Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag rider en del med halsring i form av ett vanligt grimskaft. Har sett att det finns ”riktiga” halsringar att köpa. Ngn som vet hur de skiljer sig från vanliga grimskaft? Är de värt att lägga pengar på? Tittat på halsringar för mellan 100-200 så inga jätte summor.
Beror lite på hur stora dina händer är"Riktiga" tenderar att vara lite hårdare och tunnare. Men nej jag tycker inte att det gör någon funktionell skillnad - grimskaft, stigläder, martingal, ihopsatta tyglar… Välj det du gillar.
Jag tycker grimskaft blir lite tjocka och klumpiga, men det kan ju beror på att jag har små händer.
Tack för alla svar! Stigläder har jag inte testat mest av den anledning att jag inte har något över har ingen martingalring heller! men då verkar det onödigt att köpa ett då kanske!
Jag har en som min mamma gjort åt mig av hårt vaxat lassorep, den håller cirkeln även på hästen om man så säger. I TTEAM så rider man ju med rockring, det kan ju också vara något att testa om man vill ha den där tydliga hårda grejen.Jag rider en del med halsring i form av ett vanligt grimskaft. Har sett att det finns ”riktiga” halsringar att köpa. Ngn som vet hur de skiljer sig från vanliga grimskaft? Är de värt att lägga pengar på? Tittat på halsringar för mellan 100-200 så inga jätte summor.
Det gör ingen skillnad rent funktionellt, men estetiskt kan det ju vara kul med en snygg.
Folk köper så mkt onödiga grejer ändå. En ny halsring, en lila glittring grimma, lite extra på sparkontot...? Tja. Det är upp till dig.
Funktionellt hade inte stigläder funkat för mig med XS händer Vill ha en smal halsrem till mina pyttehänderDet gör ingen skillnad rent funktionellt, men estetiskt kan det ju vara kul med en snygg.
Folk köper så mkt onödiga grejer ändå. En ny halsring, en lila glittring grimma, lite extra på sparkontot...? Tja. Det är upp till dig.