Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Jupp… Men jag behöver göra så. Rejält måla fan på väggen. Bara för att få det ur mig. O sen så kan jag hyfsat bra släppa det. Jag tror absolut inte att det är så illa. Men det var även efter det förvirrade samtalet med läkaren. Men innan det betydligt mer klargörande samtalet med min svåger.

I det läget förstod att det de letar efter är illa, men jag förstod inte hur illa eller vad fynden säger om risken för att det är så. Förstod inte ens inom vilken kategori sjukdomar. Men ingen av sjukdomarna som angiper centrala nervsystemet är att leka med. Sen så sa läkaren saker som nog skrämde upp mig mer än vad det gjorde nytta. Är du ensam hemma? Du kan ringa mig när som. Sker det några förändringar så ska du akut kontakta neurologen… o.s.v. Och så undvek han och svara på de frågor jag verkligen hade. Dessa i kombination gjorde att jag tolkade det som det värsta. Men nu vet jag att det troligtvis inte är cancer de misstänker utan en autoimmun sjukdom. Och att fynden som gjorts på MR inte behöver säga så mycket.

Nja, fast det finns ju preventivmedel och abort, så i någon mån är väl de flesta barn planerade? Alltså att föräldrarna fattat ett medvetet beslut om att de vill ha barnet.

Menar du att ni då var helt säkra på att ni aldrig ville ha barn, men att ni ändrat er? Eller att ni inte ville ha barn just då, men förmodligen senare någon gång?

Vet man att man någon gång kommer vilja ha barn, så kan man ju planera utifrån det.

Tycker du resonerar konstigt ibland. Klart att det finns preventivmedel och abort. Vi använde preventivmedel (p-piller), men jag blev gravid ändå = Milton var inte alls planerad. Vi ville ha barn någon gång och hade varit tillsammans i lite drygt 6-7 år när jag blev gravid = alltså kände vi att abort inte fanns med på vår karta.

Vi har alltid haft en buffert, men min häst blev dålig 2007 och där rök stor del av det kontot.
Mycket hade sedan sparats upp igen när jag, under min graviditet (förra vintern) stod utan jobb, då jag så gott som var inlasad i kommunen och därför fick inte kollegorna ringa in mig längre för vikariat för idiot-chefen. Jag gick vidare med detta till kommunchefen och det löste sig tillslut, men där rök en del av sparandet igen.
Vi har dessutom sparat en del av föräldradagarna då vi, till skillnad från er, resonerar annorlunda. Vi tycker det är superviktigt att barnet kan vara hemma så länge som möjligt och sedan när det väl skolas in på förskola så kommer pappan vara hemma iaf en dag i veckan (förutom tisdagar då han alltid är ledig) med sitt barn = skapar en lika god relation då som han hade gjort om han hade varit hemma nu med barnet.

Ni resonerar på annat sätt än många av oss andra i tråden, det respekterar jag och tycker inte att vi ska behöva förklara våra val här inne egentligen :)

Men även Mabuse måste ju få diskutera :) Sen om jag håller med eller ej är ju en annan sak.
I mitt liv är pengar en viktig del. De man kan spara är ju bra att ha :)
Sen är inte pengar allt. Men sambon har ju barnet 3 dagar i veckan så vad är det för katastrof?

Måste fråga dig, hur har det gått med hunden er? Har det löst sig? Tänkte på det nyss när jag var ute och gick med min Yda =)

Som sagt jag förklarar gärna och det har jag gjort men jag tänker banne mig inte sitta och försvara alla jävla beslut i mitt liv.

Jodå, vi hittade en lösning som verkar funka super för alla parter!

Hon behövde väldigt mycket mer än vi kunde ge henne, framförallt 100 procent varje dag, både menalt, vara där fysiskt och sen har hon väldigt mkt jakt, som hon behöver få utlopp för...Men det var inget problem, rasta henne är bara kul, och träna..men ensamhetsträningen var helt enkelt för mkt som var förstört..dessutom har hon problem med vissa hundar(osäkerhet där med) och det kräver mkt för att komma tillrätta med det..

min syster, som ska flytta till eget, älskar vilma och hon går sjukskriven. Hon började passa vilma, och sen har hon inte velat lämna tillbax henne;) hon ger 100 procent med henne, går timmalånga rundor och vilma får en som vill gosa med henne konstant:) min syster tog väldigt hårt när vår 13 åriga cocker i familjen dog för 2 år sen, så vilma har gjort jättemkt för henne! och hon för vilma..hon kan träna i lugn o ro, och är sjukskriven ett bra tag framåt, så det är ju bra på det viset. (min syster är vuxen)

blir lite konstigt, bebis i famnen;)

KL
Ni som har bebisar med tänder..Hur betedde dem sig innan?

Nelly har blivit jättekräsen med maten, sitter och ulkar om vartannat..Kliar sig i munnen, sover URUSELT, vaknar och gråter jättemkt. Inatt vaknade hon nog i runda slängar 10-12 gånger och gnällde.

Bajsar väldigt mkt också, gasig som fasen..o vad jag kan se( är svårt) är hon lite röd i tandköttet..
Kalrt där är ngt på G..hehe, dumt..men tänkte mest det där med maten, aptiten!

Senast ändrad:

Vad skönt för er att det verkar ha löst sig! Inte roligt när det blir sådär tokigt och man mår mest bara dåligt hela tiden. Och super för din syster med ju!

Här är en till med bebis i famnen :D

Nä, farmförallt inte för lilla Vilmis..hon förtjänar bättre!

Men suck, jag som ville ha hund..och vill fortfarande..Men jaa, gick ju inte riktigt som jag tänkt....

A äter precis som vanligt men gnäller hela tiden. Sover skitdåligt både på dagar och nätter. Inga tänder syns ännu.
Gav han faktiskt alvedon för en och halv timme sedan och sen gick vi och la oss. Han har sovit en timme nu, utan gnöl så hoppas att det hjälper. Isof får han en dos ikväll med.
Har inte velat ge alvedon innan för han har inte haft feber, men nu har jag knappt sovit på två nätter. Och inte han heller :crazy:

Det enda som fått honom lite nöjd på dagarna är en kylskåpskall skalad morot. det är bättre än bitringar och napppar tycker han...

Två nätter här med som varit fullständig katastrof..gör oss trötta och henne trött...Och får rejäla utbrott också, antagligen av trötthet, farmförallt på kvällen, gråter hysteriskt, fast hon vill ha välling..tar en stund att få det i henne sen slockanr hon, men vaknar någon timme senare och gnäller..o så hela natten..Lilla vännen:(

Jag skulle nog också tycka att det är bättre med kalla morötter än plastiga bitringar, måste ju smaka bra mycket bättre med lite gulrot :d han är smart han pojken!

Oregano: Så knäppt är det väl inte? Tycker det verkar vara en smart uppfinning men jag vill inte ha en själv. Är lite tråkig i det avseendet att jag vill inte ha saker som alla andra har. iPhone/Android får jag säkert skaffa ändå i framtiden för det kommer säkert inte finnas några vanliga mobiler då ;)

Sedan måste jag fråga er som har facebook, om man skaffar det, kan man se vem/vilka som har gått in på "min sida"? Är lite i valet och kvalet nu för jag har tröttnat på att alla företag gör allt via facebook som t.ex. erbjudande från babyproffsen kan jag inte ta del av för jag har inte FB :mad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar