Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Hej på er!!
Vi är fortfarande kvar på BB och tanken var att vi ska hem imorgon. Dock har han fått lite gulsot så inatt ska han ligga i ett solarium hela tiden, utom vid amning och blöjbyten, tyvärr för jag vill ha honom nära nära hela tiden!
Barnläkaren ska sedan bedömma läget imorgon och så får vi se om de tycker i ska stanna kvar eller åka hem.
Han är i vilket fall en duktig pojke, vår Milton :) Lugn och fin och går med på det mesta, trots två ganska tafatta föräldrar ;) Tack och lov uppskattar han det där solariumet och slocknar så fort han läggs i det och det startar. Hade känts för hemskt annars om hanlegat där och varit ledsen och man vet att han ska ligga där så länge.

Guu, känner att jag inte har koll på det... Men jag har för mig att enligt listan var bara du före... Är iaf beräknad nästa lördag... Hon rör sig massor och jag har börjat få lite förvärkar... Men inte värre än att jag somnar och inte vaknar av dom igen. Har fortfarande inga alvedon hemma, glömde å köpa idag... Så förhoppningsvis behöver jag inte ha några :)

Men jag tror det är någon mer i sommartråden som är på g, minns inte vem bara... :)

Usch då... om inte nappen fungerar- tror du det fungerar med flaska då?
Ja, flaska funkar. Han åt enbart ur flaska när han var 2-4 veckor gammal, när jag pumpade eftersom jag var så sårig. Problemet med amningsnappen jämfört med flaska är väl att maten inte kommer tillräckligt lätt, det är det som gör honom arg.

Skönt det iaf- att det funkar med flaska. De ska ju ändå börja med det ngn gång... Hur gammal har din blivit?

Tycker faktiskt att man kan skita i amningen om det inte fungerar så att det känns bekvämt. Mjölkersättningen är så pass bra att barnen får ju inte brist på något.

Isabella kan suga 10 minuter sedan kan hon hålla på att dra i bröstvårtan och släppa den för att sedan ligga med öppen mun och bara hålla på och söka eller vad hon håller på med. Barnmorskan på återbesöket när hon var 5 dagar gammal trodde hon var frustrerad eftersom hon måste jobba för att få mat. Så tyvärr tar det väldigt lång tid för mig att amma för det verkar vara väldigt trögt för henne att få ut mat men hon går upp fint i vikt ändå.

Så trött att ögonen går i kors... Sitter och ammar, igen. Sedan så lyckades hon spark mig ganska hårt på bröstet igår kväll när hon låg i mitt knä och det gör fortfarande ont :cry: Fick knölar i bröstet efter hennes omilda behandling som har försvunnit nu men jag kan inte bära henne mot mitt bröst det är alldeles för ömt :(

När kan man börja med babygym egentligen? Tror Isabella fortfarande är för liten för att uppskatta det men man kanske ska börja låta henne ligga lite mer på mage utöver ovanpå mmin mage.

Sedan till sist så tror jag hon har växt ur Huggies-blöjorna strl 1 men libreo passar fortfarande bra.

Örk och fy! Vill verkligen hem idag, men de vill hålla oss till imorgon på BB iaf :( jaja, det är väl bra samtidigt att de är observanta och vill hålla koll, men jag vill hem...
Dessutom måste jag erbjuda honom mat ofta ofta eftersom vanlighet i det där solariumet. Jag har ont i mina bröstvårtor, haha! Känner ni igen det?! Får nog be om amningsnappidag. Han får dessutom ersättning, vår store, lille grabb. Han är så fin och det gör ont i mig att behöva ha honom liggande i solariumet när jag allra helst vill ha honom nära mig hela tiden och det är ju det han vill med :(

Så trött att ögonen går i kors... Sitter och ammar, igen. Sedan så lyckades hon spark mig ganska hårt på bröstet igår kväll när hon låg i mitt knä och det gör fortfarande ont :cry: Fick knölar i bröstet efter hennes omilda behandling som har försvunnit nu men jag kan inte bära henne mot mitt bröst det är alldeles för ömt :(

När kan man börja med babygym egentligen? Tror Isabella fortfarande är för liten för att uppskatta det men man kanske ska börja låta henne ligga lite mer på mage utöver ovanpå mmin mage.

Sedan till sist så tror jag hon har växt ur Huggies-blöjorna strl 1 men libreo passar fortfarande bra.

Iggy är en månad nu och vi köpte ett babygym på gekås i förrgår, han ligger där korta stunder och kikar på grejerna som hänger och dinglar. Han ligger bara på rygg än. Han har legat på mage ytterst korta stunder ett par gånger, annars ligger han väldigt mycket på mage på vår mage.

Förstår dig, tyckte det var supertrist att ligga på BB :(

Hur mår du annars? Har du hämtat dig efter din förlossning?

Isabella har aldrig legat på mage utöver när hon ligger i våra famnar och hon tränar på med sin nacke och lyfter huvudet. Hon är idag 3½ vecka, 4 v på onsdag och en månad på lördag. Kanske kan inhandla ett babygym i veckan eller så.

Armani: Tam tröst men fr.o.m. imorgon om ni åker hem då så behöver du inte mer släppa honom från din famn :)

Dumma dig att bli sjuk sådär… Det förstår du väl att så kan du ju inte göra.

kl
Här går det bättre men inte bra med svärföräldrarna… Innan jag börjar klaga av mig så får ni hålla i minnet att jag har blivit överkänslig. Så jag umgås väl med dem som fan läser bibeln… Men detta jävla tjat om att de ska passa. Att hon inte ska vara på vissa platser, vi skulle på en stillsam 30 års fest igår o det var tydligen olämpligt. Att hon bara tas från min famn och barnvagnen rycks ur mina händer utan att fråga. Detta gäller dock bara svärfar svärmor frågar alltid o då är det helt ok. Allt vi gör e fel. Jag ska hålla mig isolerad o inte träffa någon. Förutom dem då förståss. Hon ska inte ha solglasögon (onödigt), ska äta smakportioner nu, absolut inte ha napp, har för lite kläder, har fel kläder, vår plan när vi ska skola in på dagis e fel, dagiset vi helst vill ha e fel, våra nattningsrutiner e fel… O så detta jävla tjat om att få passa (jag vet att jag redan skrivit det en gång). Men det var i stort sett andra meningen på BB o tjatet pågår hela tiden.

Senast ändrad:

Just det ja…
Tack det samma o grattis till er alla. Hur har ni blivit firade?

Jag sa till sambon att jag inte vill att han köper något utan det får bli när barnen är större och själva kanske gör något, typ en teckning eller så. Storasyster är 2 år och lillebror 8 dagar :)
Fast jag har fått världens bästa morgon med dottern som har velat gosa mest hela tiden. Det skulle pussas och kramas och sitta bredvid mamma :love:
(kan tilläggas att vi haft två tuffa dagar med lite sömn vilket påverkat oss föräldrar och dottern som inte alls lyssnat på vad vi sagt) Så det var helt underbart att vi fick en mysig morgon bara hon och jag!

Jag mår mycket bättre nu, det är väl därför som man vill hem nu och man tycker att tiden går långsamt :D Precis som ni skriver så får jag ju hålla mig med allt gos till imorgon, om vi får komma hem då vill säga. Just nu fuskar jag lite och har honom uppe hos mig lite nu. Sambon har precis kört :( så jag tyckte det var lite ensamt, passande nog så vaknade sonen alldeles samtidigt!!

*kl*

Grattis alla på Morsdag!
:laugh::laugh:

Det samma!!!!

Min sambo var i min favorit-butik i förgår och kom upp igen på BB sen efteråt. Därifrån hade han köpt ett underbart halsband med en bricka längst ner där det stod MAMMA på och även en chokladask, han är för rar!! Blev verkligen sp himla glad över det. Dessutom fick jag ett kort där det stod "grattis mamma önskar Milton och pappa" fniss! Ja, jag älskar få presenter!!

Jag har fått ett hängsmycke med oscars namn ingraverat .Jag sitter med Oscar i vagnen på ridbanan och tittar när de hoppar. Och jag blev erbjuden att ta några hopp, men jag känner att underredet inte pallar med det än. Annars hade det varit sjukt kul!

Senast ändrad:

Det samma!!!!

Min sambo var i min favorit-butik i förgår och kom upp igen på BB sen efteråt. Därifrån hade han köpt ett underbart halsband med en bricka längst ner där det stod MAMMA på och även en chokladask, han är för rar!! Blev verkligen sp himla glad över det. Dessutom fick jag ett kort där det stod "grattis mamma önskar Milton och pappa" fniss! Ja, jag älskar få presenter!!

Själv fick jag ett "Ja just det grattis på morsdag" när vi vände på parkeringen utanför Barnens Hus i morse...tack för den...:cool:

*kl*

Grattis på morsdag alla vårmammor!

Sommarmamma på vift här ;) Med 26 dagar kvar till BF inser jag att inköpslistan växer i snabbare takt än jag kan beta av den. Tänkte kolla hur ni som fått era gjort med napp, hur snart började ni erbjuda det? Eller bojkottar ni nappar helt till förmån för annat, typ snuttefilt? Såg på napparna på ICA att de finns från 0 månader, men är de intresserade så tidigt?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 548
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18