Sv: Varmblod som hopphäst?
Kan ingen kommentera min tjejs hopp här?
Kan ingen kommentera min tjejs hopp här?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jösses du har bra syn, när rycker hon i munnen?
Var det där till mig
Jag har en travare själv så jag hoppas det inte var pekat mot mig
Bara för att dem är framavlade till att trava snabbt så betyder inte det att dem inte kan hoppa eller bli fina ridhästar. Det vore ju likadant för galopphästar med ju. Dem är ju framavlade för att galoppera snabbt. Men dem kan bli fina ridhästar ändå
snälla ! även om hästar är avlade för det och det så kan man träna dom till annat också ! visst tycker jag 140 låter mkt för en travare, men jag kan verkligen inte hålla med om att travare inte kan hoppa bara för att dom inte är avlade till det. ta då tex. fullblod, de är ju avlade till galopp ? då kan inte dom heller hoppa. ok? islandshästar , de är avlade för att tölta då ? min kompis isis hoppade 110 för några år sen. hästen blir vad man gör den till, punkt slut. En häst som är tränad och startad i den sport som den "nu är avlad för" är såklart svårare att trän till annat. men säg aldrig att något är omöjligt, allt går med tiden. att det ALLTID ska bli så stora diskussioner om travare hit och dit! överallt blir det såhär. Jag tycker det är så löjligt. den som inte tycker om travare för "dom kan ingenting", kan då hålla tyst om det, för som en tidigare skrev så är en travare precis lika mkt häst som dyraste fullblodet ! nu menar jag inte att folk skrivit så här men skriver i allmänhet. har sett mååånga fina travare som kan både dressyr och hoppning hur bra som helst. då menar jag inte MSV, men , inget är omöjligt !
http://www.youtube.com/watch?v=-8M1jAKLPgQ Nån som kan kommentera min hästs galopp och hoppning?
Har haft henne i 2-3 månader nu, under den tiden har allt varit nytt för henne, med träningen. Innan hon kom till mig så var hon lite travtränad och skogsriden, aldrig startad.
Jag har ridit i 2 år.
Kommentera gärna
+ Att jag tror inte att jag kommer göra alltför stora missar eftersom jag har mkt bra hästfolk omkring mig som båda har tränat mig och som kommer träna mig och som har utbildat många unghästar tidigare, jag kommer ju få tips och råd och träning av de.