För mig vore det egentligen idealiskt att bo kring Örebro eller Västerås.
När det gäller lure coursing-tävlingar så har de hittills i år varit fördelade ungefär såhär: Skåne 2-3ggr, mellersta delen av landet har haft 4 tävlingar (Mariestad, Norberg, Mariestad, Katrineholm) och norra delen har haft 3 tävlingar (Nyland, Bjurholm, Boden). Genom att bo någonstans runt Örebro skulle jag ha så nära som möjligt till så många tävlingar som möjligt. Dessutom finns en hundkappbana i Västerås.
Kring Örebro/Västerås finns det också gott om rallylydnadstävlingar och det är inte allt för långt att åka och hälsa på mina föräldrar i Sthlm.
Det borde dessutom vara fullt möjligt att bo lite i utkanten av någon stad, ha nära till natur (bra hundpromenader) och nära till jobb. Inte så långt norrut att jag + hundar fryser ihjäl och blir deprimerade under vintern, inte så blåsigt, regnigt och eländigt som på Västkusten eller i Skåne.
Kort sagt, jag vet ju egentligen var jag borde söka jobb nu när det faktiskt är dags för mig att hitta något nytt
(och bor någon Bukefalist nära Örebro/Västerås får ni gärna berätta om det är bra eller dåligt där)