Vårtecken 2019

Vårtecken?
Vi väntar fortfarande på vårvintern, den finaste årstiden vi har!
Snart, snart börjar tiden då vi sitter i snödrivan och grillar korv, och näsan...
Tar skotern ut på något fjäll, isfiskar, och njuter.
Om 2 veckor har vi skotertävling i byn.
Älskar den här tiden på året!
Men kanske inte blåsten 32.7 meter i sekunden på fjället, tidigare idag...

* Jenny *

Vårvintern saknar jag faktiskt sedan jag flyttade söderut, men det vägs ändå upp av detta
IMG-20190216-WA0002.webp

Snöstorm och kallt som sjutton, men hörrni, visst är våren på väg? Av ren överlevnadsinstinkt startar jag härmed en vårteckentråd. Här i Uppsala har jag sett snödroppeknoppar (finns det knopp finns det hopp!) mot en skyddad vägg, talgoxarna sjunger och det märks att dagarna är längre. Hur ser det ut hos er?

Innan det kom fem centimeter ny snö igår, hade det börjat tina fram lite, lite vägkant på grusvägen hemma. Och snön hade rasat från taken.

Det säkraste vårtecknet hemma hos mig är nog ändå att katterna vill vara ute mycket mer - och att jag inte behövde ha på helljusen på bilen imorse när jag åkte till jobbet.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 417
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 945
Senast: Nominous
·
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 287
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj