vart anmäler jag till treårstestet till stömsholm?

C

CocoChanel

Hej!
Jag köpte nyligen en 2åring som jag tänkte visa på treårstestet till våren men hittar ingenstans där jag kan anmäla mej. Kan någon förklara hur jag ska gå till väga? :)

Sv: vart anmäler jag till treårstestet till stömsholm?

Eftersom treårstesten normalt ligger i maj så kommer inte propositionerna ut förrän till våren, så du får ge dig till tåls med anmälan. När det börjar närma sig kan du hitta proppar, reglemente osv på http://www.asvh.se/unghast/3ars_test.htm (förutsatt att det är ett halvblod, jag är inte så insatt på ponny).

Vad du kan börja tänka på redan nu är att förbereda hästen. Hitta helst ett ställe i närheten där de ordnar löshoppningsträning, då får hästen träna både lastning, löshoppning och inte minst det där momentet att komma till ett nytt ställe med nya hästar men ändå lyssna på matte -vilket kan vara nog så svårt för unghästar. Om hästen ska gå ridprov är det bra att börja med sadeltämjning i god tid så man kan ta det lungt och ge hästen de pauser den behöver. Hästen ska även vara van att lastas och ledas (även i trav) i träns.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag köpte en ställbar säng från ett företag i våras. Då synkroniseringen inte fungerade fick jag igenom en reklamation och skulle skicka...
Svar
5
· Visningar
531
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 164
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 604
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 315
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar