Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Vi samlar poäng!

Missade lite poäng i början, men vad gör det???

Mannen har spanat in älgen!!! Jag såg att de även säljs på tradera...

Håller med om det där med förvaring i gamla hus. Just nu bor vi ju bara på bottenvåningen och det fanns bara två garderober och en skrubb under trappan till övervåningen. När vi flyttar upp på övervåningen är problemet löst för vi har fyra STORA kattvindar där. Men nu har vi fått ställa in fulla garderober och skåp bara för att få lite förvaring så här i början.

Idag sov S länge. Jag vaknade 8 och då flyttade jag henne till barnvagnen utan att hon vaknade. Gick ner till stallwet och mockade och fixade klart. Sen har jag skottat hela uppfarten för att nu äta frukost. S väkte jag eftersom hon ska få vara lite vaken och äta mat innan vi drar till globen. Ska kolla på hoppningen. Tänkte att något kul ska jag hitta på när man är hemma och drar hela dagarna.
I helgen åker vi till Sunne och går på 1 årskalas för S lillkusin!!!

Vi har dåligt med förvaring i vårat gamla hus. Trots 4 kattvindar (faktiskt väldigt stora!)så blir det inte mycket förvaring. En håller vi på att göra om till badrum så vi får två badrum i huset.
en finns i det rummet vi ska göra till S. Så den kommer ingå i hennes del på något sätt tror jag.
En kattvind ska vi göra till gå-in-garedrob eftersom den ligger i anslutning med sovrummet och den sista har vi alla verktyg i eftersom vi renoverar, där kommer vi fortsätta ha alla verktyg sen, för man samlar på sig rätt många när man renoverar ett hus ifrån grunden.
Jag önskar att vi hade ett rum till, ifall vi ska ha ett barn till. Vi har bara ett barnrum.

Finns en tråd på familjeliv med alla koder til Libero om du vill samla på dig lite extra poäng. Man kan ju faktiskt fylla i samma kod flera gånger också :angel: Jag brukar få dåligt samvete för det mesta men inte i detta fall, Libero tjänar en hel del pengar på mig ändå än om jag får beställa en älg av dem för det är det enda jag vill ha från poängshoppen.

Ia: Hur går det med all renovering? :)
En av våra kattvindar är som sagt min garderob och jag älskar den!

Hrmm... Jodå, det går väl framåt eller nått... Ska ut i garaget och leta reda på lite köksluckor nu...

Hrmm... Jodå, det går väl framåt eller nått... Ska ut i garaget och leta reda på lite köksluckor nu...

Hur gick det med den där bänken du ville ha i köket, blev den av?

Kanske dålig moral och oetiskt att göra så men som sagt, jag kommer nog inte beställa något mer ändå och då kommer de ju fortsätta tjäna pengar på mig så den älgen har jag betalt med råge ;) Blev jätte lycklig när ica hade ordnat rabatt åt mig på blöjor 2 pkt 50 kr rabatt, lite skillnad blir det ju då :)

Äh va sjutton. De tjänar så mycket pengar på en så det kan de gott ta :D
Och så tycker jag att det bara va älgen som va nåt att ha, så jag får se om jag engagerar mig nåt mer.

Men kattvindar är väl jättebra förvaring? Vi har bara en liten klädkammare bredvid tvättstugan och den är väl på 4 kvm eller nåt. Sen har vi ett kallförråd på 10 kvm till carporten, det är allt. Fast jag är ingen hamster, så det funkar. Men vi kommer att behöva bygga en friggebod så snart det finns tid och ekonomisk möjlighet.

Jag trodde också att man skulle ge bara kött som smakis. Vilgot fick riktiga kväljningar av det. Han tyckte verkligen att det var skitäckligt. Men blandat i annan mat tyckte han var helt okej. Tittar man på barnmatsburkarna är det bara 10-20 % kött, så du behöver inte ge mer än så.

Kattvind är toppen för saker som inte används alls :angel:

Jag älskar vår inredda källare på 60 kvm. Där har vi tvättstuga, pannrum med vedrum, hydrofor-rum, verktygsrum, gillestuga och ett förrådsrum med 6 dubbelgarderober och en bänk med lådor längs med en hel vägg.

Sen har vi ett uthus för alla utesaker, stallet, växthus, carport och förvaring under altanen :bow:

När jag tänker efter så är vårt hus väldigt bra om man bortser från den trånga hallen och att vi inte får plats med badkar!

Glömde att vi har ett gammalt hönshus som vi förvarar allt virke i!

*kl*

suck suck..Jag vill sova..amma amma amma..Vad är det med min lilla tös..Hon vill knappt ta nappen längre heller..Börjar undra om det kan vara så att hon känner något i tandköttet, för nappen är inte poppis..Bara när hon är jätte jätte trött..

Vaknade efter många amningar kl 06 och skulle inte somna om..fick henen att sova i en halvtimme..sen låg jag o slumrade medan hon pillade på lite leksaker som jag la för jag skulle få slumra lite..helt slut..

Men, det går väl över detta med, någongång;) Tack goode gud för att jag lärt mig dricka kaffe, haha:)

Lider med dig... Men trösta dig med att du inte behöver upp och jobba nästa dag i alla fall, det går åt vääääldigt mycket kaffe de dagarna vill jag lova.;)

Försöker också tänka så, att det är inte så länge till man nattammar, och sen får man sova igen. :)

Och vet du- jag har sovit. Känner mig som en ny människa. Sambo tog Ebba från kl 6 i morse och även om jag vaknat både kl 8, 10 och så nu kl 12 så känns det skönt.
Alla måsten var borta och jag behövde bara mysa...
Och min huvudvärk har nästan försvunnit av det också... SKÖNT!
Har lite problem med denna medicinen med nu känner jag. Den var så bra i början denna med... Jobbigt. :( De alternativen sm finns kvar nu ska inte vara så bra tyvärr...

På tal om barnmaten. Ebba har ju inte ätit sådär jättemycket mat. Vi har tagit det då&då nu i 2 mån men hon har smakat både kalkon, kyckling och korv. Blandat med annan mat :)
Hon älskar korv- vilket jag inte äter och sambon äter om han måste ;) Typiskt...
Nu vill hon knappt äta bara potatis och morötter längre..

Äh va sjutton. De tjänar så mycket pengar på en så det kan de gott ta :D
Och så tycker jag att det bara va älgen som va nåt att ha, så jag får se om jag engagerar mig nåt mer.

Låter som mig ;)

Men kattvindar är väl jättebra förvaring? Vi har bara en liten klädkammare bredvid tvättstugan och den är väl på 4 kvm eller nåt. Sen har vi ett kallförråd på 10 kvm till carporten, det är allt. Fast jag är ingen hamster, så det funkar. Men vi kommer att behöva bygga en friggebod så snart det finns tid och ekonomisk möjlighet.

Jag trodde också att man skulle ge bara kött som smakis. Vilgot fick riktiga kväljningar av det. Han tyckte verkligen att det var skitäckligt. Men blandat i annan mat tyckte han var helt okej. Tittar man på barnmatsburkarna är det bara 10-20 % kött, så du behöver inte ge mer än så.

Kattvindar är kasst om man vill komma åt det man förvarar! Våran kattvind (har två) är ganska smal så vi kommer inte åt det som är längst in utan att tömma kattvinden. Den andra kattvinden har förra ägarna öppnat upp och den går i vinkel så inne i vinkeln är min garderob, annars så finns det inga garderober i huset och inget förråd med värme eller så.

Hydrofor :eek: jag som alltid har trott att det heter hydrofon! Så fånigt :angel:

*kl*

Jisses vad ni snackat på nu igen ;)

Här händer inte så mycket.. Var på BVC på 8-mån kontroll, och berättade om S problem att "prata"/jollra etc, och då skulle hon kika lite på hans tungband, och ja - de var lite för korta.. Det är inget som man gör något åt nu, men har han problem framöver med språket så kanske man går in och skär lite.. Hur som, han blev iaf jätte jätte jätte ledsen när hon kikade i hans mun.. Så det är inte bara separation som de har problem med vid denna ålder utan även integriteten tydlingen :( Han snyftade och grinade om vartannat hela tiden, och blev helt förstörd om hon tittade på honom.. Stackarn..

Han är iaf 75 cm lång nu och väger 10,2 kg. Glad för det mesta.. Men, de senaste 3 dagarna har han varit kinkig som bara den, orolig och gnällig. I morse när jag plockade upp honom så var han full av röda utslag på hals och mage.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.