byxor i värsta fall :rofl:. Samt så ska en medhjälpare alltid ha minst en nummerlapp, gummisnoddar, klocka och startlista på sig :).
Fast ibland får ju min medhjälpare göra iordning min nästa häst, också ligger min klocka någon annanstans eller visar helt fel tid, eller så bara råkar den ligga i fickan:nailbiting:

Jag åkte av i vattnet i Skönabäck en gång när vi var där med Athena. Med mobilen i fickan :rofl: Skulle hoppa nerhopp i vattnet för första gången och hon tog ett jätteskutt ner, lite ur balans men höll mig kvar. Tänkte att vi gör det igen tills hon slappnar av. Men då gjorde hon ett ännu värre hopp (tror hon försökte hoppa över hela vattenhindret :cautious: ) och jag fick bada... Hela jag hamnade under vatten, dyngsur från topp till tå. Kändes inte som att det var läge att hoppa upp igen men jag var ju redan blöt om fötterna så jag stod kvar nere i vattnet så fick Athena hoppa på egen hand tills hon gjorde det på normalt vis :p

Sedan fick jag köra hem i bara underkläderna för att inte blöta ner chefens bil för mkt :o

Jag åkte av i vattnet i Skönabäck en gång när vi var där med Athena. Med mobilen i fickan :rofl: Skulle hoppa nerhopp i vattnet för första gången och hon tog ett jätteskutt ner, lite ur balans men höll mig kvar. Tänkte att vi gör det igen tills hon slappnar av. Men då gjorde hon ett ännu värre hopp (tror hon försökte hoppa över hela vattenhindret :cautious: ) och jag fick bada... Hela jag hamnade under vatten, dyngsur från topp till tå. Kändes inte som att det var läge att hoppa upp igen men jag var ju redan blöt om fötterna så jag stod kvar nere i vattnet så fick Athena hoppa på egen hand tills hon gjorde det på normalt vis :p

Sedan fick jag köra hem i bara underkläderna för att inte blöta ner chefens bil för mkt :o
Jag skulle ju vara kvar på lägret och rida dagen efter också, så jag fick låna klubbens tvättmaskin och torktumlare! :up:

/Lady_S

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 024
Senast: Wingates
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 943
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 602
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar