Vart kommer fb bilderna ifrån?

anhe

Trådstartare
Har grubblat på en sak nu i flera dagar. Många lägger ju ut en bild på fb med t.ex ett ordspråk skrivet på, eller skickar någon typ av bild på en blomma när någon fyller år, eller en illustration av en trött katt/hund eller något för att illustrera hur man mår. Vart hittar alla de där bilderna? För de måste ju vara fria att sprida förstås. Använder man någon typ av bibliotek, eller googlar man runt tills man hittar något? Måste ju ta massa tid tänker jag. Känner mig lite borta :confused::o:D

Har grubblat på en sak nu i flera dagar. Många lägger ju ut en bild på fb med t.ex ett ordspråk skrivet på, eller skickar någon typ av bild på en blomma när någon fyller år, eller en illustration av en trött katt/hund eller något för att illustrera hur man mår. Vart hittar alla de där bilderna? För de måste ju vara fria att sprida förstås. Använder man någon typ av bibliotek, eller googlar man runt tills man hittar något? Måste ju ta massa tid tänker jag. Känner mig lite borta :confused::o:D

Nu vet jag inte exakt vad du menar för bilder, men bildgoogla "meme" så borde du hitta ganska mycket.
(Att alla bilder som sprids nödvändigtvis faktiskt är fria skulle jag dock inte lita på.)

De flesta bilder har en upphovsman och är typ signerade. Då får man inte ta bort den delen utan det ska synas var du fått den ifrån.
Vissa redigerar dock bilderna
Har inte exakt koll på ad som är tillåtet men folks privata bilder skulle jag aldrig dela utan delar från olika sidor

Brukar gå att välja lite när man skriver ett inlägg? Har inte spenderat så mycket tid att utforska det dock.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 945
Senast: Amk
·
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
27 420
Senast: Niyama
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
940
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 248
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar