Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Eg är vi lite knäppa... Varför letar man efter saker att köpa bara för man måste??? I tråden för övrigt pratar vi ju om att så mkt är onödigt.
Jag älskar verkligen julen men ibland är det lite måsten just över dessa "svåra" klapparna.

Alla skulle vara 3-4 år. Då är det enkelt ;)

Delvis kl

Vi har diskuterat detta med julklappar fram och tillbaks. Först hade vi tänkt skippa julklappar och åka iväg tillsammans bara han och jag till spa eller gå ut och äta. Men vi har nog båda lite svårt för att lämna bort Milton, speciellt på kvällen..

Sedan sa vi att vi kan ju köpa något litet till varandra, men kände sedan att det inte är riktigt lönt.
Istället ska vi satsa på en MoccaMaster (kaffebryggare) som vi har tittat på länge och köpa den till oss i julklapp och kanske en ny vattenkokare också som matchar rostfri kaffebryggare :D Han dricker ju kaffe och jag te så vi måste ha både ock ;) Just nu har vi röda som vi båda håller på att kräka på! De var roliga för typ 4 år sedan när vi fick dem, men inte nu längre.

Haha! jag känner igen mig... Såg att den fanns på kampanj nu. Den är suverän. Mina föräldrar har använt sin febrilt i säkert 7år nu... Vår här hemma är inte så välanvänd men de som dricker kaffe säger den är super!

hos oss är det storebror som tycker att bebisleksakerna är roligare än vad bebisen själv tycker..
Bebis är helt såld av en plastmugg (engångs) och ratar gladeliken sin "låter och lyser-leksak" som ligger närmare till hands..

Är det inte helt enkelt så att h*n är för liten för leksaken då, det låter som något för äldre barn? Min bebis har två skallror, och tycker bägge är jättekul. Inte för att de låter och lyser av sig själva, utan för att man kan fippla med dem, och de låter när man gör det. Otroligt fascinerande, uppenbarligen.

En annan enormt rolig sak är att ta tag i en av fiskarna i mobilen vi har, och sen veva runt allt man kan, så att alla fiskarna far omkring.:D Fascinationen tror jag ligger i att känna att man kan påverka omgivningen, att man själv kan göra så att fiskarna far runt.

Alicia leker med allt men högen med leksaker ligger ju framme hela tiden så den tröttnar hon på ibland. Då får hon det somm ligger närmast att leka med. Just nu gömmer vi saker under burkar och koppar och det är väldigt uppskattat. Typ "tittut" med majskrok...

Mina föräldrar startade fondsparande till sonen när han döptes och det kör vi fortfarande på. Det blir nog samma till A. Och så något litet inslaget i färgglatt papper utan snören så hon kan riva lite själv. Sambon får inget alls. Vi säger jämt att vi ska unna oss något tillsammans istället men gör det aldrig iaf... Jaja, vi har ju unnat oss ett hus nu...

Det är väl få saker som är mer personligt än vilken konst man tycker om? Våra tavlor säger väldigt mycket om oss och vad vi tycker om, vem som helst hade definitivt inte valt just de här verken som vi har, det är ju just våra favoritkonstnärer! Har sällan sett konstnärerna vi har hemma hos andra, och definitivt aldrig just den kombinationen vi har.

Jag tror det säger lika mycket om de som bor där vare sig man har foton på sin bebis, fototavlor från IKEA, reproduktioner från Neue Nationalgalerie i Berlin eller orginalkonst från Andréhn-Schipjenko.

Klart att det visar vem ni är! Nu är jag inte en sån som är intresserad av speciell konst osv det är väl lite annorlunda..Jag tänkte just på mer vanliga tavlor som tex från Ikea(som vi har) som är väldigt fina, men inte riktigt personliga egentligen. Då tycker jag att en tavla som man själv målat(om man då är duktig), en speciell förstorad bild är mkt mer personligt och säger mer om oss.

Fast att ni har tavlor från IKEA säger ju också något om er, vad ni har för smak och tycker är fint och så.:) Det säger egentligen lika mycket om er som ett foto på er bebis. Jag tror inredning alltid speglar dem som bor där, på ett eller annat sätt.

Kl

Oj, vad ni har skrivit medan jag har sovit! :D

Ang fotografier hemma så har vi ingenting just nu, förutom vårt eget tackkort från bröllopet. Tycker det kan vara fint med fotografier om det är fina bilder. Har lite svårt för bilder där bildkompositionen är totalt fel och bilden är intetsägande. :o Det finns två bra bilder på Vilgot när han var riktigt liten och dom ska vi nog framkalla i svartvitt och rama in. Det kommer att bli små bilder bara. Sen har vi för avsikt att köpa bilder från bröllopet från fotografen. Vi har tänkt oss ett kollage med 9 bilder som sitter på rad i en 1,5 meter lång ram.

Ang leksaker så älskar Vilgot att leka, men tröttnar fort på de grejer han har. Visst använder han dom, men man märker verkligen förtjusningen när han får en ny sak att leka med. Därför tänker vi passa på att köpa en del grejer till jul. Större/dyrare grejer som piper och låter eftersom han i princip bara har väldigt enkla leksaker. Slevar och grejer vill jag absolut inte att han ska leka med. Tänk så otäckt om han skulle ramla när han suger på den spetsiga delen av den! :eek:

Julklapp till mannen har jag ingen aning om vad det ska bli. Han brukar sällan önska sig något heller. Något ska jag väl hitta på, men enda gången det känns tokigt med gemensam ekonomi är just när man ska köpa presenter till varandra. ;)

Var ska ni vara i jul då? Har det varit diskussioner om det? Vi kommer att åka till svärföräldrarna eftersom det är deras tur att ha oss där på julafton. Vi brukar vara där vartannat år och hos mina föräldrar vartannat år. Min mamma har alltid lyckats få julafton till något speciellt. Hon pyntar, dukar jättefint, det är stämningsfull belysning och julmusik när man kommer dit, granen är jättefin och det ligger många julklappar under den. Det är så mysigt och det är verkligen en speciell dag. Hos svärisarna är allt som vanligt förutom att det är julmat såklart. Fast jag avskyr julmat. Äter inte sill, inte Janssons, inte prinskorvar. Jag petar i mig en köttbulle och lite skinka bara...

Jul för mig är egentligen hemma hos föräldrarna och det är med lite sorg som jag bara ska äta lunch hos dem för att sedan åka hem igen lagom tills mannen slutar jobbet. Jag har länge velat fira jul hemma hos oss och det kommer jag äntligen göra i år. Det är dags för nya traditioner i min släkt och jag tycker att det är skönt att komma bort från dem, jul med min släkt är som "ett päron till farsa firar jul".
Kommer äta julmat, öppna paket, dricka hinkvis med glögg och ev se någon bra film på kvällen :)

Julklapp till mannen har jag ingen aning om vad det ska bli. Han brukar sällan önska sig något heller. Något ska jag väl hitta på, men enda gången det känns tokigt med gemensam ekonomi är just när man ska köpa presenter till varandra. ;)

Eller hur?!?!
Shit, det kan ju inte vara tristare än just när det kommer till presenter. Som tur är ger inte jag och sambon varandra några julklappar (jo, ok, något litet bara) utan köper något som vi behöver gemensamt i stället som vi båda vill ha. En ny tv, fin tavla, hotellnätter etc. Å det passar oss.

Var ska ni vara i jul då?
Fast jag avskyr julmat. Äter inte sill, inte Janssons, inte prinskorvar. Jag petar i mig en köttbulle och lite skinka bara...

Jag hatar också julmat (är inte så förtjust i mat överhuvudtaget).. Så julbord för mig är pest å pina. :o

Till jul skall vi vara hos sambons föräldrar, skall bli så skönt att komma bort och få vara lite bortskämd!! Syrran är hemma och tar hand om hästarna så det blir sovmorgonar och allmänt "ta det lungt"-mys. :love:

Jag tror inte att bebis är för liten för leksaken, den är från 6 månader, och han är 8,5 månader nu.. Visst, han kan pilla på den så att den låter en gång eller två, men sen är koppen/sleven/toarullen mer intressant. Storebror däremot kan sitta och få den där saken att låta och hålla på i timmar.

KL

Jag har panik, jag tror min foglossning spökar. Hela vänsterhöften/fogen ballade ur igår efter allt puttande av vagn i snön. Jag har riktigt ont och är helt klart begränsad när jag rör mig.

:(

Och jag som skrev på fb igår "men jag har iaf inte foglossning" appropå att det var jobbigt med snön.

Fan fan fan. Ger det ett par dagar sen bör jag väl kolla upp det. Har känt av den här höften till och från länge men inte så här illa. Det är dock struligt att söka läkare nu med Ture, inte så lätt att få barnvakt dagtid osv.

Ture sover förresten ute i snöstormen igen. Försökte få honom att sova inne i flera timmar igår men lyckades inte så ut med vagnen och lägger en fleecejacka över så sover han stenhårt. Knäppa unge, känns bra att jag beställt en extra varm åkpåse.

kl

S hade riktig sovmorgon dag. Jag vaknar vid 9 och hon sover som en stock. Låter henne få sova vidare och äter frukost. kollar till och hon sov då oxå. 'röjer lite i köket och slösurfar. 9.45 går jag för att kolla om hon vaknat. Då låg hon klarvaken och klappade gossehästen hon har i fotändan av sin säng :)

Eller hur?!?!
Shit, det kan ju inte vara tristare än just när det kommer till presenter. Som tur är ger inte jag och sambon varandra några julklappar (jo, ok, något litet bara) utan köper något som vi behöver gemensamt i stället som vi båda vill ha. En ny tv, fin tavla, hotellnätter etc. Å det passar oss.
För oss brukar det bli sånt som man normalt inte riktigt unnar sig men som man gärna vill ha. Jag blev t.ex jätteglad när jag fick gps-klockan i present även om jag på sätt och vis betalade själv. Hade länge länge gått och trånat efter en sån, men inte köpt den. För trots allt är iaf jag mer rädd om pengarna när det är bådas än om det är mina egna.

Hur länge är era bebisar utan mat på natten? Vilgot sover bättre nu, men vaknar ganska precis kl 4 och är hungrig. Jag vill inte gärna ge mat före kl 5 (för då är det mer morgon än natt), men så började jag räkna efter. Han somnar före 20, så det blir 8 timmars sömn utan mat, man kanske inte kan begära mer? Helst skulle jag vilja att han la sig lite senare på kvällen så han vaknar lite senare, men han verkar ha ärvt mina sovvanor. Jag är himla kvällstrött och hyfsat morgonpigg. Men kl 4 har jag ingen lust att gå upp... :cool: Det är jättesvårt att hålla honom vaken på kvällen och det tenderar att bli tidigare och tidigare hela tiden.

Tror Ture var utan mat mellan 20.00 och 02.00 inatt, och det är nog lite rekord. Sista veckorna har han ätit redan vid midnatt igen, men så är han ju inte riktigt kryp.

Detta dock med risk för reservation, jag kan ha ammat innan men glömt det. Är vaken så många gånger/natt att allt är en röra sen på morgonen. ;)

Tures natt är annars mellan 20.30 och 06-07.00. Han är extremt kvällstrött och morgonpigg. Som jag...:)

min plutt (8,5 mån) är ju utan mat 19-07 så 12 timmar..

Vissa nätter (som i natt) vaknade han 04 och ville ha frukostvällingen då.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka