Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Jo jag tror helt på att hon kom in i nästa fas samtidigt och går jag på toa och hon bli ledsen så låter det faktiskt som hon säger mamma i gråten. Det är inte "mamamamamama" utan verkligen "buhuhu mamma buhuhu mamma". Jag vet inte om det är medvetna mamma för det är bara då hon "säger" det eller om det bara ljud som kommer ändå? Gråter hon i sin pappas famn så säger hon inte mamma i gråten.

Som förstagångsmamma kanske man inte säger ifrån heller för man vill ju tro på det bvc och amningsmottagningar säger. Trösten är väl att du vet nu till nästa gång om ni vill ha syskon hur du ska göra.

Oregano: Oj..det var inte vidare snällt av din mamma:( usch rent ut sagt..
Det har fortsatt så under hela mitt liv. Hon har inte ens varit medveten om det förrän det det hände en grej för några år sedan och jag tvingades att ta upp det. Men att ändra på en relation som varat i nästan 30 år går ju inte. :(

Jag är helt livrädd för att det ska bli samma sak mellan mig och Vilgot... Nu är jag ju mycket väl medveten om hur jag inte vill att det ska bli, men jag har ju trots allt mammas gener... Det är väl säkert delvis därför jag är så mån om att ge Vilgot det allra bästa, inte bara kärlek och uppmärksamhet som såklart är allra viktigast, utan även ekonomiskt i form av ordentligt sparande för honom. För trots allt kan det ju kosta en del att uppfylla sina barns drömmar. Jag vill att han ska få möjlighet att göra det som jag inte fått göra.

Usch vad känslosam jag var idag då... Kan det vara den där äl som spökar tro..?

Senast ändrad:

Stackars lilla Bellan, hon har inte haft det lätt... Som tur är kommer det ju att gå över, men det är ju jobbigt under tiden. Skönt att ni slipper fler sjukhusvistelser nu iallafall.

Tror inte du kommer bli som din mamma och få en sån relation till Vilgot, du är ju så medveten om det. Kanske du gör eller säger något för stunden men kommer rätta till det för du kommer att komma på dig själv.

Jag njuter nästan varje dag nu av bara tanken att hon är frisk, det är jätte skönt.

Jag hoppas du har rätt! :laugh:

Du gör alldeles rätt som njuter i fulla drag av att ha en frisk bebis! Tänk så bra att det ändå var något som gick att åtgärda!

Jag tror jag har rätt, för oftast gör man inte samma sak när man är medveten om något.

Helt otroligt bra faktiskt :)

Jag förstår dig..men säger som M, du är medveten om det! Så det kommer säkerligen bli helt tvärtom..

Jag har varit så mån om att fråga min mamma om allt ..men jag har kommit fram till att jag ska göra tvärtom..för jag vill inte bli som jag själv är..som har påverkats av min mammas osäkerhet och vissa problem(som hon själv inte inser att hon har, däribland en otrolig negativ syn på livet som jag själv råkar ta efter i perioder)

Jag rannsakar mig själv mycket efter Nellys födsel..både min barnom, mina relationer osv..Nyttigt, men ibland kommer det upp saker jag helst inte vill minnas..men nu kommer dom upp till ytan iaf..

jag är oxå känslosam jag..

*kl*
Förresten- jag har haft en strulig natt men hon har "bara" ätit kl 23, 3, 7 :)
Tyvärr har det varit en del napp imellan men ändå :) När hon fick morgonvällingen somnade hon om till kl 8.30 :)
Alltid något :)

Jag valde själv att skita i att titta på klockan, men jag vet att hon bara åt tre gånger och inget knas med nappen..tror jag;) Ibland minns jag inte vad jag gjort, haha:)

Så har jag gjort hur länge som helst. sambon frågar hur många ggr jahg har behövt vakna och jag har ingen aning.. Men nu funderar jag på att skriva när jag vaknar- exakt. För att se om hn sover bättre när hn ätit duktigt eller så..
På något sätt ska väl även jag lyckas få ner det till iaf 1 matuppvak på natten som idag. :)

*kl*

Oj, vad ni har skrivit!

Vi befinner oss just nu i N.Y efter besök hos släkt i Clinton, Connecticut, och i Philadelphia. Riktigt roligt då jag aldrig varit i phillie förut. Min mammas kusin visade ett gigantiskt shoppingcenter 10 min från henne, så nu förbereder redan jag och morsan nästa besök där, utan gnällandes karlar... ;)

Skulle ha åkt ut till Long Island idag för att fira thanksgiving med min pappas gamla värdfamilj från att han var här i USA när han var 15, men Jesper, jag och Selma är jätteförkylda och riktigt dåliga, så vi spenderar dagen på hotellrummet med internet och roomservice istället. Jag tänkte gå ned på stan sen och shoppa lite när Selma sover middag. :) vi bor jättebra och centralt, bor granne med en av shoppinggatorna vid central park, så jag behöver inte släpa mig så långt... :D

Sen angående fotografier. Jag älskar att ta kort och därför har vi en fotovägg med cirka 100 kort i varierande storlekar i vår trappa. I övriga huset har vi lite konst, men då både jag och sambon än så länge är ganska ointresserade av konst så tycker jag det är roligare med ett fotografi som jag får fram bra minnen utav. Min sambo tycker att det är sådär då det till stor del är han som får sitta på väggen... :P

armani: vi köpte en moccamaster ganska nyligen och en matchande dualitvattenkokare, det kanske vore ngt? :) ska se om jag lyckas ladda upp ett kort på Facebook om jag har ngt gammalt på mobilen. Äsch, hade inget. Får visa sen när jag kommer hem.

Senast ändrad:

Kul att höra att ni har det bra i USA trots lite sjuka. Överlevde ni flygresan? Och hur har Selma klarat tidsomställningen?

*kl*
Sitter här och är uttråkad, dottern sover och har gjort det sedan kl 14. Disken är gjord, dammsugningen får vänta tills dottern har vaknat, jag orkar inte julpynta högt och lågt hela dagen (ja jag har redan börjat för att ha ngt att göra när Bellan sover), min man slutade kl 15 men han är inte hemma än som vanligt. TV:en visar skräp och datorn är ganska tråkig, min efterlängtade Marian Keyes bok jag köpte i somras kommer jag inte in i, jag fattar ingenting och den är inte alls som hennes andra böcker. Tror jag har läst två kapitel i den.
I smyg sitter jag och tittar på hus på hemnet fast jag egentligen inte vill flytta så vill jag lite det, jag gillar känslan när man kliver innanför dörren i sitt nya boende.

*suck*

Det har gått över förväntan! Selma klarade flygresan fantastiskt bra. Vi flög business, min pappa hade en massa bonuspoäng från alla hans jobbresor, så vi snodde dessa, så Selma fick både en vagga på väggen och kunde sova med mig i min stol. Jesper drack så mycket sprit han kunde för att lugna nerverna, så han somnade också... Första natten vaknade Selma kl 1, men somnade om efter någon timme, sen fick hon frukost kl 4. Sen har hon vaknat kl 4, 5, 5, 6, så imorse fick hon frukost kl 7! Så nu är det nästan som hemma. Hon somnar vid 19-20 amerikansk tid. Det var någon som sa att det tar 1h per dag att anpassa sig och det stämmer ganska bra än så länge.

Nu är det bara att vänta på hur det går sen när vi kommer hem...

Oj, vad duktig hon är! Det sägs ju att det är svårare att åka åt andra hållet, men det tycker inte jag. Jag har blivit så himla ressugen... Vill så gärna åka till Thailand igen, men är lite oroad för att störa lillemannens dygnsrytm.

Bra att åka business! :laugh: Jag och fd sambo blev en gång uppgraderade till first class när vi åkte som stand by/crew hem från Florida. Det var helt okej! :D

För oss har det gått hur bra som helst, så jag skulle inte strunta i att åka pga rädsla för tidsskillnaden. :) det är klart det är drygt att sova dåligt de första nätterna, men det är ju bara att ta varannan natt så får iaf en utav er sova.

Det är svårt att åka economy långa sträckor när man blivit bortskämd med första klass och business helt klart. :D hade vi inte fått den här resan av mamma och pappa och åkt economy själva så hade jag bokat en barnbiljett till selma så att hon kunnat sitta i en egen stol och leka.

JAG VILL MED ÅKA TILL USA!
Fuskigt:p

(;);))

Gött att vi har det bra over there! Förrutom förkylningarna då.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka