Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och dessutom vem ställer sig framför en häst för att brännmärka den? 500 kg som reser sig upp går inte att hejda.
Och dessutom vem ställer sig framför en häst för att brännmärka den? 500 kg som reser sig upp går inte att hejda.
Inte jag heller o har aldrig setto jag trodde det blev mer köttsår o öppet, nån som vet?
Intressant,jag känner ju folk som gör det..Jag tycker verkligen inte att det är bra, men trodde att det kringgick lagen på något sätt när det gäller just Tyska hästar..
men det är väll just därför märket ser ut som det gör? för att den inte går att hejda. och är man så dum i skallen att man får för sig att vilja brännmärka en häst så är man säkert tillräckligt dum för att ställa sig framför också.
en häst som blir attackerad framifrån på detta sätt lär ju fly åt sidan för att vända sig om och fly bårt, knappast fram på den som bränner den. flyg hästen åt sidan så är det väll dessutom inte konstigt om det kommer åt i vecken också? för då sträcks ju det ut.
jag har dock aldrig sett ett nygjort brännmärke så jag har ingen aning om hur det "ska" se ut nybränt.
En ung häst utsattes igår kväll för bränmärkning över bringan i hagen där den stod på bete i söderförort.
Detta hände troligtvis på förkvällen, upptäcktes av ägaren vid 21 tiden. Det fanns spår som tydde på att hästen har kämpat emot och även forspår från människa.
http://www.pixbox.se/pic_show_id27730842.html
Bilden är tagen idag.
Naturligtvis är det polisanmält och under natten vakade man i hagen. Hästen flyttas nu till annan plats.
Jag har valt att skapa ett nytt nick för att man inte skall kunna koppla vart hästen tar vägen men vill med detta inlägg VARNA hästägare i söderort. Var uppmärksamma, det verkar vara en galning i farten.
Hoppas moderator överser om jag lagt detta under fel rubrik.
Den filmen är gamla och bekräftar bara att man måste ha hästen instängd på något sätt för att kunna göra en brännmärkning utan att själv riskera livet. Det jag menade var att ställa sig framför och lyckas utföra en brännmärkning på det sättet som bilden visar dvs den går även in i vecken på bringan måste vara omöjligt om man inte sövt ner djuret. Och hade man gjort det så skulle ju själva märkningen vara tydligare.
Såg ditt andra svar nu och vi är inne på samma linje.