Varning. Hästmisshandel i Södra Stockholm

Sv: Varning. Hästmisshandel i Södra Stockholm

Möjligt att man kunde se saken som mitt problem. MEN att du tog vid dig av mitt första inlägg tyder på att du kände dig rätt träffad:grin:

Av vilken anledning eller rättare frågat vilken rätt ser du dig ta när du efterfrågar fler utförliga svar och dessutom foton av den aktuella hästen?

Om en utredning görs så tror jag inte man ska slänga ut info som kan vara betydande i fallet eller? Som sagt är du utredande polis(självutnämnd)?

Vad du skriver är för mig totalt ointressant och går mig förbi, men att sitta på allt för höga hästar och slänga ur sig den ena dumma frågan efter den andra utan att någon reagerar är för mig en gåta. Sköt du ditt så sköter nog TS sitt.
Att gå ut med en uppmaning om försiktighet som TS gör är för mig inget man behöver ifrågasätta in i minsta detalj.Det är skillnaden mellan oss (bland många)men där jag ser mig inte ha rätt att snoka in i minsta detalj som sagt.

Möjligt att man kunde se saken som mitt problem. MEN att du tog vid dig av mitt första inlägg tyder på att du kände dig rätt träffad:grin:

Av vilken anledning eller rättare frågat vilken rätt ser du dig ta när du efterfrågar fler utförliga svar och dessutom foton av den aktuella hästen?

Om en utredning görs så tror jag inte man ska slänga ut info som kan vara betydande i fallet eller? Som sagt är du utredande polis(självutnämnd)?

Vad du skriver är för mig totalt ointressant och går mig förbi, men att sitta på allt för höga hästar och slänga ur sig den ena dumma frågan efter den andra utan att någon reagerar är för mig en gåta. Sköt du ditt så sköter nog TS sitt.
Att gå ut med en uppmaning om försiktighet som TS gör är för mig inget man behöver ifrågasätta in i minsta detalj.Det är skillnaden mellan oss (bland många)men där jag ser mig inte ha rätt att snoka in i minsta detalj som sagt.
Det kan nog vara det absolut mest motsägelsefulla inlägg på Buke i år... :rofl::rofl::rofl:

Med tanke på att vi befinner oss på ett forum, så har man rätt att fråga det man vill och inte heller behöver man förklara varför man frågar, men jag har t o m förklarat varför jag frågar.. Sen om det inte faller dig på läppen är ju ditt problem.

Men som jag skrev, så ligger det i mitt intresse att dessa åker fast o jag tror att ju mer info som kommer ut destå lättare är det att de åker fast och blir straffade, vilket jag antar är målet..

Men det är ju min högst personliga tro, hur analyserar du den??

Men trevligt att du är här i tråden o berättar helt ot hela tiden om vad du tycker om mig o mina inlägg, du tycker inte det passar bättre per pm? Fast skicka dem helst inte till mig, för jag har inget som helst intresse (fortfarande) av att veta vad du tycker om mig o mina inlägg i tråden :idea:

Men vad är det för feeeeel på folk? Problemet är ju att man någonstans måste lita på att kunna ha sina hästar ifred, det är ju svart att installera kameror ifall något skulle hända.
Har en bekant som fick sitt sto uppskuret för ett par somrar sedan norr om Sthlm, ngt vasst rakt upp i könet på henne, typ som en sax samt ett långt snitt av vad veterinären tror sig vara ett rakblad. Hon överlevde detta, men är supermisstänksam mot främligar (vilket hon inte var tidigare) och ni kan ju gissa hur lätt det är att byta täcken på denna häst och spänna fast täcket baktill. Lilla gumman.
Och nu brännmärkning. Jag skäms över att vara människa. :devil:

:love: Du är tragisk. Ha en underbar dag,det ska jag ialla fall. Kram på dig.:cool:

Hej igen,

Jag har inte haft möjlighet att läsa inläggen som kommit på det senaste men har en till bild..

http://www.pixbox.se/alb_show_id1067824_page0.html

Vill även citera hästägaren själv "--Ingen skulle bli gladare än jag om det skulle visa sig vara en skada som hästen ådragit sig själv, men jag tvivlar starkt--"

Hoppas som du att hästen har gjort detta själv och att ingen människa kan vara så dum i huvudet att göra detta. Lider med dig.
Syns det något mer på hästen att det har hänt, typ skavsår av grimma eller avtryck. Mena om de höll fast hästen i ex en grimma så kankse det syns eller?
En lite fundering bara. Du kanske redan har skrivit det.

Detta måste ha varit väldigt väl planerat om dom nu har tagit med sig brännjärn, gasolvärmare och grimmor.

Hej, hästen har inga andra tecken på yttre våld.

Och när veterinären tydligt kan se två st N samt ett A så kan det inte vara från vare sig ett träd eller en tråd.

Jag vill förtydliga att Vet såg N och A. (Även om jag tidigare skrivit NN*A, vilket var en missuppfattning från min sida gentemot hästägaren)

Detta måste ha varit väldigt väl planerat om dom nu har tagit med sig brännjärn, gasolvärmare och grimmor.

Det är bla pga rädsla för bla det som hästarna är flyttade till annan plats.

Lättare att se om den ligger upp o ner.
27749431.jpg

Mer info ja?
Det borde tex finnas fler o bättre bilder? Kan vi få se dem? Någon kanske kan indentifiera vad de använt att bränna med?
Fanns det en eldstad eller vad tror vi de använt för att värma järnet? Tror svaret var elektriskt brännare, så vad behövs för att konka med en sån? Skåpbil??
De bör ha varit några stycken för att hålla hästen, värma järnet, hålla isär skinnet och de bör ju varit ganska så häst vana.
Har hästen fått lugnande?
Vad säger polisen om fallet?
Vad säger veterinären om skadan?

Fler bilder har jag av praktiska skäl inte kunnat få av hästägaren.
Vetrinären bedömde att det inte var frysmärkning utan brännmärkning, vet kunde inte avgöra av vilken sort brännjärnet var.
Det fanns ingen eldstad.
För en elektrisk brännare behövs bara den vanliga personbilen, där man kan koppla in sig på batteriet.
Hur många de var kan man inte fastställa. Bara att det finns människospår in i hagen från fel håll (en stig där det finns bilspår).
Polisen säger inte mycket just nu.
Vetrinären säger att det inte är mkt att göra mer än hålla koll så det inte blir infekterat. Tiden får utvisa om det blir bestående märken men det är inte så djupt så vi får hoppas på det bästa.

:bow: tack! Jag är inte så duktig på detta...

Jag får nackspärr av att studera den därför vände jag bilden :D

Fler bilder har jag av praktiska skäl inte kunnat få av hästägaren.
Vetrinären bedömde att det inte var frysmärkning utan brännmärkning, vet kunde inte avgöra av vilken sort brännjärnet var.
Det fanns ingen eldstad.
För en elektrisk brännare behövs bara den vanliga personbilen, där man kan koppla in sig på batteriet.
Hur många de var kan man inte fastställa. Bara att det finns människospår in i hagen från fel håll (en stig där det finns bilspår).
Polisen säger inte mycket just nu.
Vetrinären säger att det inte är mkt att göra mer än hålla koll så det inte blir infekterat. Tiden får utvisa om det blir bestående märken men det är inte så djupt så vi får hoppas på det bästa.

Tack för mer info och svar på lite frågor :)

Har de kört bilen in i hagen?:eek: För detta hade väl skett en bit in i hagen på öppen yta?
Hade hästen grimma på sig eller har de haft egen med sig?
Läskigt om det är "hästkunnigt" folk som gör sånt här.. :cry:

de måste ju ha hållit i hästen med nått.

Till TS hoppas hästen blir bra snart och att detta inte händer igen, någonstans.

men vad har dessa personer ev för motiv för att brännmärka en liten åring? vad är syftet? har ägaren fiender? :confused:

är syftet att skada en villkorlig häst använder man inte ett brännjärn, det tar tid och är betydligt svårare än att slå, skjuta på eller skära hästen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka