Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
1,5 år, inte så påverkad av värmen jämfört med förra året som halvåring.Vad tycker era barn om värmen? Blir de påverkade och i så fall hur? Hur gamla är de? Och vad är era bästa avkylningstips?
Dottern är fyra år och kunde knappt bry sig mindre. Hon är överlag inte så temperaturkänslig; hon har ärvt min kärlek till värme och pappans kärlek till kyla. Det enda jag försöker göra är att se till att hon dricker och badar så mycket det går, och om det blir övermäktigt med mat (aptiten är väl det enda som blir lite påverkad) så får glass duga.
Min dotter har lätt att bli varm, verkar ha ärvt min termostat.
Hon är ett år och förra sommaren var en pärs. Då ignorerade jag allt med drag och hade fönstren öppna i två väderstreck så det blåste igenom. Brukade även blöta en tygbit och torka henne med eller lägga på henne. Trots det hade hon ofta värmefläckar.
I år är det lättare! När vi är hos mormor på landet får hon plaska i en balja ute i skuggan. Hemma får hon leka i baljan i badrummet. Torkar även nu av med fuktig handduk och låter självtorka. Och så mycket vatten och amning.
Hon har även fått plaska i sjö och hav mer solskydd, uv-dräkt och hatt
Blir egentligen inte så påverkade men de har sämre aptit och sover mer. Lite i stora drag. Håller igång gör de som vanligt.
3 o 4 år
Hon inte så påverkad. 9 år.
6 år, lider inte av värmen dagtid, men har väldigt svårt att somna i en varm säng.
Sover därför helst ute i sitt tält, själv.
Tuff kille, vad har han för tält6 år, lider inte av värmen dagtid, men har väldigt svårt att somna i en varm säng.
Sover därför helst ute i sitt tält, själv.
1,5 år, inte så påverkad av värmen jämfört med förra året som halvåring.
Vi badar så mycket det går, har en liten pool hemma, spetsar vatten med en liten mängd saft för att få i honom vätska, likaså funkar melon bra. I sovrummet har vi AC innan läggdags för att få ner temperaturen till en dräglig nivå, sen har vi på sistone lagt en Kyldyna till hund under ett tunt täcke i sängen, så blir det svalare.
Förra året hade vi blöta handdukar och baddade både mig och honom när vi bar i sele tex.
Ja det är lyxigt! Den är också stor, högljudd och klumpig, men den gör oftast sitt jobbAC låter väldigt lyxigt!
Ett litet tvåmans tält, regnsäkert, blir rätt varmt på dagen, men kyls av snabbt på kvällen.Tuff kille, vad har han för tält
Ja, tuff mamma också!Ett litet tvåmans tält, regnsäkert, blir rätt varmt på dagen, men kyls av snabbt på kvällen.
Var lite jobbigt för mamman första veckan att inte ha honom bakom lås och bom i huset, men vi bor på landet det värsta som kan hända är väl att katten kissar på tältet...