Varning. Hästmisshandel i Södra Stockholm

Sv: Varning. Hästmisshandel i Södra Stockholm

Detta måste ha varit väldigt väl planerat om dom nu har tagit med sig brännjärn, gasolvärmare och grimmor.

ja det verker ju helt osannolikt. Visst finns det sjuka människor som skadar djur. Men att flera så sjuka människor samarbetar verkar sanslöst. För det kan ju knappast ha varit bara en människa.

Jag ser dock inget dydligt mönster på bilderna så jag tvivlar faktiskt. Men jag vet inte. jag tvivlar mest för att allt låter så osannolikt.

Tja, det finns ju folk till allt. Jag tycker det borde lukta "bränt fläsk" om det är bränt.

Det gör det vid brännmärkning, och flera dagar efteråt också.:crazy:

men vad har dessa personer ev för motiv för att brännmärka en liten åring? vad är syftet? har ägaren fiender? :confused:

är syftet att skada en villkorlig häst använder man inte ett brännjärn, det tar tid och är betydligt svårare än att slå, skjuta på eller skära hästen.

Och varför bränna på bringan och inte på sidan på hästen där det är mycket enklare att komma åt och få en "snygg" brännskada? Eftersom det påstås vara bokstäver med är det ju tydligen viktigt att det syns.

Angående veterinärers bedömningar så händer det väl flera gånger varje år att veterinärer påstår att det är varg och liknande som gått på en häst, och där det sen visar sig att det inte ens var ett djur.

*KL*

Är det bara jag som inte ser några bokstäver???:confused: ser ut som ett "skrubbsår" i mina ögon

....skulle tro att vet. använde ordet "brännmärke" vilket blev "brännmärkning"

Att polis utreder är inte konstigt, det gör de om man anmäler, det är lite deras "jobb"....typ

*KL*

Är det bara jag som inte ser några bokstäver???:confused: ser ut som ett "skrubbsår" i mina ögon

....skulle tro att vet. använde ordet "brännmärke" vilket blev "brännmärkning"

Att polis utreder är inte konstigt, det gör de om man anmäler, det är lite deras "jobb"....typ

Ett N ser jag, dock upp och ner på orginalbilden. Sen om det är ett N eller om det av en slump blev en N vet jag dock inte.
Är det verkligen en människa som gjort detta så är det ju verkligen hemskt.

Jag tvivlar också, för jag tycker också att det låter osannolikt.

Hästar KAN skada sig själv på alla möjliga, och omöjliga, sätt. Min häst fick ett väldigt märkligt sticksår precis där framben möter bog (om någon förstår vad jag menar :)) för ett par somrar sedan. Hon gick då i hagen som inte innehåller NÅGOT i princip. Inga stenar, inga grenar, inga träd - ingenting helt enkelt. Vi gick runt den här stora hagen många, många gånger för att försöka förstå vad hon kunde ha stuckit sig på men blev aldrig kloka på det. Veterinären uteslöt också helt att det kunde vara hästkompisen som skadat henne på något sätt. Det var ett sticksår som bara var ett par centimeter brett på utsidan, och blödde mycket lite, men som var flera centimeter långt i "uppåtgående riktning". Men även om jag inte hittade någon "naturlig" förklaring så tror jag ändå inte att hon skadades av någon människa. Det finns helt enkelt inga bevis för det. Men vad det var, det får jag nog aldrig veta.

Ett N ser jag, dock upp och ner på orginalbilden. Sen om det är ett N eller om det av en slump blev en N vet jag dock inte.
Är det verkligen en människa som gjort detta så är det ju verkligen hemskt.

Kan du inte rita lite i paint åt mig....ser verkligen inte!

Men fy vad hemskt! Att man bara får för sig något sånt. Skulle vilja göra lika dant mot det kräket:mad:
Undra hur den här hästen kommer må i psyket efter det här..:crazy:

Jag ser inte heller några boktäver ?:confused:

Undra hur den här hästen kommer må i psyket efter det här..:crazy:

Med tanke på hur många hästar som bränn- och frysmärks i världen varje år, helt utan men, har jag svårt att tro att just den här skulle få men av det.

Senast ändrad:

Själv kan jag heller inte se varken bokstäver eller nåt.

Och när man utsätter hud för stark värme så blir den ju svart.

AM

men hallå,snälla nöj det med bilderna som finns..Om det gick sådär enkelt att brännmärka en vildhäst som på youtubeklippet,så hur enkelt är det inte att göra det på en lydig unghäst..
Den hästen de gjort det på,har säkert aldrig blivit misshandlad förut och inte haft en tanke på att de skulle skada den.Så det har säkert gått väldigt snabbt till,de har hunnit bränna lite så att man ser och sedan har hästen slitit sig bakåt..
Sluta tjafsa om det och var rädd om era hästar!

Nej, de hade inte kört med bilen in i hagen. Ja, det hände inne i hagen. Hästen hade inte grimma på sig utan den hänger alltid vid grinden.

Ja Centaur,
De frågorna ställer sig hästägaren med. Och polisen. Det är verkligen obegripligt.

Nu ser jag vad det står.... Det står ÅSEN...

Såg det även på den upp-och-ned vända bilden inna du photoshoppade också.

Nu ser jag vad det står.... Det står ÅSEN...

Såg det även på den upp-och-ned vända bilden inna du photoshoppade också.

Åsen??

O syftet med att tillverka ett eget brännjärn, bränna en häst, upp och ner, på bringan är VAD??

Vad är revan till höger och vad orsakade ödemet?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka