Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Naturligtvis är det polisanmält och under natten vakade man i hagen. Hästen flyttas nu till annan plats.
KL
Då jag har bott många år i USA och sett folk brännmärka hästar och kor så vet jag att är man 3-4 gubbar så är det inga problem alls att brännmärka en vuxen häst el ungdjur utan att ha dom i bås.
Detta är ett brännmärke utan tvekan!
Satans jävla idioter som kan förstöra på detta sätt.
hej igen,
Lite uppdatering. Hästarna är nu flyttade till säker plats. Idag är det otydligare men sent igår kväll var det tydligt A*NN om jag förstått rätt av hästägaren. Texten är uppochner.
Hästen i fråga är mkt välhanterad och vet att sitter man fast i grimman så gör man. Ännu är den knappa året så den väger inte så mycket så den kan hållas fast.
Den andra hästen i hagen har misshandlats med tillhygge i ansiktet som svullnat upp.
Det finns spår efter gärningsmannen/männens bil utanför hagen och spår som leder in i hagen. Man har även funnit platsen där det ägt rum. En gissning är att det använts ett elektriskt brännjärn som är lätt att bära med.
Just nu har den brända hästen ganska ont. Jag avvaktar info då Vet är hos dem just nu.
Vart kan jag läsa vad veterinären sagt? Jag fick svaret att TS inte visste vad veterinären sagt?
Är hästen 1 år? Tidigare i tråden beskrivs den som "välhanterad" o att den vet att man sitter fast i grimman o någon håller i den?
1 årngar är nog så starka o jag har själv åkt med släpandes bakom och sett vuxna män flyga med efter dem när de far iväg, så det är då inte bara hålla emot o tro de står kvar snällt och definitivt inte om man gör dem illa...
Jag tycker fortfarande det ser ut som ett vandligt skrubbsår med tillhörande ödem, så kan ni inte lägga ut fler bilder som visar att det är ett brännmärke? Så man ser bokstäver? Kanske någon känner igen vad de brännt med?
Jga tycker det är sunt att ifrågasätta och vilja ha mer fakta innan man sväljer något med buller o bång o skapar oro...
Vart kan jag läsa vad veterinären sagt? Jag fick svaret att TS inte visste vad veterinären sagt?
Är hästen 1 år? Tidigare i tråden beskrivs den som "välhanterad" o att den vet att man sitter fast i grimman o någon håller i den?
1 årngar är nog så starka o jag har själv åkt med släpandes bakom och sett vuxna män flyga med efter dem när de far iväg, så det är då inte bara hålla emot o tro de står kvar snällt och definitivt inte om man gör dem illa...
Jag tycker fortfarande det ser ut som ett vandligt skrubbsår med tillhörande ödem, så kan ni inte lägga ut fler bilder som visar att det är ett brännmärke? Så man ser bokstäver? Kanske någon känner igen vad de brännt med?
Jga tycker det är sunt att ifrågasätta och vilja ha mer fakta innan man sväljer något med buller o bång o skapar oro...
Det enda jag säger är att såg jag denna skadan på en häst skulle jag trott att den trängts mot tex en trädstam av en kompis......ser ut som tydliga skrapmärken och för det talar även hur de är utbredda och att det sitter ett mindre ovanför dessutom.
Men snälla människor! Det ÄR ett brännmärke, gjort av människohand! Veterinär har ju redan konstaterat det och det är fler bokstäver än bara det N:et som syns i bild.
Att ni ens kan tvivla på en sådan sak, det är ju knappast att man skriver ut en varning om man inte är säker på sin sak!
Och att säga att ni sett samma skada på andra hästar som inte är brännmärkta är bara dikt och förbannad lögn! Jag blir arg, ledsen och upprörd när jag ser att folk försöker vifta bort det och komma med andra förklaringar istället för att ta till sig varningen. Nån måtta får det faktiskt vara.
De som skär hästar verkar ju inte heller få skador själva och då står de ändå bakom hästarna eller hur?
Om jag bränner en häst framifrån försöker den ju backa, följer jag då med och håller fast den i grimman så kan den inte smita så lätt. Framför allt om den bara är året gammal.
Så snälla, sluta spekulera i om det är en brännskada eller ej och sprid ut varningen istället!
Läste du det här inlägget? - TYDLIGA bokstäver.