Vart finns det???

Sv: Vart finns det???

Jag tycker nog inte heller att Standart är outstanding, många hundar (inkl mina) blir ju ex väldigt hårda i magen av det. Behöver ju inte vara en nackdel, men något att ha i åtanke.

Jag ger Purina ProPlan till min hund. Hon är enormt fin i pälsen, sätter fina muskler, men är i bra hull och har varit bra i magen sen jag bytte från RC.

Det är kanske inte det fodret som alla skulle rekommendera på rak arm, men jag tycker det funkar riktigt bra för min hund.

Jag tycker Standardt verkar vara ett väldigt bra torrfoder. Själv ger jag Doggy Professional Extra Aktiv och är mycket nöjd. Det allra bästa fodret är det hunden fungerar bra på! :laugh:

Jag ger precept plus just nu till min valp, och hon är fin på det, men kommer byta till Robur i dagarna, eftersom hon fiser så mycket på det förstnämnda. Vår vuxna hund fungerar kanonfint på Robur, det första foder som har funkat.

Hur kommer det sig att du inte kan tänka dig Bravo? Har ingen egen erfarenhet av fodret utan är bara nyfiken..

De finns på Granngården, finns i alla fall i den butiken jag jobbar i och vi har relativt lika sortiment i alla butiker.

För att de har så mycket spannmål i sina basfoder. Sen har de ju lite specialare iofs nu för tiden, men när jag testade det såg jag ingen större skillnad på det och torrfoder.

Jag ger Affinity Advance till min och det har funkat bra från att jag bytte från valpfodret till nu. Han är musklig, pigg och håller bra hull. Dessutom gillar jag det mesta jag ser när jag läser på påsen.

Får jag fråga vad ni annars rekommenderar? Eller vad ni använder till era hundar? :)

Jag BARFar mina hundar, dvs råa ben, kött + lite grönsaker o frukt.
Jag undviker spannmål o kolhydrater eftersom hundar inte behöver det o spannmål kan många vovvar bli dåliga i magen av.
Behövs dock en del förkunskaper.

De enda köpefoder jag kan tänka mig är Vom og Hundemat samt K9 Natural o ZIWI PEAK, tyvärr är båda importerade o snordyra. Acana har oxå ett hyfsat innehåll, tyvärr oxå importerat.
Naturediet är ett portionsförpackat blötfoder som är bra att ha på resor t ex då det inte behöver förvaras i kylskåp.

På foderbilen.se kan du hitta o jämföra de flesta fodren som finns på marknaden.

Okej tack för allas svar!

Jag tror att jag ändå ska testa på Standardt då.
Just nu, förutom Doggy Professional Extra Valp, får han också KLASS färskfoder...vad anser ni om det då? Det var Vom og hundemat hans uppfödare egentligen gav men det kunde jag inte få tag på nånstans heller, och de i djuraffären sa att KLASS var lika bra..så jag körde på det...

Jag ger ju i stort sett endast färskfoder, men som torrfoder tycker jag Magnussons Meat & Bisquit är ett riktigt bra foder och det bör inte vara några större problem att gå över från Doggy till det då båda innehåller vete som kolhydrat. Fast jag tycker Magnussons Meat & Bisquit är klart överlägset Doggys foder och det enda bra foder som finns i dagligvaruhandeln. Eller åtminstone på Ica Maxi:laugh:

Vad gäller färskfoder så har jag fått Fodax rekomenderat, det är billigt - enkelt att få tag på iom att de själva kör Sverige runt och hundarna som äter det ser superfina ut.

Det behöver man heller inte fasa över från sitt tidigare foder utan det är bara att byta.

Jag ska byta till det framåt nu bara jag har skaffat mig en frysbox, - det är nackdelen med det, att man måste nästan ha en fullstor frys eller en frysbox, speciellt om man har flera hundar eller av stora raser.

Annars har jag sett Doggy Proffesional i djuraffärer.

Liknande trådar

Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 531
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Nu har det hänt mig ännu en gång, jag har fått en kräsen hund! :mad: Jag bytte från hans valpfoder, Doggy professional extra valp...
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Misiaczek
·
Ekonomi & Juridik För 2,5 år sen köpte jag en häst av säljare A. I kontraktet skrev vi att A skulle ha "första tjing" om jag nångång säljer hästen, men vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 898
Senast: horselife2000
·
Övr. Hund Just nu äter min hund (chihuahua 1,5kg) Doggy professional Extra active. Förr har han varit stor i maten (kunde lätt trycka i sig 2dl då...
Svar
18
· Visningar
1 657
Senast: kicki71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka