Varmt! Nån mer som har en vattengalen hund?

Sv: Varmt! Nån mer som har en vattengalen hund?

Vilka underbara bilder.:D

Varmt idag också och hund har engagerat sig i vattenslangen. Svårt att åka och bada en helg då det är folk vid alla sjöar. Måste kolla om det finns ngt hundbad här i närheten. Vet att det ska finnas i Åhus mend et är ju lite långt att köra bara på en impuls när vi känner för det:smirk:

*KL*

focuspinne.jpg

Min schäfer älskar att bada, hon ska alltid dyka i från bryggan..
några hoppbilder..

11097243.jpg

11097531.jpg

Gillar den här :love:

11097244.jpg

Ja, Benjamin är så stolt nu! Hans ena lilla kompis var här idag, och han var väldigt noga med att visa henne poolen och hur man plaskade och blåste bubblor. Tyvärr var 16 veckors valpen rädd för vattnet, så han fick ingen att leka med i poolen idag heller. Han står där och svalkar sig länge om dagarna, och bara går en liten sväng så fort han blr varm.

Jag köpte den på Bo Ohlsson (Som du säkert vet om eftersom du ser ut att vara skåning?) för 299 kr! Exalt vattenmängd minns jag inte från annonsen, men på kartongen står det att vid 75% av vad som går i så är det 1300 l i poolen. Det fanns en med något på 2000 l också, men den hade högre kanter vilket jag inte ville ha, iom att min son ska kunna svalkas där i senare i sommar också.
Såg även en exakt likadan som min för 349 kr på Ica Kvantum i Sjöbo igår också, så det finns lite här och där för en billig peng.
För 300 kr blir jag inte direkt förkrossad OM han skulle råka ha sönder den, vilket han inte ser ut till att vilja göra :p

Hihi ja, han är så söt min lilla gris :D :love:

Tyvärr får man inga bilder på tiken när vatten finns framme, för hon gömmer sig inomhus alternativt på baksidan då :crazy:

Den sista hoppbilden är fantastisk. Vilken glädje:p!

Ja, Benjamin är så stolt nu! Hans ena lilla kompis var här idag, och han var väldigt noga med att visa henne poolen och hur man plaskade och blåste bubblor. Tyvärr var 16 veckors valpen rädd för vattnet, så han fick ingen att leka med i poolen idag heller. Han står där och svalkar sig länge om dagarna, och bara går en liten sväng så fort han blr varm.

Jag köpte den på Bo Ohlsson (Som du säkert vet om eftersom du ser ut att vara skåning?) för 299 kr! Exalt vattenmängd minns jag inte från annonsen, men på kartongen står det att vid 75% av vad som går i så är det 1300 l i poolen. Det fanns en med något på 2000 l också, men den hade högre kanter vilket jag inte ville ha, iom att min son ska kunna svalkas där i senare i sommar också.
Såg även en exakt likadan som min för 349 kr på Ica Kvantum i Sjöbo igår också, så det finns lite här och där för en billig peng.
För 300 kr blir jag inte direkt förkrossad OM han skulle råka ha sönder den, vilket han inte ser ut till att vilja göra :p

Tack för tipset, ska kolla runt. Kan ju hända att ÖB eller Claes Ohlsson har ngt liknande.

Tack så mycket! :o

Det är dock väldigt svårt att fota en svart hund i strålande sol! Men när det väl går så brukar det se rätt bra ut.

Jag har en Minolta Dynax 5D, med ett 70-300 DG Macro Sigma objektiv.

*kl*

Jopp, min badar, och dammsuger botten efter intressanta saker; stenar, löv, näckrosblad och ruttna pinnar brukar fiskas upp.

Tack så mycket! :o

Det är dock väldigt svårt att fota en svart hund i strålande sol! Men när det väl går så brukar det se rätt bra ut.

Jag har en Minolta Dynax 5D, med ett 70-300 DG Macro Sigma objektiv.

Ja, dt kan jag förstå, men den blev verkligen jättefin!
Okej, en riktig dyrgrip antar jag..(kameran) :D

Här kommer lite bilder på våra dalmisar som efter mycket om och men kommit i vattnet :rofl:

IMG_0097red.jpg

IMG_0068red.jpg

IMG_0119.jpg

IMG_0001.jpg

Ja, dt kan jag förstå, men den blev verkligen jättefin!
Okej, en riktig dyrgrip antar jag..(kameran) :D

Kameran kostade för 1 år sen lite över 9000:-. Sen objektivtet 2200:-. Men tyvärr tillverkas inte Minolta längre, utan allt är sålt till Sony.

Däremot kan du säkerligen få en likabra bild med en billigare Nikon. Ex. D40. Själv tänker jag införskaffa mig en D80 eller D200 :angel:

Min labbe är helt besatt av vatten, ibland lite för mycket. Nu på sommaren badar han så mkt som möjligtl. I pool, sjö och hans badbajla på tomten. Han lever gärna i vattnet om det går :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 719
Senast: s957
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 703
Övr. Hund Hej. Vad jan jag göra med min unghund (tik) hon har vid 1 år ålder börjat attackera vissa andra hundar. Först grannens hund som alltid...
Svar
2
· Visningar
1 589
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix