Sv: Vårmammor 2010 del 8
Kl
Oj, vad ni har skrivit medan jag har sovit!
Ang fotografier hemma så har vi ingenting just nu, förutom vårt eget tackkort från bröllopet. Tycker det kan vara fint med fotografier om det är
fina bilder. Har lite svårt för bilder där bildkompositionen är totalt fel och bilden är intetsägande.
Det finns två bra bilder på Vilgot när han var riktigt liten och dom ska vi nog framkalla i svartvitt och rama in. Det kommer att bli små bilder bara. Sen har vi för avsikt att köpa bilder från bröllopet från fotografen. Vi har tänkt oss ett kollage med 9 bilder som sitter på rad i en 1,5 meter lång ram.
Ang leksaker så älskar Vilgot att leka, men tröttnar fort på de grejer han har. Visst använder han dom, men man märker verkligen förtjusningen när han får en ny sak att leka med. Därför tänker vi passa på att köpa en del grejer till jul. Större/dyrare grejer som piper och låter eftersom han i princip bara har väldigt enkla leksaker. Slevar och grejer vill jag absolut inte att han ska leka med. Tänk så otäckt om han skulle ramla när han suger på den spetsiga delen av den!
Julklapp till mannen har jag ingen aning om vad det ska bli. Han brukar sällan önska sig något heller. Något ska jag väl hitta på, men enda gången det känns tokigt med gemensam ekonomi är just när man ska köpa presenter till varandra.
Var ska ni vara i jul då? Har det varit diskussioner om det? Vi kommer att åka till svärföräldrarna eftersom det är deras tur att ha oss där på julafton. Vi brukar vara där vartannat år och hos mina föräldrar vartannat år. Min mamma har alltid lyckats få julafton till något speciellt. Hon pyntar, dukar jättefint, det är stämningsfull belysning och julmusik när man kommer dit, granen är jättefin och det ligger många julklappar under den. Det är så mysigt och det är verkligen en speciell dag. Hos svärisarna är allt som vanligt förutom att det är julmat såklart. Fast jag avskyr julmat. Äter inte sill, inte Janssons, inte prinskorvar. Jag petar i mig en köttbulle och lite skinka bara...