Vårtråden...

Vår här = plaskvått överallt så jag vågar inte rida ut eftersom jag inte vill förstöra skogen.
Men ljust i all evighet så det går att rida efter jobbet :)

Våra har typ helt slutat äta grovfoder. 3 resp 2 kg 55 % hösilage på natten bara. Men frost i natt o nyss några snöflingor :D Blandat m svettiga hästar i regntäcken i strålande sol.

Det är snöade för fullt här nu i morse:( helt obegripligt hur man ena dagen går runt och Mockar hagarna i kortärmat och nästa så är det snö...
Snöade igår också men lyckades helt undvika det genom att fly till Helsingör (strålande sol pch blå himmel hela dagen ^_^). men hade lämnat hästarna nakna i hagen... lite lagom ångest när man körde hem och såg att det blev bara mer och mer snö ju närmre hemmet man kom, men som tur var så låg inget kvar hemma och hästarna var bara lite blötta :). De ville knappt in heller, väntar bara på lite varmare väder innan de får börja sova ute ;).

Lilla hästen gick utan täcke i snöandet o haglade igår. Supernöjd!

Idag frost deluxe vid 7, snöade massor vid 8, nu stekhett o nakna hästar :love:

:arghh: Nu snöar det här också. Stora lapphandskar. Får se om jag kommer iväg till träningen på onsdag, har ju bara sommardäck.

Så less så jag inte vet vad på våren som aldrig kommer. :banghead:

Är det fälttävlan? Om det är det så är det klart du ska åka. Längste jag åkte för att träna fälttävlan ifjol var väl 70 mil enkel resa.... :rofl: :banghead: :rofl:
(Fast då sov jag över och tränade två dagar. :up: :angel: )

Ja, terränghoppning. Känns långt... Samtidigt hade de roliga hinder. :)

Alltså tom jag som bor i Skåne kan tänka mig att åka 13 mil för träning :cool:
Fast i Skåne behöver man ju inte köra 13 mil, för en träning, räcker att kasta en sten så träffar man en tränare och är man inte nöjd med den så kastar man stenen igen ;).
Jag som inte är direkt insatt i fälttävlans världen känner till och med till 5 tränare inom en halvtimmes körning, och har 8 tävlings banor inom 40 min körning. Och känner till i alla fall 5 privata små tränings banor i varierat skick.
Dvs som ft ryttare behöver man aldrig lämna skåne ;).

Fast i Skåne behöver man ju inte köra 13 mil, för en träning, räcker att kasta en sten så träffar man en tränare och är man inte nöjd med den så kastar man stenen igen ;).
Jag som inte är direkt insatt i fälttävlans världen känner till och med till 5 tränare inom en halvtimmes körning, och har 8 tävlings banor inom 40 min körning. Och känner till i alla fall 5 privata små tränings banor i varierat skick.
Dvs som ft ryttare behöver man aldrig lämna skåne ;).

Närmaste bana för mig är 1 1/2 h bort. Egentligen har jag satt gränsen vid 2 h körning, men det lät så skoj med träning...

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 024
Senast: Wingates
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 943
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 602
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar