Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Men fy vad otäckt!!! Det där är verkligen mardrömmen... :crazy: Vad skönt att det inte blev värre, men jag förstår verkligen vilken panik du måste ha haft. Usch!! Hoppas det aldrig händer igen...

Men fy vad otäckt!!! Det där är verkligen mardrömmen... :crazy: Vad skönt att det inte blev värre, men jag förstår verkligen vilken panik du måste ha haft. Usch!! Hoppas det aldrig händer igen...

Citatsvarar för du skrev precis det jag tänkte. Skönt att det inte blev värre för pojken.
Vi har också gamla element som borde ses över :crazy:

Åh fy, mardrömmen :eek:

*kl*
För några dagar sedan skrev jag ett jättelååååångt inlägg men när det skulle postas så fick internet krupp :cool: Hur som haver...

Ang julmat och nyår

Julmat är helt okej, äter det mesta men är väl inte så överdrivet förtjust i prinskorvarna och köttbullarna, dom äter man ju året om nästan. Är inte så jätte förtjust i korv öht...

Nyår kommer vi fira tillsammans med mina syskon i äldsta ena svågerns "stuga", hans pappas föräldrahem. Blir väl nån bit kött å nå gott före å efter, gissar på Limousinentrecote till huvudrätt iaf.

Ang lata/knepigasambos :devil:

Har väl en sambo som är så där just nu, det som gör mig mest upprörd är just det faktum att det finns andra saker som är viktigare än att hjälpa mig och att se sin egen son växa upp, för nu händer det så mkt varje dag. Han förstår som inte att när han hjälper andra så stjälper han mig...har försökt förklara detta för honom men det är inte så lätt :cool:

Senast igår blev jag verkligen TOTALT överkörd...

Frågade vid middan om det var okej att han tog nattningen. Får som inget svar men till slut blir det nåt i stil med att "Jo, det ska nog gå bra....." Jag ville hinna till stallet och tillbaka innan kl 21.00 eftersom jag hade tänkt se "Morden i Sandhamn". Sa detta tydligt till sambon. Strax efter 18.00 när jag började göra mig i ordning för att gå iväg så kommer ena grannen till oss och har så j*vla klart problem men snöslungan...MEN SJÄLVKLART så säger sambon att "Ja men vi får väl gå och titta på den då...." behöver jag skriva mer...:devil: Han hade väl för f*n kunna säga att han gärna kunde titta på slungan när han nattat Theo kl 19.00...men icke...

Usch vad jag känner att jag verkligen AVSKYR att bo tillsammans med ALLAS hjälpsamme medmänniska *suck* Tycker att det nästan blivit ännu värre nu sen vi fått barn, men det är väl för att alla som ber om hjälp också fått barn och inte har tid att fixa saker och ting själva längre, men min sambo han kan ju som hjälpa alla i tid och otid....

Mmm! Limousin som är så gott:d Nu blev jag riktigt sotis!

Har med en sambo som ska hålla på å fara iväg för att hjälpa andra i ur och skur :grin:
Förvisso är jag likadan :D

Kul att läsa vilka små personligheter era barn är :) och hur olika de verkligen är.

Jag är så himla dålig på det där så jag väljer att inte skriva något, jag skulle inte göra min fina älskade underbara unge rättvisa :love:

Mikan
Instämmer med de andra, fy vad obehagligt! :eek:

Men fy vad obehagligt! Vilken tur att det gick bra och att han verkar ha hämtat sig. :)

Är glad över att vi bytt alla våra element, annars så vet jag en annan bebis som antagligen hade gjort samma sak...

Fy 17 vad hemskt! :crazy:

Tänk vad de små glinen hittar och stoppar i sig!
Här har jag en hund som har dille på att sno saker ifrån köksbänken och smula sönder. Så jag har nästan jämt små små bitar av plastpåse eller kartong på golvet som jag får gå och sopa upp hela tiden.

Tänk om jag kunde lära mig att hålal rent på bänken istället :grin:

Vilken bra idé! Märker att jag kanske skulle ha läst inläggen i ordning och inte nerifrån och upp, var många inlägg jag ville svara på... :p

Selma, 8 månader idag.

Selma har alltid varit bra på att sova och är det fortfarande. Hon har inte riktigt förstått att man ska krypa framåt ännu, utan hon kryper glatt baklänges, snurrar och reser sig mot alla saker. Sen hon kom på att det var jätteroligt att gå själv, så går det inte att sätta ned Selma, utan nu ska man bara gå gå gå när mamma eller pappa håller i armarna.

Hon är nyfiken mot allt och ska undersöka allting hon hittar. Hennes nya hobby är att jaga stickorna och garnet när jag stickar. Inte helt lätt att göra en mössa när man har 11kg unge hängandes i garnet... Hon fullkomligt avgudar hundarna och har ett speciellt pipljud när hon får syn på dem.

Selma älskar mat och jag tror hennes lyckligaste stund var när hon fick tag på en liten liten bit mjölkchoklad som ramlat ned på golvet. Förutom mat så är det bästa som finns att bada. Hon gör lyckopip så fort hon får syn på ett badkar och benen och armarna flaxar åt alla håll. Jag kan sätta henne i badet med lite badleksaker och hon kan sitta i 20 minuter och roa sig själv, jättelycklig.

Än så länge har hon inte hamnat i någon mamma/pappaperiod, utan hon är väldigt flexibel. Dock finns det ingen som är så rolig som pappa och kommer han inte och lyfter upp henne när han kommer hem från jobbet är det katastrof.

Det jag gillar mest med Selma är att hon har två olika lägen. Hon kan vara jätteaktiv i ena sekunden och snurra runt på golvet, men lyfter jag upp henne och sätter henne upp med ett gäng leksaker runtomkring så sitter hon själv och leker länge. Klockan tio varje dag så avbryter vi alla våra aktiviteter och lägger oss i vår säng och ser på Masterchef och Selma brukar somna på ca två minuter på min arm. Försöker att pumpa henne full med matprogram så att hon ska laga mat åt oss när hon blir större... ;)

Jag är sämst på beskrivningar, men kort och gott är Selma en glad liten unge med glimten i ögat och hon lyckas på något underligt sätt charma de hon träffar.

En fråga till er med Voksi Urban-påsar.

Jag fick hem min påse idag, men är lite förvirrad. Är det meningen att jag ska skära hål för bältet på vagnen själv? :crazy:

Ska göra mitt bästa och presentera våran Theo för er:

Theo blir 7 månader på torsdag. Nästan alltid en glad liten skit, eller spjuver som vi kallar honom. Säger dock till på skarpen om/när han blir trött. Han älskar att kuta runt i sin gåstol, man ska helst jaga honom eller putta i väg stolen med han i, då blir det glada skratt. Det här med att vända sig när man ligger är inte hans grej. Nä stå och gå med hjälp av någon är mkt mkt roligare.

Theo är inte så noga med vad han får för leksak, en gammal slev kan underhålla rätt bra, huvudsaken han har nåt att påta på med i gåstolen eller när han sitter på golvet om han inte hittar något själv :angel: En grej som han alltid älskat är när man, ja hur skriver man, hjälper honom att göra "indianläte" med fingret över hans mun. Ofta får man blöta härliga pussar, kramas är han också duktig på, men dom kommer i regel när han börjar bli trött eller är lite i gasen.

Mat är en stor passion. Sen 3½ månaders ålder har allt man stoppat i munnen på honom slinkit ner. Allt är gott, vilket mamma och pappa är tacksamma för! Bada är för vansinnigt roligt, det blir blött i hela tvättstugan när han är i gång. Sova är väl också en grej som är rätt bra, på dagen ute och på natten i sin säng. Han gör en lycklig varje morgon, ja varje gång man tittar på honom. Har ALLTID ett strålande humör på morgonen :love: Ett charmtroll som heter duga, med betoning på troll!

Ja, har säkert glömt massor, men detta är i stora drag en rätt bra beskrivning på våran lilla "skrotas"! <3

Senast ändrad:

Jag fick hem min påse idag, men är lite förvirrad. Är det meningen att jag ska skära hål för bältet på vagnen själv? :crazy:

Har som sagt inte kollat in påsen så noga, men ska man verkligen behöva göra det? Det kanske man ska så det blir så små hål som möjligt eller? Verkar knäppt tycker jag! Måste kolla in min påse lite mer i morgon tror jag! :)

Så är de iaf på Voksi Classic. Oftast för att alla vill inte göra hål i den utan då får man bestämma själv. Så är de på många åkpåsar idag. Sen har vissa åkpåsar (vet inte hur det är med nyare voksi) massor av försydda hål för att kunna anpassas efter olika vagnar. Istället för att dom skär upp alla hål så får man själv kolla vilka hål som passar på sin egen vagn o fixa de själv. :idea:

Ta en sprättare (sån man använder när man syr) och skär upp hålen med.

Ja, där det är "förstärkningar". Du väljer de som passar selen och klipper upp.

Har som sagt inte kollat in påsen så noga, men ska man verkligen behöva göra det? Det kanske man ska så det blir så små hål som möjligt eller? Verkar knäppt tycker jag! Måste kolla in min påse lite mer i morgon tror jag! :)

Det står i foldern som följer med. Det är nog för att det ska bli sådan liten värmeförlust som möjligt. Har man det i liggvagn så har man kanske ingen sele och då är ju hål onödigt. Likaså om man ska ha den som sovsäck.

Då var det som jag trodde, tack! :) råkade bränna upp häftet då det låg vid brasan, kan vara en bra idé att läsa igenom det innan man gör något sånt... :p

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 599
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar