Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Ja grattis alla! :)

Jag har inte blivit firad ngt, min man började kl 7 i morse och slutar nu kl 16, tror jag kommer får någon tråkig växt till trädgården, skulle vilja ha ett smycke eller liknande.

Där emot kom mina föräldrar förbi som har varit på semester en vecka och de hade presenter med sig till lilla vildbatting. Två klänningar, en dreggellapp, ett gosedjur och sedan rosa babyconverseskor! :) Hon är världens mest bortskämda lilla unge.

Började lite med nappen när hon var en vecka gammal och nu använder hon den varje dag, särskilt i samband med bilåkning och vagnåkning. Hon har även snuttefiltar men de uppskattas inte än.

Haha, så du fick dina rosa converseskor :laugh:

Alicia har bara tagit nappen ett par gånger. När hon varit väldigt hungrig och det inte funnits möjlighet att amma direkt. Däremot snutten gillar hon. Tror jag iaf för hon blir lugn när jag lägger den bredvid henne, förmodligen för den luktar mamma.

kl
Här går det bättre men inte bra med svärföräldrarna… Innan jag börjar klaga av mig så får ni hålla i minnet att jag har blivit överkänslig. Så jag umgås väl med dem som fan läser bibeln… Men detta jävla tjat om att de ska passa. Att hon inte ska vara på vissa platser, vi skulle på en stillsam 30 års fest igår o det var tydligen olämpligt. Att hon bara tas från min famn och barnvagnen rycks ur mina händer utan att fråga. Detta gäller dock bara svärfar svärmor frågar alltid o då är det helt ok. Allt vi gör e fel. Jag ska hålla mig isolerad o inte träffa någon. Förutom dem då förståss. Hon ska inte ha solglasögon (onödigt), ska äta smakportioner nu, absolut inte ha napp, har för lite kläder, har fel kläder, vår plan när vi ska skola in på dagis e fel, dagiset vi helst vill ha e fel, våra nattningsrutiner e fel… O så detta jävla tjat om att få passa (jag vet att jag redan skrivit det en gång). Men det var i stort sett andra meningen på BB o tjatet pågår hela tiden.

Har vi samma svärföräldrar? ;) Här är också ett j*kla tjat om att passa... Hela hela tiden! Fel kläder, håller han fel, han är för varm, för kall etc Och det är så synd att vi lär Iggy att ligga i vår säng för det kommer han lida av när han blir äldre och svärmor kan inte sova på nätterna för hon tror att vi ska ligga ihjäl honom :grin: Jävla kärring rent ut sagt! :devil: Är det konstigt att man inte vill åka dit och hälsa på?!

Firar morsdag genom att åka upp till sjukhuset igen :(

39,8 i feber och helt kass. De pratade sist om att jag skulle bli inlagd... hoppas verkligen inte det. Har fått nog av sjukhus på lång lång tid nu.

Annars brukar vi vara ganska dåliga på att fira varandra, eller köpa grejer rättare sagt. Vi brukar hitta på saker istället. Vi köpte inte ens julklappar eller födelsedagspresenter till varandra i år :o

Tänk att min mamma tror också att vi kommer att lägga oss på Isabella. Hon tittade beskt på mig när hon var 2 veckor gammal och frågade hur länge vi hade tänkt att ha henne mellan oss i sängen för vi kommer ju inte vara de första som ligger i hjäl vårt barn då :crazy: Kändes så hemskt, nu ligger Isabella första passet för natten i sin spjälsäng men sedan får jag henne inte att somna om om jag inte ligger ner och ammar henne. Eller jo, hon somnar om men hon vaknar när jag lägger ner henne.

Tänkte kolla hur ni som fått era gjort med napp, hur snart började ni erbjuda det? Eller bojkottar ni nappar helt till förmån för annat, typ snuttefilt? Såg på napparna på ICA att de finns från 0 månader, men är de intresserade så tidigt?
Vilgot började med napp när han var runt tre veckor kanske. Nappen är faktiskt ganska effektiv när han smågnäller och är allmänt missnöjd. Speciellt på natten är det skönt att kunna snooza honom ett par gånger innan man måste ge honom käk. :o Jag kanske är världens hemskaste mamma, men det är så drygt att nattamma...

Det där med snuttefilt har jag aldrig förstått. Hur funkar en sån? :o

Vår Milton har vi låtit använda napp redan från början här inne på BB. Jag är egentligen emot det då jag verkligen vill att amningen sitter innan. Nu fick det bli såhär eftersom han ska ligga i dethär nedrans solariet så mycket som möjligt. Så helt enkelt för att hålla honom så nöjd och så tillfreds som möjligt så får han napp när behov finns. Just nu sover han gott utan, men om någon timme vet jag nästan säkert att nappen behövs för att han ska komma till ro igen :)

När kan man börja med babygym egentligen? Tror Isabella fortfarande är för liten för att uppskatta det men man kanske ska börja låta henne ligga lite mer på mage utöver ovanpå mmin mage.

E skulle ha varit ungefär 1,5 månad nu, och han har hunnit inviga babygymmet som han fick igår. Han tittar och sprattlar, och råkar drämma till någon sak någon gång ibland - det är väl det som är meningen ungefär? :D Tidigare har vi inte känt att han skulle haft något direkt utbyte av det.

Vi köpte ju också en lekfilt, den ska jag tvätta innan han får prova och det tar nog ett tag till innan den blir jätteintressant, men på sikt tror jag att den blir bättre än babygymet :)

E:s favoriter är dock två mjukiskor men milda leenden... Dem ser han gärna djupt i ögonen! :)

Och, här om dagen kom de första svarsleendena! De är inte helt lätta att lura fram, men såklart ytterst charmiga :laugh:

Jag tror att det generella rådet är som Armani_ säger, att man ska avvakta med napp tills de har koll på amningstekniken. När vi låg inne på Neo med E fick de napp, men han gillade det aldrig riktigt och numer kör vi napplöst - än så länge i alla fall!

Firar morsdag genom att åka upp till sjukhuset igen :(

39,8 i feber och helt kass. De pratade sist om att jag skulle bli inlagd... hoppas verkligen inte det. Har fått nog av sjukhus på lång lång tid nu.

Fy, man blir verkligen less på sjukhus efter ett tag! Hoppas att du blir snabbt bättre så att ni får vara hemma istället!

*kl*

Grattis på morsdag alla vårmammor!

Sommarmamma på vift här ;) Med 26 dagar kvar till BF inser jag att inköpslistan växer i snabbare takt än jag kan beta av den. Tänkte kolla hur ni som fått era gjort med napp, hur snart började ni erbjuda det? Eller bojkottar ni nappar helt till förmån för annat, typ snuttefilt? Såg på napparna på ICA att de finns från 0 månader, men är de intresserade så tidigt?

Vi började med napp dagen efter han föddes eftersom han har ett väldigt behov av snuttande. Men så ammar jag inte heller utan ger enbart flaska så det finns inget som kan störa med napp. Vi köpte en napp från 0 månader också och hade med till förlossningen/BB ifall om att den skulle behövas.

Jag gjorde likadant med dottern som föddes för 2 år sedan men den började användas först efter en vecka när hon höll på att snutta sönder mina bröst. Då helammade jag henne och då hade vi fått ordning på amningen så då testade vi napp vilket inte störde amningen alls.

När kan man börja med babygym egentligen? Tror Isabella fortfarande är för liten för att uppskatta det men man kanske ska börja låta henne ligga lite mer på mage utöver ovanpå mmin mage.

Vi trodde det var från tre månader eller så men min svärmor ville testa sitt när vi var hos henne och det uppskattades väldiga redan nu vid 6 veckor.

Nu funderar vi över när de uppskattar en babysitter ;)

Grattis själv :)

Jag fick en tårtspade (på rea :D) och en liten ask choklad.

Mamma hade beställt liljekonvaljer men jag hann inte plocka ngra till henne.

Klockan är fem och jag har precis släppt ut hästarna. Jag har helt klart problem med att "få komma ut". Det är bara JAG JAG JAG för Ture. Det enda sambon kan/får göra är att byta blöja. Han sover jättebra på nätterna så jag klagar inte, men på dagarna är det min famn som gäller. Försöker jag lägga honom någon annanstans blir han hysterisk. Ingen vagn, inget annat, så jag sitter med honom i famnen i samma jävla fotölj dag ut och dag in.

Nog för att det är mysigt, men nu börjar det krypa i kroppen. Igår sprang jag ut och släppte ut hästarna samtidigt som jag borstade tänderna, tog kanske 3 minuter och så var han hysterisk när jag kom in.

Hur är era bebisar? Vad kan sambon göra? Tilläggas ska att Ture bara är en vecka än, och bara han får vara hos mig hur go och lugn som helst.

Jag hoppas snart vagnen kan funka, nu när vädret är så härligt (heja oss vårmammor) vill jag ju inte sitta inne...

Vi provade en babysitter igår och den var nog helt okej, men hon älskar ju allt som gungar (utom vagnen) bara hon har en napp i munnen ;) Hon blir 4 v på onsdag.

Cyllene
Isabella är jätte närhetskrävande, har nu äntligen fått arslet ur vagnen och beställt en bärsele från manduca! Första sovpasset på natten kan hon ligga i spjälsängen sedan så ska hon sov bredvid mig, kan inte lägga henne ifrån mig utan att hon vaknar. På dagarna är det också svårt att lägga ifrån sig henne, uppskattas inte men nu har jag kommit på att ligga bredvid mig i soffan är okej. Vagnen kan hon bara sova i om den rör på sig, har sovit som längst 15 minuter i stillastående vagn.
Skillnaden mellan er och oss är att hennes pappa duger oftast lika bra :)

*kl*

Tack för alla napp-svar! Sammanfattningsvis kan de alltså använda napp från dag ett, men helst ska amningen funka innan - som jag misstänkte :laugh:

Oregano: jag tror nog att jag också kommer använda napp som snooze trots mina goda intentioner just nu, jag vet ju hur snabb jag är på snoozeknappen annars ;)

Armani: jag var själv inget snuttefiltbarn så jag vet inte heller vad grejjen är :D napp däremot var gött! Ser dock en kompis barn som alltid somnar snabbt när hon får sin snutte över ansiktet så jag är definitivt öppen för det om det funkar :D

Jag hade napp, snuttefilt och favorit gosedjuret "lilla gumman" som jag släpade runt på som barn ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 548
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar