Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Theo äter morgonvälling med mig i sängen, brukar bli mellan 07.00-08.00. Sen stiger vi upp när vi är orkar . På veckorna oftast efter vällingen men på helgerna brukar vi ta en lur igen efter den.

Ibland (beroende på om vi tar en lur efter vällingen eller inte) så brukar Theo sova typ 30 minuter, oftast en stund efter 10.00.

ca 11.30 är det dax för lunch, kan flexa lite där. Först lillen sen jag.

Lunchsova någon gång mellan 12.30-13.00 Nu mera sover han ungefär 1-2 timmar.

Mellis kl 15.00

Sover oftast en snutt på eftermiddan också mellan 16.30-17.00

Middag kl 18.00 tillsammans alla 3

NattiNatti med välling kl 19.00 Han får alltid somna själv i sin egen säng.

Nattrutinen är den vi flexar absolut minst med. Är vi borta så får han sova i vagnen. Vi ser tiden efter 19.00 som "egentid". Jag far oftast ut med hästen då på veckorna. Men ser alltid till att vi är hemma/inne igen både jag och sambon senast 21.00 så vi hinner umgås lite ;)

*kl*

Vad önskar sig era barn i julklappar?
Mor min har bett mig göra en önskelista åt Oscar.
Men jag kan inte direkt komma på nåt.
Av mig och hans pappa ska han få en gunghäst, men där tar fantasin slut.

Isabella önskar sig inte ngt särskilt, har bett om att inte få en drös leksaker så jag tror det blir mest kläder. Isabella tycker min mobilkartong som mobilen kom i eller kartongen till hennes senaste penicillin är jätte roligt att leka med, ett reklamblad lite då och då brukar hon läsa (läs: slita sönder och tugga på) också så leksaker är inte nödvändigt.
Vi föräldrar kommer köpa henne en hoppgunga, sedan spar vi pengar till köksrenovering istället.

Ja, det är ju just det. Leksaker är överskattade.
De han har släpar hundarna runt på. Hans favorit "leksaker" är några röda skopor som kommer med i ersättningspaketen och en klädnypa :D
Min syrra har bokat upp sig på att köpa kläder till honom, är tråkigt att önska sig det av alla.

Hmm, får bli att bläddra en vända till i leksakskatalogen.

*kl*

Vad önskar sig era barn i julklappar?
Mor min har bett mig göra en önskelista åt Oscar.
Men jag kan inte direkt komma på nåt.
Av mig och hans pappa ska han få en gunghäst, men där tar fantasin slut.

Vi tänkte köpa en sån där liten brio-trissa:

images

och slå in i färgglatt, prassligt papper så att den blir kul att pilla med. Känns meningslöst att köpa mer eftersom bebisen ändå är alldeles för liten för att fatta det här med jul.

Om släkten vill ge något så kommer vi nog önska riktigt bra barnböcker!

Nästa år, när man har en ettochetthalvtåring, blir det mer jul "på riktigt" tänker jag mig.

Annars är leksaker otroligt populära härhemma, bebis leker säkert själv ett par-tre timmar om dagen med dem. Har provat att ge annat, typ köksredskap och sånt som omväxling, men de är inte alls lika roliga. Färgglada saker, helst som låter ska det vara! Just nu är den stora fascinationen saker som sitter ihop men ändå inte, typ svansen på en leksakskatt. Otroligt spännande!:D

Senast ändrad:

Skönt med liten släkt (eller ja liten del vi får presenter från), gör inte så mycket om man får lite kläder från alla. Garderoben blir ju inte direkt överfylld :D

Isabella älskar pås-klämmor kanske kan önska sig lite såna som jag kan låna av henne? :idea:

Har funderat lite på detta med rutiner... Mat och sov.
Jag vet att vissa av er har mycket rutiner medans vi inte har haft några alls direkt och det främst pga amningen.
Jag känner nu att iom mera mat så kanske lite rutiner kunde vara en idé. Men jag tycker det är jättesvårt då jag inte är en rutinmänniska själv.

Så...
Lite tips och idéer tack :)
Både vad gäller mat och att sova, dag som natt.

Lottch har, redan från början, haft otroliga rutiner på mat och sådant - hör med henne när hon är tillbaks från resan =)

Hahaha, Milton är likadan, gillar saker som sitter ihop, men ändå inte (bra förklaring där!). Hans snuttefilt har ett kantband som har lossnat från en bit av själva tyget och det där bandet är super. Och alla lappar på kräklasar, snuttefiltar etc. :D

Åh! Nostalgi :love:
De är ju riktigt klassiska de där skallrorna. En sån ska vi skriva upp på listan:laugh:

Min syster har barn i 5 och 2 års åldern, mycket lättare att komma på nåt kul till dem :D

Sån har A oxå. En som jag hade och sen syrran och sen sonen... Där kan man snacka kvalitet...

Verkligen!

jag har även den där taxen, som jag haft, min syster, min bror och sen nu Nellan. Brio allså!:)

Nu på ½årsdagen fick E ett piano som spelar olika melodier o blinkar. Kan låta som olika djur med.
Perfekt. Roar E bra :)
Sen kan man väl önska sig lite saker de kan ha under året :) Man måste ju inte använda allt på en gång. En sådan låda de ska pilla ner saker i "rätt form" skulle jag vilja ha. Liksom lite lekklossar.
Brioplatta som de hamrar ner spik på andra sidan är också välkommen.
De kommer ju garanterat ha kul med dessa saker innan nästa jul.
Gunghäst har jag också tänkt på. Bobbycar med, kanske inte så bråttom.

Jag älskar ju julen och julklappar :o så det gör Vilgot också! :D ;) Han ska definitivt få en egen leksaksfjärrkontroll och sen har vi tänkt att köpa nån större/dyrare aktivitetsleksak. Finns en lära-gå-vagn med typ aktivitetstavla fram, kanske en sån även om det är lite tidigt än. Han börjar ju förstå att han själv kan åstadkomma ljud genom att trycka på knappar och dra i spakar och det är ju jätteroligt!

Jag har beställt ett room makeover kit med djungeltema, som jag först tänkte att han kunde få i julklapp, men de åker nog upp på väggen så fort paketet kommer! :p Jag beställde samtidigt en mindre väggtext till hallen och en större till svarta fondväggen i vardagsrummet. Maken vet inget, så det ska bli kul att se vad han säger! :banana:

Var beställde du det från? Är oxå sugen på väggord men har inte hittat något som känns bra än.

Jag beställde från Unik Dekor. Har ingen aning om ifall de är bra eller inte, utan det blev dom för att de hade djungelboxen hemma och för att jag hittade det som jag ska ha i vardagsrummet och att det blev fraktfritt. Kan visa vad jag köpte sen när jag slår igång datorn.

Idag ska jag och Vilgot till jobbet. Det är en "workshop" ang den där medarbetarundersökningen jag skrev om för några veckor sedan. Har absolut inga förväntningar öht på den, utan åker dit bara för att få träffa jobbarkompisarna och få lite extra klirr i kassan. Som jag skrev då gav jag chefen lägsta omdöme på nästan alla chefsrelaterade frågor och det var inte bara jag som gjorde det. Men som vanligt verkar han ha tagit på sig "gås-dräkten" för han försöker ju inte ens att bättra sig. Han skickade ett mail till vikarien på jobbet, som sitter i rummet bredvid honom, och ber henne kontakta oss som är lediga av olika orsaker, ang den här workshopen. :grin: Ett annat exempel är att jag av en ren slump fick veta att de på jobbet samlat pengar och skulle åka hem och hälsa på min vikarie som fick barn för en månad sen. Varför frågar han inte om jag vill vara med? En tredje sak är att jag fick reda på, också av en ren slump, att det är dags för att välja om man vill ha arbetstidsförkortningen i tid, pengar eller pension. Det borde han ju tala om gör mig! Visst, jag går inte miste om något, utan jag får samma som jag valt sist, men man kanske prioriterar annorlunda nu mot förra året.

Det är liksom något hela tiden och med tanke på att vi haft "krissamtal" 100 ggr och det aldrig hänt något förut, varför skulle han bättra sig efter det här?

Ytterligare en sak är att han använder mitt gamla efternamn, trots att jag bett honom om personalavd att ändra där det behövs. Ingen stor grej, men faktiskt lite respektlöst.

Usch och blä, det ska bli kul att träffa arbetskamraterna, men jag har lite ångest inför att träffa chefen...

Det här köpte jag: (det sura är bara att de sänkt priset på djungelboxen med 50 kr sen jag beställde igår! :devil:)

Djungelklistermärken:
Jungle%20Safari_big.jpg

Svart text att sätta på vit tapet i hallen:
There%20is%20no%20place%20like%20HOME(1)_big.jpg

Vit text på svart tapet i vardagsrummet. I mitten står namnet på vårt bostadsområde:
Världsstäder_big.jpg

Fast de fyller ju år inom ett halvår efter jul så då kan man ju lika gärna önska sig leksaker som är anpassat för den ålder då kan jag tycka. Jag ser inte riktigt anledningen att ha en massa leksaker på lager bara för att barnet som inte vet att det är jul ska ha en massa klappar? Är det för att man som förälder ska få öppna paket?

DET KOMMER BLI EN LÅNG JÄVLA VINTER!!!

Om det ska fortsätta så här. För första gången fick jag lämna Ture själv inne, än så länge tar han sig ju ingenstans men jag sprang som en blå och kastade till hästarna mer mat i morse. Var väl ute högst en minut per stall och han hann aldrig fatta att jag var borta men ändå. (Han låg på ett täcke på golvet.)

Mitt på slätten bor vi och det har blåst upp stora drivor på gården så jag var tvungen att knuffa vagnen igenom nu när jag skulle släppa ut hästarna. Som tur är somnade Ture efter en stund i stallet så då hann jag mocka alla boxar för snart ska de väl in igen.

Skulle eg på julbord med jobbet ikväll men ska hästarna stå inne så mkt lär jag behöva mocka en gång till innan natten och kommer det mycket snö är det risk att vägen blåser igen. Har inte långt till restaurangen men överväger att hoppa över. Trist då jag inte träffat dem på jobbet sen Ture föddes... Vi får se.

Jag ska köpa ny mössa och scarf till Ture fr Geggamoja i julklapp. Använder det vi har varje dag så det kan vara kul att ha nåt att byta med. Annars vet jag inte vad han ska få, har ju som sagt var sponsor i hans mormor och morfar som köper allt han kan tänkas behöva. De är fantastiska.

Såg ni bilden på fb på pulkan Ture fick igår i 6-månpresent? Den tror jag vi kan ha mkt kul med, kanske presenttips?

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?