Sv: Varning. Hästmisshandel i Södra Stockholm
Jo, det är våra 1-åringar oxå... men inte fasen står de still om man gör dem illa, då är det ju nå allvarligt fel på hästen.
Du behöver inte övertyga mig alls, jag vill bara ha mer fakta och vägrar svälja saker bara för att nån fått för sig något särskillt.
Vad säger polisen då?
Kontaktat media?
Denna ettåring är väldigt välhanterad och väluppfostrad och då jag känner hästen i fråga vet jag att hur han är. Han står still när man säger till om det, punkt.
Och ja, veterinären har konstaterat att det är ett brännmärke, så nöjer du dig inte med det så vet jag inte vad som kan övertyga dig. Just nu börjar svullnaden gå ned, bränningen sitter lyckligtvis inte så djup så har han tur så blir det inte bestående märken (eller ytterst lite iaf). Han mår efter omständigheterna bra.
Just nu är det svullet dessutom och ju mer svullet desto svårare att se hur det verkligen ser ut. Så av den anledningen är det svårare att se märket nu än förut.
Så nu när både vet. och polis konstaterat att han blivit brännmärkt av människor (eftersom tydliga spår finns i hagen och den mer dominanta och buffliga hagkompisen fått sig en tjonga på skallen) tycker jag att det borde vara slutdiskuterat huruvida det är en brännskada eller ej!
Jo, det är våra 1-åringar oxå... men inte fasen står de still om man gör dem illa, då är det ju nå allvarligt fel på hästen.
Du behöver inte övertyga mig alls, jag vill bara ha mer fakta och vägrar svälja saker bara för att nån fått för sig något särskillt.
Vad säger polisen då?
Kontaktat media?