Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Nä men för att alla i släkten vill köpa till henne :) O då har jag ju hellre saker som kommer till användning någongång liksom :)
Med 7 kusiner och föräldrar till dessa så blir det ju lite klappar. Och jag vill hellre att hn får lite saker än att vi ska ha en massa vi inte har plats med ;)
Mormor&morfar och Farmor&farfar tycker också det är kul med sitt barnbarn ;)

Skojar ni? Har ni snö alltså? Mycket? Här ligger det kanske 5-7 cm och kommer inte ner något mer. Men det blåser småjävlar.

Jag vill ha en pulka som hon kan sova i. Lite typ hundpulka. Någon som vet om det finns?

Hur gör du välling i sängen? Termos eller går du upp och fixar?

Antingen stiger jag upp och meckar i hop vällingen eller så kommer sambon med den innan han åker till jobbet. När Theo åt på natten så hade vi vatten i en termos och ersättningspulver vid sängen.

Skojar ni? Har ni snö alltså? Mycket?

Det är väl ungefär 3 decimeter snö och så blåser det så det driver igen på vägen. Vi är ensamma om denna vägen så det blir inte plogat förrän sambon kommer hem, han kom ut i morse, men det har snöat rejält sen dess.
Det är väldigt fint med snö, men satans opraktiskt.
Tacka vet ja våren, inte för varmt och inte för kallt:D

Men i eftermidda ska vi åka pulka efter hästen, alltid nåt:laugh:
Ska försöka mecka ihop nån tolksele.

Ger ni alltid ett varsitt paket från alla? En från en kusin, en från farmor, en från farfar, en från nästa kusin osv? Då förstår jag att det blir en jäkla massa paket.

Mormor&morfar och Farmor&farfar tycker också det är kul med sitt barnbarn ;)

Jo det tycker de här också :grin: men för det behöver man ju inte överkonsumera och köpa alla leksaker som kan tänkas behövas om ett halvår som de lika gärna kan få när de fyller år.
Jag hade förstått om vi hade haft höstbarn att man vill ha leksaker som behövs om ett halvår men nu i vårt fall? Vad ska de köpa då när de fyller år om allt ska komma nu till jul?

Jag misstänker att alla tycker det är jättekul att handla till henne. Första gången de kan köpa roliga saker till oss ju ;)
Sen att Ebba själv antagligen har rligast med pappret är ju en annan sak. Det är ju faktiskt 5mån innan hon fyller 1 år så de hinner nog användas det mesta :)

Det är väl ungefär 3 decimeter snö och så blåser det så det driver igen på vägen. Vi är ensamma om denna vägen så det blir inte plogat förrän sambon kommer hem, han kom ut i morse, men det har snöat rejält sen dess.
Det är väldigt fint med snö, men satans opraktiskt.
Tacka vet ja våren, inte för varmt och inte för kallt:D

Men i eftermidda ska vi åka pulka efter hästen, alltid nåt:laugh:
Ska försöka mecka ihop nån tolksele.

Wow, vi har max 2 deci, men har haft typ 10-15 minus i nästan en vecka...Det får gärna bli lite mera snö så man kan börja ploga upp vinterslingan, vill börja rida ordentligt nu, är trist å bara skritta...:mad:

Fast det är ju inte till er utan det är ju till Ebba de köper roliga saker, ni får väl "tråkiga" saker även år?

Det jag menar är att köpa saker som barnet inte kommer uppskatta förrän det är runt året kan man lika gärna vänta med eftersom de ändå fyller år inom en snar framtid efter jul.

Leksaker som är från 8-10 månader har jag fullförståelse för för de kommer ju ändå till andvändning innan ettårsdagen men julklappar som är till för en ettåring kan ju lika gärna vänta.

Men det står att pianot Ebba fick i helgen är från 2 år. Hon har skitkul med det. En kloss i lådan är väl också kul innan man är 1 år?
Sen visst- man behöver inte överdriva- men jag förstår AKB om att få tips till önskelista. Jag tror inte min släkt hade velat ge Ebba 100:- i en sparbössa bara för att hon ska få något. Första julen är ju lite speciell...
Det kommer säkert en tid när nyhetens behag är borta ;)

Ingen av våra familjer ger heller pengar och det var inte det jag menade heller. Man köper väl vad man vill egentligen men jag tycker att man gott kan spara en del saker och köpa de sen till födelsedagspresent när de kan uppskattas på rätt sätt.
Saker som låter uppskattas väl alltid av barn oavsett ålder? Det är bara föräldrarna som gömmer batterierna till slut ;)

julklappstips till barnen (att önska av släkt och vänner)..

är ju sådant som föräldrarna inte själva har råd med,
tex en storbild till tavla inkl fototid i studio så att man får ett proffsfoto på sin lilla älskling.
tex någon större möbel till barnrummet som man gärna vill ha, som flera kan gå ihop till.

Jag har också tänkt köpa djungelboxen till Ms rum när vi har flyttat :D
Kan du inte ta lite bilder på det när ni fått upp det och säga om det var lätt eller inte?

tex en storbild till tavla inkl fototid i studio så att man får ett proffsfoto på sin lilla älskling.

Det är ju olika, men oj vad jag absolut inte skulle vilja ha en sån present. Lilla älsklingen är jättesöt, men därifrån till att ha en storbild på väggen... Nej, det kommer inte hända, de blir ju som att man har en stor idolbild på barnet, lite småabsurt. Plus att man ju har orginalet live därhemma, att ha storbildsfoton dessutom känns lite overkill. Vi har iofs inga foton framme öht, på någon, det kanske ni andra har?

Men jag menar att alla säkert vill ge just sin sak till Ebba. Det är ju första gången de kan handla till just henne. Hon är ju nyast i släkten så det är viktigt för de små barnen. Menar du de då att istället för att ge en leksak som de kan roa henne med o berätta om när hon blir större skulle vara en gemensam möbel för att hon behöver en byrå?
Då köper jag byrån själv ;)
Med detta så menar jag inte att vi redan har köpt lekstuga inrett som ett hus heller ;)

Håller med, inga foton på barnen här heller. Hade ett foto på sonen på en hylla bland en massa ljus ett tag men den så ut som han dött och det var någon minnesgrej :s Nä, inte min grej direkt.
Fast mina föräldrar har en vägg full med gamlagamla släktfoton och där har de ett kort på sonen i svartvitt som oxå ser gammalt ut. Det är fint :)

Jag har en del djurfoton hemma. Bla en stooor canvas på hästen som dog. Kommer nog ta ngn halvstor bild på Ebba o sätta upp såsmåningom. Men nä- det ser inte ut som det gör hos en del.... Tapeter sätter man upp för de ska synas ;)

Det är ju olika, men oj vad jag absolut inte skulle vilja ha en sån present. Lilla älsklingen är jättesöt, men därifrån till att ha en storbild på väggen... Nej, det kommer inte hända, de blir ju som att man har en stor idolbild på barnet, lite småabsurt. Plus att man ju har orginalet live därhemma, att ha storbildsfoton dessutom känns lite overkill. Vi har iofs inga foton framme öht, på någon, det kanske ni andra har?

Vi har 5 ramar med foton i hemma (varav 2 med Theo) och 2 stora canvas?!tavlor med blommotiv. Bilderna på Theo är ungeför lika stora som ett A4ark. Dom andra 3 bilderna står på en hylla som längst bort i huset, inget man ser egentligen om man inte tittar ordentligt.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka