Vårtliknande saker på och runt skapet på en unghäst...?

HannaZ

Trådstartare
Detta har pållen som går tillsammans med min häst...

Undrar om det är någon som har nån idé om vad det kan vara, om det kräver behandling eller är smittsamt.

Det är många vårtor och de är ljusa. Har inte velat pilla på dem så jag vet inte hur de känns.

Tacksam för svar!

/Hanna

Vad sitter dom
Vi har på några av hingstarna på betet. De säger att de kan få sådan vårt liknande av betet. Om de inte är vana vid all slaks bete.Jag vet inte men det sa dom till de hingstägare.

De sitter pa och runt skapet. ar ljusa i fargen. Har akt utomlands nu och blir borta tva veckor sa jag kan inte folja upp det hela. Har bett min medryttare att vara pa tjejen som ager hasten sa att hon tar reda pa vad det ar och om det smittar.

Hasten ar en unghast som ska saljas och han far inte allltfor mycket uppmarksamhet tyvarr, inte sa att han misskots men tjejen har mycket annat nu sa hon lagger inte mycket tid i stallet precis. Hon verkar dock inte ha lagt marke till vartorna eller sa ignorerar hon dem eller tror att de inte ar nat allvarligt. Skrev ett mess till henne om att kolla upp dem men nu har jag akt sa jag vet inte riktigt vad som hander dar hemma.

Var brukar unghastvartor sitta, smittar de etc

//Hanna

Det låter presis som de unghingstar som går på betet tillsammans med min hingst.
De säger att det kommer från betet. om de är lite ovana eller kännsliga.
3 st har detta. Ingen fara med de vårtor som de har. Ser lite äckligt ut.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Magnum
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 239
Senast: lizzie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar