Precis, det saknas något som jag kan kolla för att se hur jag bättre kan förbereda mig inför en uppvisning och förstå de poäng som jag får. Det hjälper en inte att utvecklas, om man som jag läste i denna eller en annan tråd, får en 6:a på en halt, och kommentaren "rak". Man kan säkert räkna ut vad som saknades, gissa sig till det, hoppas att man kan rätta till rätt saker till nästa gång, men varför...?Nja, jag tolkar inte att TS @Aureola frågar efter en bok med exakta poäng "... det jag letar efter; någon slags programhandbok. Dvs där det står vad som förväntas i de olika momenten. TR behandlar ju bara reglerna kring tävlingarna som sådana; men där står inget om hur momenten ska utföras för att få en hög siffra; per klass, per moment".
Precis som inför vilket prov som helst ända från grundskolan och upp till universitetet finns det beskrivet klara och tydliga betygskriterier. Tom nåt så icke subjektivt som matte; det räcker inte att man skriver rätt siffra som svar utan behöver redovisa hur man kom fram till svaret, för att få en viss poäng och vilken totalpoäng som leder till vilket betyg. Det hade varit helt otänkbart att inte göra det.
Senast ändrad: