Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

A äter alltid välling som sista mål innan han somnar, gröt äter han på morgonen och ibland även på kvällen. Det beror lite på hur sent/ridigt vi ätit kvällsmat!

Måste bara fråga innan jag glömmer bort det.

Ger ni alla här inne välling, gröt eller liknande innan ni nattar barnet?

Vi ger (numera) välling. Till en början åt han bara gröt och ratade vällingen, nu är det tvärt om. Men välling är mysigare så det var bara bra tycker jag ;)

*kl*
AKB: Stackars lilla hunden :( Hoppas det läker ut.

*kl igen*
Var på ännu en arbetsintervju idag. "Av speeddatingkaraktär". Med andra ord så träffade man alla 5 delägarna i vardera 5 min. Var något trött i huvudet sen!

H var hos sin gudmor och det hade gått jättebra. Nog för att jag väl var ganska säker på det, men det var ändå nervöst :angel: I och med att vi har släkten på så långt håll var detta bara andra gången han var med barnvakt, och förra gången var ju innan jul.

Ni som ger, när ger ni middag och när nattar ni?

Jag blir alltid så nojjig över att Selma får för lite mat, hon äter sitt sista mål vid 18 och sen nattar vi vid 20, utan någon nattamat. Hon äter bra, sover bra och ökar i vikt, så det är väl bara jag som är nojjig. Hon vägrar dricka eller äta något mer när hon är klar med maten, så hon torde ju vara mätt. Hon slutade äta på natten när hon var 2-3 veckor och vi äter frukost 7-8 på morgonen, hon får ingenting innan det heller, så det går ju ett bra tag mellan målen.

Och jag är nojjig för att Ebba bara äter välling och mackor typ...
Hon får välling kl 6. macka 10, välling 14, middag 18- äter mest grönsaker, väling 20

Jag är ju sjukt glad att hon inte längre äter på natten. Men ska jag få henne att äta ordentligt med mat får jag servera korv, korv eller korv ;)

Vi ger kvällsmat vid ca 17, sen gröt och sova vid ca 20, frukost vid 7-8 beroende på när hon vaknar (6-8).
Annars så är det lunch runt 11 och mellis ca 14-15, och jag tycker hon äter mycket men hon hade ju inte öka jättemycket i vikt sist men hon har ju börjat röra sig mycket senaste tiden så jag är inte så orolig.
ungefär hur mycket äter era barn/mål?
om det bara är jag som inte hängt med i att min lilla skrutt blivit stor :D

Vi håller ganska hårt på våra rutiner fortfarande ;) så Selma får välling/gröt vid 8, lunch 11.30-12, sovning, mellis 15 och middag 18. Till lunch och middag får hon riktig mat, 2-300g per portion, + en fruktsallad/fruktpure. Mellis är antingen välling eller frukt och yoghurt. :)

*kl*
bestämde med sambon att vi skjuter upp bröllopet ett år och börjar producera barn nu i sommar istället. :) är mycket mer orolig den här gången. Tänk om något skulle gå fel? Usch. :(

Ojdå, spännande!!

Ang maten så äter H frukostvälling mellan 07-08, mellis (macka) kring 09.30, lunch 11, mellis när han vaknar efter lunchsoven dvs 14-15, middag ca 17 och kvällsvälling 19-20.

Men han måste vara världens hungrigaste unge för han ammar ju även nattetid ett par gånger + vid 06 innan vi kliver upp. Ibland även extrados välling vid 04 om han stökar och bökar mycket, och då suger han kvickt i sig flaskan.

Wiihii!!! :banana: Vårmammetråden kommer att överleva tack vare att vi alla snart är mammalediga igen! :D Så kul! Det gick väl ganska lätt för dig att bli gravid, om jag inte minns fel?

Apropå mat. Vilgot har blivit jättekinkig med maten de sista 2 månaderna kanske. Han har ju alltid ätit precis allt med en otrolig aptit, men nu äter han nog bara hälften så mycket mat tror jag. Han spottar ut, slänger på golvet, vägrar gapa osv. Jag läste nånstans att det kan bli så här runt 1-årsåldern. Är det fler som känner igen sig?

Nu kan man nog säga att Vilgot (13,5 månad) kan gå. :love: För prick två veckor sedan kunde han inte ens stå själv utan att hålla i något och nu kan han gå genom hela huset utan att tappa balansen. Min gullunge! :love:

Isabella äter ganska lite tror jag, eller så är det normalt, har inte lagt så mycket värdering i det.

(cirka tider)
Kl. 8: 200ml välling
Kl.12.30: Lunch (typ en barnmatsburk i mängd, vad är det 2 dl?)
Kl. 17: Kvällsmat (oftast lite mindre än lunchen, hon får äta maten själv)
Kl. 20: 200ml välling.
Fri tillgång till vatten under hela dagen och vet jag med mig att kvällsmaten blir sen så äter hon havegrynsgröt vid 16-tiden gjord på ½dl havregryn. En frukt kan slinka ner också under dagen om vi har något som faller henne i smaken.

Sover oftast 10-12 och brukar äta ett smörgåsrån en stund innan hon somnar, mest som en mysig grej när jag dricker te.

För vår del låter det normalt :)
M äter
Ca 9, macka till frukost
Ca 12, en halv barnmatsburk till lunch
Ca 15, yoghurt el motsvarande
Ca 18, en halv barnmatsburk till middag
Ca 20, välling
Någongång under natten, välling

+zazzarazz: Jag åkte till England. Ångrar mig kanske lite nu :crazy: det kommer ju olika bud om askan hela tiden. Vi är ju iofs i London, och askan har inte kommit så långt ner än. Men nu är frågan om jag skall vänta till onsdag och åka hem, eller om jag skall försöka boka om och åka hem så snart som möjligt i morgon efter mötet.

Jag sov inte mycket alls inatt. Samuel var så krasslig att han ville bara sova sittandes i min famn. Så jag satt i soffan i hans rum med honom i famnen, och nu är jag sååå trött. Han är sjuk och skall in till läkaren på morgonen, hoppas att han får lite hjälp, kanske bricanyl mot pipet i lungorna.

Modigt av dig att åka över :crazy: men det går nog bra ändå! Men stackars liten, som jag skrev i morse, det är inte kul på en fläck när dom där små är sjuka :mad:

*kl*
Theo tackar för gratulationer (trots att ha sover :D) Har dock inte känts som hans födelsedag i dag eftersom vi firade i går...

Har hittat en till intressant häst :angel: som kanske ligger liiiite mer i min budget, dom jag hittat tidigare låg på 20 ++, nu har jag hittat en för 10+, visserligen med relativt okänd stam (stoet var dräktigt när hon kom till Sverige) och så klart näst längst ner i hela Sverige men. Men för mig som "bara" söker en hobbyhäst så känns stam inte så jätteviktigt. Huvudsaken den har okej exteriör, bra temprament och självklart att vi funkar! Men med denna herre kände jag bara på bilderna att han vill jag ha. Welsharna är kanonfina allesammans, men det känns samtidigt hemskt att "sabba" bra avelsmaterial då jag nog inte klarar av att hålla en hingst. Vet dock inte om jag kanske tar mig vatten över huvet om jag skaffar en unghäst, vi snackar 1-åring??!! :confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 212
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 054
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar