Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Han är verkligen duktig även om det ser ut som om han sätter sig på rumpan efteråt... Ebba hon står inte ens utan stöd från oss.. Bekvämt barn. Duger bara att sitta ibland...
Men men- innan jag vet av det så lurar hon runt hörnan och jag har glömt barnsäkra allt för att jag var i så god tid ;)

KAmingaller sätts upp på handlalistan- liksom ett gäng grindar... Behöver ha lite överallt känns det som...

lipa, böla, gråta finns många synonymer för det ;) men i detta fall så betyder det just räcka ut tungan - lipa. Vad använder ni för ord i stället? Känns väldigt tidskrävande att jämt säga 'räcka ut tungan' när man kan säga lipa :p

Bellan kan inget mer än sitta, jollra och rulla från mage till rygg. Inga tänder, inget krypande, inga pincettgrepp, inget resande från liggande, inte rulla rygg-mage och absolut inga försök till att gå ;)

Det låter nästan exakt som Mikaela :)
Hon sitter nästan helt stadigt nu, och hon låter massor och HÖGT :D
Något hon kommit på senaste tiden..
men inga förståeliga ljud.

vi säger oxå bara "räcka ut tungan :)"

Senast ändrad:

Såg att det ser ut som att han trillar precis när jag stänger av kameran. Men han lyckades parera upp det :laugh:

Här nere betyder lipa gråta- eller sådär gnälligt böl...
Grina betyder med gråta- o på vissa ställen att man skrattar... Jaha! Hur konfunderad blev jag inte första gången HästskötarPatrice sa att jag grinade ihjäl mig...
HästskötarPatrice var min förebid när jag var yngre ;) Hon har lärt mig massor jag inte gör nuförtiden ;)

Inte illa :) Men iofs det finns ju en del barn som går när de är så gamla så han har nog inte långt kvar :) Fördelen är ju att du inte behöver städa lika noga när han ärt sig gå ;) Bara byta strumpor när ni ska iväg ... hahaha

Haha! Det visste jag inte :)

Nu ska jag ta på mig alla kläder o gå ut o nattpinka hundarna... Det är lite lättare på sommaren ;)

Guuuu vad söt han är :) Och duktig! T har inte börjat krypa. Men står om
Man håller i händerna och sitter helt stadigt nu :)

Här nere betyder lipa gråta- eller sådär gnälligt böl...
Grina betyder med gråta- o på vissa ställen att man skrattar... Jaha! Hur konfunderad blev jag inte första gången HästskötarPatrice sa att jag grinade ihjäl mig...
HästskötarPatrice var min förebid när jag var yngre ;) Hon har lärt mig massor jag inte gör nuförtiden ;)

Och här betyder också lipa att gråta! Grina också. Ett brett grin för ett brett flin (;)) har man väl hört någon gång likväl som lipa istället för 'räcka ut tungan' men nog är det sällsynt!

*kl*
Kul att läsa om vad man har att vänta sig inom nån månad :D H kämpar febrilt för att krypa, vilket resulterar i att han istället ålar baklänges. Men nu tar han sig nääästan upp på alla fyra sä det går framåt, inte bara bröstsim alltså :) Mycket snack också: oooh, häij,höij, agoo, ksch osv. För att inte tala om att sträcka sig efter och ta tag i saker (fascinerande!), skriva sms och läsa (läs knöla ihop och riva sönder :D) tidningar! Lite drygt 4,5 mån är han btw.

Haha! Och nu har jag fått värsta tokrycket o bakat ... Saffransskorpor var livsfarligt goda (och enkla att göra... )
Jag har dessutom en plåt mjuk pepparkaka i ugnen och en saffranskaka på avsvalning :)
Nu måste jag ju vänta så länge att jag kan packa de i burkar - det tänkte jag inte på innan...
Tänkte koka kola men min syster har lånat mina silikonisformar...
Det blir ju så fina hjärtan av dom...

Får se om det hinner bli en del 10 innan nyår! :)

Oh ja det tror jag absolut att det blir :D gud vad ni kacklade på igår kväll! ;)
I går kväll satt jag i två(!) timmar och gjorde en jättefin fotobok på Iggy som ska bli julklapp åt våra föräldrar. Var verkligen supernöjd med den, när jag sen ska skicka beställningen tror ni inte webbläsaren kraschar! När jag får igång allt igen så är ju självklart allt arbete borta :cry::mad::devil:

AKB:
Wow vad Oscar är snabb! Han lär ju gå innan året är slut ;)

Zazzarazz:
Vad söt hon är din lilla Tuva :) en riktig liten pratkvarn. Precis sådär låter Iggy med, ibland låter det nästan som att de för ett samtal med sig själva

*kl*

-25!!!! I november!! Det är f*n inte ok. Ok nu är det december men det var det inte igår ;)
Tycker så synd om våra hästar på lösdrift! Det kliar i fingrarna att ta på min häst täcke fast jag vet att hon inte ska ha det...

Men sålänge det inte blåser och de är jättekalla är det ingen fara... Min bäbis hade täcke i höstas tidigt. Han var så mager :( Nu mår han som en prins i kylan- men vi har ju bara dryga 10 iaf... det kanske är värre med 25... urk

Vi stod och tittade på dem igår kväll och ingen verkade direkt lida men mitt hjärta gör det ;) Det konstiga är att vi brukar få lägga in en ny bal hösilage varannan dag och nu har det gått tre dagar och de har fortfarande kvar... Den borde ju ha tagit slut fortare... Fattar inte riktigt. Nej tack gode för att det inte blåser! Då hade det varit -35 istället!!

Kl
Åh Vindvissla tipsade i stora föräldrartråden om en sida styleroom och nu kliar det i mina fingrar att få inreda Isabellas rum! Skulle vilja ha det så där stilrent och fint, färgkombinerat men lekvänligt. Troligen kommer det aldrig ske att det blir så där fint som andra har men jag kan ju få drömma :d
Har lite idéer så det blir nog bra ändå i slutändan.

På tal om minusgrader och hästar. Min Michelle står med täcke och Devlin han har riktig björnpäls och skulle antagligen koolavippa av värmeslag om jag lade på honom ett täcke. Fattar inte att Michelle inte kan sätta vinterpäls som normala hästar, den hon sätter är tunn och värmer inte henne för fem öre. En veterinär hade sagt till min jobbarkompis att hästar som har varit klippta sätter sämre vinterpäls så det är väl därför? Hon har ju varit klippt i så många år, först som ridskolehäst och sedan som min hårt arbetande träningshäst (nej jag tävlar inte och tycker inte det är min grej).

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka