Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Hur stor del av hagen förlorar du om du skippar ängsplätten? Och ser du hästarna om de går på ängsplätten?

Vår ena vinterhage är inte så stor, men när vintern kommit för att stanna och vi har möjlighet (tex helger) så öppnar vi upp en större del av hagen som även brukar funka som sommarhage. Det kan ju vara ett alternativ? Att du hägnar in där, men att det inte är alltid som de får gå i den delen.

När jag varit tvungen att ta bort mina djur har jag mått riktigt dåligt av att de blir lagda på hög och uppeldade efteråt. Tänk min stackars häst som blev vinschad upp på slaktbilen :( och tänk om nån tass kommit i kläm eller om de legat med huvudet i någon konstig ställning. :cry:

Jag vet att jag är fjantig, men jag kan inte ens se mina gamla mjukisdjur ligga med tassen i kläm eller bli våldsamt behandlade. :o

*totalt kl*

Ahhhhh, Theo får nog en till kusin i natt!!! Gravida systeryster nr 2 åker in på förlossningen NU :bump:

Själv är man precis hemkommen från en kanontrevlig middag tillsammans med mammorna från föräldragruppen i stan!

Hmmm...på nåt sätt börjar jag bli mer och mer sugen på en bebis igen....2 gamla klass/skolkamrater har fått bara nu i dagarna + en fd jobbarkompis dotter och nu syrran....Men, tror jag får nöja mig med att snusa systers nya bäbis ett tag :love:

Vad rolig du är du har ju en bebis :D eller har han upphört att vara det nu när det finns yngre bebisar ;)

Drömde i natt att jag var gravid igen, hade full panik för jag ska ju jobba ett tag sedan när jag börjar igen! Drömmer helt sjuka drömmar just nu och inte blir det bättre av att jag har ägglossning from hell just nu :(

Inte mycket alls. En trekant på 60*60*60 meter...
Ser inget av vinterhagen från huset. Ladan är ivägen. Oddsen att det ska hända något är väl inte så stor men jag skulle ju aldrig förlåta mej själv om det gjorde det....
En aspekt till är ju att det kommer blåsa mer på banden om jag drar ut den på ängsplätten. Ska ha tre rader med polarband som är 40mm. Har oxå funderat på att stänga av den delen av hagen på natten men då "syns" det ju fortfarande att det går hästar där...
Fast mina föräldrar har hästar i hagar som syns från vägen på gården bredvid och där har inget hänt. Än. Det är vid sådana här tillfällen man önskar man hade en riktigt elak häst som anföll i hagen :s

Jag vet att jag är fjantig, men jag kan inte ens se mina gamla mjukisdjur ligga med tassen i kläm eller bli våldsamt behandlade. :o

Hahaha, jag var precis så när jag var liten. Samlade på gosedjur och hade HELA sängen full. Varje morgon var jag tvungen att bädda och se till att alla satt "bekvämt" :rofl: Lite lätt stört bara...

Skulle aldrig i mitt liv klara av det när det gäller mina husdjur och hästen.
Kreaturen gör mig inte så brydd, de är ju vårt leverbröd.
Men när de lever så behandlar vi dem väl. Kom precis in i från lagårn nu, och efter att ha mockat och fodrat så stod jag och ryktade alla (ja, nästan. Vi har en som hatar att man tar på henne) Rätt mysigt och de älskar det.
Det är fördelen med att ha småskalig produktion. :bump:
Som med fåren så kommer vi när vi kommit igång ordentligt ha max 15-20 tackor, då blir alla lite mer personliga,

Vad rolig du är du har ju en bebis :D eller har han upphört att vara det nu när det finns yngre bebisar ;)

Drömde i natt att jag var gravid igen, hade full panik för jag ska ju jobba ett tag sedan när jag börjar igen! Drömmer helt sjuka drömmar just nu och inte blir det bättre av att jag har ägglossning from hell just nu :(

Ne men han är ju stor nu, han kan ju sitta :p

Ne, skämt å sido, tror jag nöjer mig med bara Theo ett tag till. Efter onsdagens kaos tillsammans med min nu mera ogravida syster nr 2 :bump: och hennes 2 barn så känner jag att det är rätt skönt med bara 1 :laugh: Men en nyfödd bebis är ju sååååå mysigt :love:

Tack allihopa! :love:

Sitter härhemma själv och känner mig lite bortglömd. Sambon stack iväg kl 6 imorse för att hämta vår nya bil i Kalmar, så jag får knappt se honom på hela dagen. :( har varit och gosat med pållarna, lyckades muta en annan till att mocka för att det är min födelsedag. :D så det slapp jag iaf.

Sen så kommer mamma och bjuder på lunch, ska bli mysigt. Och sen när sambon kommer hem ska vi ha mys. God mat, smågodis och en göttig film. :love:

Det enda som jag tycker är mysigt med nyfödingar var att man la henne på bröstet och där låg hon sedan. Nu armbågar hon mig, dregglar på mig, skallar mig och nyps :D Tycker det är jätte skönt att ha en stor bebis som tycker om att sitta bredvid och pilla med sina leksaker. Jag längtar nog inte tillbaka och vill inte börja om.
Har ni tänkt att ha tätt mellan barnen för jag förutsätter att ni vill ha syskon för det låter så på dig :)

Kl

Jag håller på att gå sönder... :crazy: Jag har smittat stackars Vilgot så han också blivit sjuk, på sin 7-månadersdag... 38,9 grader har han. Just nu sitter han tyst i mitt knä, men annars är han helt förtvivlad och bara gråter. Vad gör man egentligen för att hålla bebis så nöjd som möjligt? Själv vill man ju bara vila och vara ifred när man har feber, men det funkar ju inte riktigt så nu...

Nu ska vi iallafall gå och äta lite mat. Hoppas det går ner... Undra om man ska byta ut maten mot välling eller ersättning kanske... Det går fortfarande inte att få i honom mer än max 10 ml vatten via flaska.

Tycker absolut att du kan byta måltid till välling/ersättning så att du vet att han får i sig vätska! Plutten då... :(

E exakt likadan;)

Tror det beror på vad man är van vid, uppfödd med för traditioner osv!

Inget illa mot er som känner tvärtom, men jag är likadan som oregano..förnekelse är det bästa:grin:

Skulle aldrig i mitt liv klara av det när det gäller mina husdjur och hästen.
Kreaturen gör mig inte så brydd, de är ju vårt leverbröd.
Men när de lever så behandlar vi dem väl. Kom precis in i från lagårn nu, och efter att ha mockat och fodrat så stod jag och ryktade alla (ja, nästan. Vi har en som hatar att man tar på henne) Rätt mysigt och de älskar det.
Det är fördelen med att ha småskalig produktion. :bump:
Som med fåren så kommer vi när vi kommit igång ordentligt ha max 15-20 tackor, då blir alla lite mer personliga,

:bow: för er som ger ert leverbröd en så fin tid i livet! Fint tycker jag!:love:

Jag är likadan! Tror också att gosedjur har känslor :) Klarar inte ens av att se på naturprogram där djur äter upp andra djur. Jag vet att det är naturens gång, men hemskt för det stackars djuret som blir uppätet iaf :cry:

Ang. förkylning. Milton har också åkt på sin första snuva nu. Han är iofs pigg och glad men näsan har gått från att bara vara tjock till att börja rinna nu :( Han hostar lite då och då men mest på natten! Hoppas på att det inte blir värre, ingen feber än iaf! Men han måste ha ganska bra immunförsvar iaf med tanke på hur många han har träffat som varit sjuka under sin korta livstid!
Bra att jag började skriva det här för kom på nu att jag använde sista koksaltlösningen inatt så måste köpa ny!!

Tror det beror på vad man är van vid, uppfödd med för traditioner osv!

Jag tror det mer beror på vad för sorts människa man är, hur mkt man kan tänka sig in i andras lidande. För två syskon med samma uppväxt kan ju tycka helt olika!

Sen är det tur att det finns folk som kan se förbi det där så att vi får någon mat i kyldiskarna på ica :)

:bow: för er som ger ert leverbröd en så fin tid i livet! Fint tycker jag!:love:

Tack! Det är sånt man behöver höra ibland :laugh:

På tal om gosedjur, har en gosetax som hängt med sen jag va pytteliten.
Han ligger troget på mitt nattduksbord.
När jag va gravid och kanske lite orolig/ledsen nån natt så kröp han ner och la sig under armen. (:o)

Gosedjur är bra tröst :) jag har kuddar i soffan som även är gosedjur från My Pillow Pets (finns en svensk sida men den hade underhåll) som ingen tittar konstigt på om man sitter och kramar i soffan :D
Tänkte utöka mina djurskuddar lite senare men just nu har jag (självklart) en häst och ett får!

De tyckte jag faktiskt var lite makabra :o lite grottmänniska över mössorna, de skulle haft en sabeltandad tiger :D

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka