Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Tänker på dig och hoppas att det går bra hos vetrinären!
Om du får tid att tänka på saker så finns vi här för att stötta!!

*knappen*

Vad ledsamt det var att komma in i tråden den här morgonen. Sjuka barn och sjuk hund :( Hoppas barnen kryar på sig snabbt och att AKB får komma hem med sin hund och att vet kan laga honom!

Bollen: Ja mellan 97-04 så red jag på ridskola en dag i veckan och spenderade väl någon/några vecka/veckor hos kusinerna lite då och då och red hos dem. Här hemma har jag ett par gympaskor som jag använder i stallet så jag rider egentligen bara med mina ridskor använder dem inte i stallet. Så då håller de längre :D men de har spruckit, sömmar släppt och är inte lika fina längre som de en gång i tiden har varit. Sedan så har jag nästan aldrig chaps längre heller så jag kan bara förlita på mig själv som stöd ;)

Seriöst! Klänningen (och du!!!) är suuuupersnygg! :) Tänkte på dig i lördags när jag och Tuva tog en spontantripp till Flen. Tror att vi körde förbi dina hemtrakter då, stämmer inte det?

När det gäller pall eller inte så är det en förutsättning för min skyskrapa (183 cm). Alltid lika meckigt när man ska upp om man varit tvungen att sitta av ute... Men någon sten brukar man alltid hitta. :)

Annars är allt bra med Luvan och mig. Igår mös vi hela långa dagen, med utflykt till stallet, mys hemma hos morfar och som publik på tävlingar, när Tuvas stallkompis, Mitra vann och vi fick klappa händerna när hon red ärevarv. Dagen avslutades med att sötisen fick välling framför tvn och somnade i min famn. Det är så rart att se henne då. Mysluvan!

En fråga till alla er. Tuva verkar ha fått blöjeksem för första gången. Det vill verkligen inte ge med sig. Vad gör man? Har smörjt med inotyol och testat med puder. Ingenting funkar... Testade lite mild kortisonsalva igår, men vågade inte ta på så mkt för jag vet ju inte riktigt om man ska det (har försökt googla, men inte hittat jättemkt..) Vad har ni gjort? Om ni nu haft det?

Och slutligen, GRATTIS i efterskott till helgens födelsedagsbarn, Ebba och Ture!

<3

M fick något som var jäkligt irriterat och rött. det gav inte heller med sig och när jag var till BVC visade det sig vara svamp, så jag fick svampsalva att stryka på och efter några dagar var hon fin igen.

AKB, lilla vovven :,(
Vi håller alla tummar och tår för er idag!

Vad hemskt, usch, stackars stackars dig. :( jag låg och grät igår över mina hundar också, kan inte föreställa mig ett liv utan min rottis och så insåg jag igår att hon knappt kommer att få se Selma växa upp. :cry: tänker verkligen på dig!

*kl*

Gick ju inte så bra med Blanca idag... Hon visade ingenting och vi ska kolla nästa gång på torsdag och antagligen blir det inseminering på lörd. Så nu har jag lite mer tid på mig. Så nu går utländska hingstr bort då bara transporten kommer att gå på 5-7000 för att få sperma en lörd. Nu står de faktiskt mellan cabachon och Canterbury. Pratade med urgulliga Karl henrik från flyinge imorse och han tyckte absolut cabachon på Blanca. Han gick igenom hela hennes stam och kunde mycket om Blancas mammas stam, vilket var kul att höra. Men jag gillar canterbury extremt mycket och är säker på att han skulle passa Blanca 100% också.

Gah!!

Zazz: Jaa, du var typ 10 min från mig då. Gnesta är vår närmsta stad (by). :)

Tycker så synd om er med sjuka barn, det är verkligen jobbigt. :(

+ Lottch. Han var inget bra inatt, inte mycket sömn för någon av oss. Nej, jag ringde aldrig sjukvårdsupplysningen. Har så dålig erfarenhet och tycker de är så otrevliga, så jag drog mig för det :o När jag suttit klart i telefonkön till försäkringsbolaget så ska jag ringa älskade BVC och höra med henne där. Har jag sagt att jag tagit sönder min iPhone ytterligare en gång? :cry: Min sambo är sådär lagom glad på mig..
Doris förresten, hur är det med S nu? Fick Ni sova något alls inatt? Förstår att du inte vill åka till London, jag hade nog undvikit det, precis som du verkar vilja göra. Om det går att undvika såklart med jobb och allt.

AKB - tänker på dig idag, hade jag bott närmare dig så hade jag åkt med. Usch vad jag tycker synd om dig vännen, massor med kramar härifrån!

Dessutom är jag livrädd att askmolnet över island skall ställa till det för flygen, så att jag blir fast i London. Och det kan jag inte.

Jag ska till Paris imorrn och är också livrädd för att bli fast. Men i värsta fall går det att åka tåg/köra därifrån... Svårare att göra det från London :/

*kl*

Tack alla ni för de fina orden om min lilla hund! :)
Han fick hänga med hem igen iaf. Men utan att vara röntgad.
Det är en form av icke akut diskbråck. Men skulle de röntga och dra ut ryggen så som de måste göra för att få bra bilder så kan det bli akut. Då är det bara operation som gäller.
Blir han inte värre än vad han är nu så är chansen stor att han blir helt återställd:banana:
Men nu är det smärtlindring och ligga i buren som gäller.

Och blir han bra tar de en röntgenplåt för att se om det är några mer diskar på gång, då gör de en förebyggande operation.

Jag tycker också det är skönare att ringa BVC. :)

Så han är inte bättre alls? Kan det vara då att han har fått koppor inuti kroppen då? För visst kan man få det? Eller är det bara i munnen och svalget? :o känner att jag har noll koll på sånt här, får köpa någon bok och läsa på.

*kl*
Blir så trött på svärmor! Hon lyssnar inte på mig när jag säger att jag inte vill att Oscar ska äta för mycket onyttigheter.
Hon påstår att glass är nyttigt:confused: Visst, giftigt kanske det inte är, men hon tror att det är lika nyttigt som typ grönsaker:grin:
Frågade varför hon tyckte det.
Jo, det innehåller ju mjölk och såna grejer, det är ju nyttigt..
Herrejösses!

Jag hade blivit tokig! Jag tycker inte att sånt är ok. Har ju haft problem med min svärmor också ibland, de menar väl, men det blir bara dumt. Vilket resulterat i att jag säger precis vad som är tillåtet och då är det det som gäller. Vill de ge sött så rörde jag ihop en blandning av smör, mjöl, havregryn och lite vaniljsocker, gjorde till små kakor och hade i ugnen tills de blev gyllenbruma och de får de ge som lite "lyx"mellis om de tar kaffe eller om Selmas energi håller på att ta slut. Ibland får hon digestivekex och hon har fått smaka bulle 1 gång och glass en gång, men det är mitt beslut som förälder när mitt barn ska få smaka eller få något, ingen annans. (naturligtvis sambons också :p)

Lyssnar hon inte ett dugg på vad du säger?

Måste bara fråga innan jag glömmer bort det.

Ger ni alla här inne välling, gröt eller liknande innan ni nattar barnet?

HAr såklart funderat en del på hur det var för exakt ett år sen och ångrar lite att jag inte skrev dagbok faktiskt. Hade varit kul att läsa. Men då ville jag mest glömma allt med hur jag mådde och hur det var. Jävla foglossning. Den känner jag periodvis av nu också tyvärr.

Det kan vara värt att kolla upp hos en sjukgymnast, för det är egentligen inte troligt att du verkligen har ont av själva fogarna längre. Utan det är snarare följdskador, som man kan behöva få hjälp med att bli av. Jag har också haft ont efteråt, och fått höra att ja, ja, det kan ta tid innan foglossningar går över helt.

Jag blev rejält sämre för nån månad sen, och gick till sjukgymnast, och då visade det sig att mitt bäcken har roterat pga foglossningar och försvagade muskler i samband med graviditeten. Så det hade ju knappast blivit bra av sig själv. Nu kör jag daglig sjukgymnastik + behandling en gång i veckan, och nu blir det faktiskt stadigt bättre - men jag ångrar att jag inte gick på en gång, istället för att lyssna på alla som säger att ja, ja, det går över.

Ja, hon är helt sanlös människan! Tur som är så passar hon honom bara hemma hos oss. Då har jag mer koll på vad hon stoppar i honom. Gömmer undan allt onyttigt innan hon kommer.
Dum som jag är så har jag tillåtit mariekex, så nu tjuter han varje gång jag sätter igång kaffebryggaren, för då vet han att det är fika på gång. Och för att få min kaffestund ifred så får han gnaga på ett kex eller två.

Gröt fick han innan till frukost och kvällsmat. Men han har börjat bojkotta detta nu. Kan gå till frukost ibland.
Välling får han när det är sovdags. Kan nog sluta med det snart, för han somnar inte längre när han äter.

Vällingflaska till frukost och sista mål, äter hon gröt så äter hon havregrynsgröt istället för barngröten sedan ett par månader tillbaka. Gröt är typ mellanmål om hon äter det.

M får välling till, och under om det behövs, natten. Ingen gröt i dagsläget, förut fick hon det till frukost innan hon tog vällingen till kvällen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar