Vart hitta bra hästfakta?

Araminta

Trådstartare
Har verkligen ingen som helst aning om vart denna tråd bör ligga - så snälla flytta den om den ligger fel.

Hej!
Ska försöka komma igång med mitt projektarbete nu (efter en månad) och skulle behöva lite tips på bra hemsidor/böcker/filmer rörande hästens behov, psyke, beteende och anatomi.

Arbetet går ut på att rita om ryttarstadion så att den blir bättre ur hästsynpunkt. Så nu behöver jag veta allt om hästens behov och hur det hänger ihop med psyket osv.

Jättetacksam för svar!

Sv: Vart hitta bra hästfakta?

ja du, finns ju en hel uppsjö av olika böcker, men några man brukar nämna är ju Mats Melbbergs "Hästhållning i praktiken" och Bo Tibblins "Ridlära"...

Bo Tibblins bok har jag redan - men den ger inte så mkt ang själv hästhållningen, mer om ridningen. Den andra ska jag dock kolla upp!

Finns ju flera andra som räknas som grundläggande, typ "Lilla Ridboken" och "Känn din häst" som ingår vid märkestagning...

annars får du väl kolla runt lite på olika bokhandlar...

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 809
Senast: Red_Chili
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama