Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Vi tänkte ta en bild på "alla" här på gården. Kommer nog bli olika bilder, för det känns lite overkill att försöka få med 4 hästar, 2 hundar (varav en är jätterädd för hästarna), en katt (som hundarna gärna jagar), en bebis och två vuxna på samma bild. Innan jag blev förälder tyckte jag att det var lite cheesy, men nu när jag själv är mamma så tycker jag det är gulligt, det är ju det finaste man har. :love: (förutom min iPad dåra... ;) )

Vi märkte ingenting, en morgon var tanden där, bara. Det är nog olika.

Vad skönt för bebis!:)
Undrar om det inte är något annat som spökar, eller så är det tänder..för hon är riktigt känslig och gnällig, hela dygnet just nu.

+ 1 på det. Fast här är det förstås när jag är hemma som vi (jag ;)) nallar av sparkontot.

+ mabuse
Får man fråga en liten följdfråga på det?;)

Är det så att ni känner att ni har så pass stor buffert till om det skulle hända något(tex något skulle gå sönder, bil, något i huset, om man nu har hus osv) så att ni utan att bli nervösa kan nalla av sparkontot?
Jag kan ju tillägga det att jag absolut inte missunnar någon detta, och att jag inte är en pengagalning som låter pengarna gå före mitt barn..Men vår buffert är helt enkelt för liten för att nallas på, för allas bästa i längden här hemma!

Det skiljer ju bara en dag på våra bebisar, kanske därför de är så lika ;)

A sover fortfarande, peppar peppar. Väntar på att sambon ska komma hem så jag med kan sova. Är lite nojjig och kan inte somna förrän jag vet att han inte ligger i diket eller träffat på någon älg. Men så hade vi ju ganska mycket skit som hände förra året :cool:

Här är kortet jag bestämde mig för. Tycker det är helcharmigt att han försöker käka upp en julgranskula:D

31911506.jpg

Vilket superfint foto och vilka snälla hundar du har!! Vår Yda höll på att dö när jag försökte få henne att sitta hos Milton!

Startade precis en julfoto-tråd, släng gärna in bilden där =)

Jag har provtagit tomtebiler på Ture och är lite kär i denna:

ostergarden

Att lyckas få till något med mig, sambo och två katter är inte att tänka på. Tog ett igår på oss tre men det är inte alls lika charmigt som bara Ture.

AKB - din bild var helt underbar!!

Vilka snälla hundar du har som till och med vill kolla åt samma håll! Jätte fin bild!

Guuuud vilket fin bild!

Här blir det nog inge julkort på Milton fören nästa år!

Ska lägga upp vårt julkort i din tråd så snart vi hunnit skicka det till dem som ska få det irl, vill inte riskera att förstöra överraskningen ;)

+ mabuse
Får man fråga en liten följdfråga på det?;)

Är det så att ni känner att ni har så pass stor buffert till om det skulle hända något(tex något skulle gå sönder, bil, något i huset, om man nu har hus osv) så att ni utan att bli nervösa kan nalla av sparkontot?

Ja, tricket är att inte ha så mycket saker som kan gå sönder ;) (mer än hästen då :angel:). Vi bor billigt i en bostadsrättslägenhet och har inte bil. Nu avser vi visserligen att skaffa en så fort vi fått tag på en parkeringsplats, men vi kommer fortfarande inte att vara beroende av bil för vår vardag, så worst case scenario är/blir att man får ringa någon som kommer och hämtar den till skroten för en femhundring ;).

*kl*

AKB och Cyllene, vilka underbara bilder!! :)

Jag älskar att få sådana fotojulkort med djur/barn/gård eftersom det känns så himla mycket mer personligt och genomtänkt än de prefabrikerade 1-kronors mainstreamkorten som annars dimper ner i lådan.

Vi har ännu inte tillverkat årets julkort, men det kommer snart.

Julkort:

Sambon pratade om att skicka, men jag tror inte att han kommer att ta tag i det. Jag kommer att ta en julig bild på E tillsammans med hans neokompisar, och den ska skickas som julhälsning till Neo. När vi själva låg där var väggarna fyllda med liknande hälsningar, och det var en tröst att se och läsa :). Sedan lär väl det kortet hamna på bloggen också, med en julhälsning till de som läser den :)

Senast ändrad:

Nej jag gillar inte att få bilder på andras barn. Julkort slännger jag när julen är över och när folk envisas med att skicka bilder på barnen så känns det dumt att slänga dem men jag vill inte spara dem. Jag är inte så pass intresserad av andras barn/hundar/nu-vad-det-är att jag hellre får ett julkort med tomtar på.
Isabella må vara det bästa och finaste vi har men hon hamnar inte på några julkort att skickas men vi ska ta julkort för att jag tycker det är fint! Bilderna som är inlagda här tycker jag är jätte fina men nej jag vill inte hitta dem i min postlåda ;)

Du hade inte fått det i postlådan, du hade fått det på mailen! ;) De enda som får ngt på posten är de i USA som är gamla och inte har e-post!

Nej jag gillar inte att få bilder på andras barn. Julkort slännger jag när julen är över och när folk envisas med att skicka bilder på barnen så känns det dumt att slänga dem men jag vill inte spara dem. Jag är inte så pass intresserad av andras barn/hundar/nu-vad-det-är att jag hellre får ett julkort med tomtar på.
Isabella må vara det bästa och finaste vi har men hon hamnar inte på några julkort att skickas men vi ska ta julkort för att jag tycker det är fint! Bilderna som är inlagda här tycker jag är jätte fina men nej jag vill inte hitta dem i min postlåda ;)

:bow: instämmer :laugh:

Nu har jag kokat en jättegryta med risgrynsgröt. Får se om det faller Iggy i smaken. Häromdagen åt jag köpt risgrynsgröt i en sån där korv, och Iggy fick smaka lite. Han varken klöktes eller spottade :) Så då kokade jag egen som varken innehåller socker, salt eller läskiga konserveringsmedel. Hoppas han äter det!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar