Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Underbart! Man ser alla framtida möjligheter (som sen inte blir av i mitt fall) och bara njuter!

känner igen, ja jag känner verkligen igen!:D:D

Vi har en ny toalett som står på kattvinden och väntar på att sättas på plats, men vi gör det sen....

Haha, det är nästan pinsamt hur mycket saker som borde göras om som lätt kan fixas men som "vi gör det sen"-andan har tagit över :p

Ja ännu mer sen man fick en liten att vila ögonen på ;)
Sjukt va lite man får gjrt med det praktiska. Vardagsbestyr funkar ju men man gör knappt ngt extra...
Jag har börjat planera lite för Ebbas rum iaf... Inte tapeter o så men vad man ska förvara leksaker i och om man behöver en gardrob o så. Vi har alla våra användakläder i hallen brevid badrummet. Ganska skönt men kanske inte så kul om Ebba drar ut alla gamla trosor på govet innan man får besök ;) KAnske extra lådspärrar på listan till ikea.... hihihi

Vad menar du nu :angel:
Jag har planer för Isabellas rum, valt tapet och så men vi har inte kommit så långt. Kanske att vi tar tag i det nu efter jul men vi har inte bråttom, tycker det känns skönt att ha henne i sovrummet eftersom det händer ibland att hon vaknar.
Lådspärrar verkar väl vara en bra idé ;)

Jag har inte heller bråttom- hon ska bo i mitt rum ett bra tag till känns det som. Vi har det ganska mysigt :)
Men grejerna som är på hennes rum har vi börjat rensa bland... Det har ju varit rummet som gud glömde så allt vi inte vet om vi ska slänga står där... Dessutom har vi haft det som gästrum så där står en säng. Vi har inte fler extra rum så jag vill ha den sängen där ett tag till fall i fall vi får en nattgäst. Syrrans ena barn gillar att umgås med sambon då&då.
Hur gör ni andra trångbodda om det kommer besök? Kan man be dom sova på soffan sen?

Jag har inte plats för fler sängar i mitt hus :(

Vi har två rum som har blivit "skräprum" men Bellans rum har vi börjat att tömma så det är bara en gammal TV och lite hyllor som ska ut ur rummet.
Till övernattande gäster har vi tältsängar för det är meningen att rummen på övervåningen ska vara sovrum och kontor (det är tre rum). Kontoret idag, även känt som skräprum, är så pass stort att man ledigt kan ha tre sovande i det rummet eftersom det är en bäddsoffa där inne också.
Tycker absolut man kan be folk sova på soffan när man är trångbodd, hade jag varit gäst hade jag varit lycklig bara jag hade någonstans att sova :)

Vi har två rum som har blivit "skräprum" men Bellans rum har vi börjat att tömma så det är bara en gammal TV och lite hyllor som ska ut ur rummet.

Theos rum som var så gott som klart innan han föddes har åter igen förvandlats till "skräprum" :o

Vi har så liten tvättstuga att tvätten inte kan hänga där inne och torka, så då får torkställningen stå i hans rum eftersom det aldrig är nån där....men tja, känner ändå lugnet. Är ett tag kvar innan han ska flytta in dit. När den dagen kommer är det ju bara att bära över sakerna till nästa rum, datarummet :o:D

Jag ville renovera upp Bellans rum innan hon föddes men eftersom vi visste att hon mer eller mindre skulle/ska sova inne hos oss tills dess att hon är i ett-årsålder så kändes det onödigt. Nu däremot är vi på G igen med att fixa hennes rum, vi ska bara finna lite tid och ork :)

Gäst/datarum har blivit Oscars rum.
Och det är bara bra, för jag gillar inte att ha folk sovandes här :D

Kommer inte göra några större insatser med inredningen förrän jag flyttat ut ur hans rum.

Till övernattande gäster har vi tältsängar för det är meningen att rummen på övervåningen ska vara sovrum och kontor (det är tre rum). Kontoret idag, även känt som skräprum, är så pass stort att man ledigt kan ha tre sovande i det rummet eftersom det är en bäddsoffa där inne också.
Tycker absolut man kan be folk sova på soffan när man är trångbodd, hade jag varit gäst hade jag varit lycklig bara jag hade någonstans att sova :)

Ha ha ha jag blir så avundsjuk när jag läser detta :laugh: vi bor i en etta och jag längtar så jag håller på att dö tills vi också kan ha "skräprum".

Det går så segt med husletandet... Iggy hinner nog flytta hemifrån innan vi hittat hus :cry:

*kl*
Nån mer som samlar poäng på Liberos hemsida?
Jag har sparat vartenda lilla kod på blöjor och olja.
Så idag fick vi hem en älg ifrån Lamaze, och han fullkomligt älskar den:laugh:

Vi har pinsamt stort hus för vår lilla familj. Kök, tv-rum och sovrum är det som används mycket.
Hallen på både botten och övervåning är stora och möblerbara, kontoret finns på övervåningen och är större än vårt sovrum men vårt sovrum är finaste rummet i huset med en stor kattvind som är som en klädkammare. Sedan har vi Bellans rum, eller blivande kanske man ska säga, vägg i vägg med vårt rum.
På bottenvåningen har vi även en matsal med kristallkrona och hela köret :D
Allt som allt, 5 rum och kök, beräknad boyta över 140 kvm + biytor.

Tänket höra, gör seperationsfasen det även svårare för dem att komma till ro och sova? Igår trodde jag att det berodde på att svärmor + deras inneboende var här men hon verkar ha svårt att komma till ro idag också. Hon är fortfarande vaken, mycket olikt henne. Hon brukar somna vid 21 eller strax där efter.

Det är 100 kvm större än vad vi har :p Vad är en kattvind för nåt?

Tänket höra, gör seperationsfasen det även svårare för dem att komma till ro och sova? Igår trodde jag att det berodde på att svärmor + deras inneboende var här men hon verkar ha svårt att komma till ro idag också. Hon är fortfarande vaken, mycket olikt henne. Hon brukar somna vid 21 eller strax där efter.

Iggy har också vart sån de senaste kvällarna, och på nätterna har han ätit en gång i timmen. I vanliga fall äter han kanske 1-2ggr/natt. Det var iofs inte svaret på din fråga ;) men jag vet inte om det kan bero på det faktiskt.

När man har 1½-plansvilla så har man snedtak på övervåningen och istället för att ha golv och liten liten vägg längst med ytterväggen, delar man av en bit in och utrymmet mellan innervägg och yttervägg blir en kattvind i varierande storlek :)
Isabella äter fortfarande inte på natten men sov lite oroligt tyckte jag med det kan ju bero på att hon sov bredvid mig i natt ;)

Hej! Vad roligt att höra ifrån dig och att ni har det bra där borta!!
Du får hemskt gärna lägga in en bild sedan på kaffebryggare, eller ja snarare vattenkokare :D Vill se vad som passar till fina bryggaren ju ;)

du den där tandsalvan, har du hunnit handla allt sådant till er redan? För annars skulle jag bli jätteglad över en sådan, om det finns möjlighet att skicka bud?

Ha det gott, hoppas förkylningarna ger med sig! Kram =)

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka