Sv: Kontraktfråga
Jag har använt mig utav "förköpsrätt" vid en ev försäljning!
Jag köpte ett fint hbl sto för 5 år sedan, utb vid flyinge men med ett jäkla humör.
Ingen kunde praktiskt taget rida henne, jag tog hem henne på prov och fastnade för henne och köp gjordes!
Under 2år så utvecklades hon till att tävla 1.30 hopp och tränades för landslagsryttare.
Jag sålde henne sedan till en vän mkt motvilligt men pga omständigheter som gjorde att jag inte hade råd med henne, men med sk "förköpsrätt" inskrivet i kontraktet!
Om hon skulle sälja henne efter några år så skulle säkerligen min situation vara annorlunda, vilket den absolut är nu!
Jag har hela tiden försökt att hålla kontakten, varit och hälsat på, ringt och messat.
Tyvärr så har denna tjej bytt nr väldigt många ggr och jag har totalt tappat kontakten med henne nu på 1 år!
Jag skulle bli vansinnig om jag fick reda på att hon sålt hästen vidare.
Kontraktsbrott!
Mitt namn har hon och det går att kolla upp på internet, eniro el 118 118!
Annars folkbokföringen.
Är hästen värd det dubbla idag och hon vill sälja den, ja då är det upp till mig om jag vill tacka ja el nej, men rättigheten är min att välja!!!
Jag har ångrat mig många ggr över att jag sålde min fina häst och skulle direkt köpa tillbaka henne om jag får chansen.
Skriver man under ett kontrakt är det bindande tycker jag.
TS hade ju tid att annonsera antar jag?
Hade tagit en mindre tid för denne att även försöka få tag på säljaren via internet el folkbokföring!
Tråkigt när det blir så här!