Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Vad snäll du är, min man får allt se till att sova hos någon eller ta taxi hem om han ska ut (alt. hålla sig nykter så att han kan köra) för jag tar inte upp Isabella när hon har somnat för natten. Då ska det vara något mycket speciellt som att han har hamnat på sjukan eller nåt.

Kl.

Rider ni runt på såna enorma hästar?! Jag tycker min islänning på 135 är lagom :D Men hon har stort steg så hon känns större att rida.. Och jag använder pall för att komma upp, men mest för att spara på ryggen.

GRATTIS till Ture 1 årsdagen!

Svarar bara lite snabbt till dig Emelie, resten får jag läsa igen senare när hästarna är klara :) Jag menade givetvis Smurf, det blev nog fel i iphonen när jag skrev igår!

Tusen tack alla! Födelsedagsgrisen sover här bredvid mig i soffan, genomförkyld och lite gnällig. Igår firade vi med mina kusiner där den yngsta fyllde 15 så vi slog ihop kalasen. Idag firar vi med mina föräldrar och sambons familj. Kan bli lite knepigt då mina föräldrar är vår största sponsor och troligtvis har köpt allt han behöver ett halvår framåt och sambons föräldrar som aldrig ger honom nåt... Men jag orkar inte bry mig!

Jag ska grilla hemmagjorda hamburgare och sen blir det jordgubbscheesecake och morotstårta, Ture ska få fruktkesella med jordgu´bbar. Det tycker han om. Och så ska han få favoriten lax med potatismos och ärtor till lunch. Vanliga laxfiléer tillagade i ugn kan han not äta till både frukost, lunch och kvällsmat om han fick välja. :D

Vilket år det har varit. HERRE MIN GUD säger jag bara. Helt galet vad jag stressat och vilken panik jag haft många gånger, men vilken fantastisk gåva man fått i den lilla människan Ture. Han är ju det bästa som hänt mig men han gör det inte lätt för mig att dra runt det där så kallade livet man lever. :D

HAr såklart funderat en del på hur det var för exakt ett år sen och ångrar lite att jag inte skrev dagbok faktiskt. Hade varit kul att läsa. Men då ville jag mest glömma allt med hur jag mådde och hur det var. Jävla foglossning. Den känner jag periodvis av nu också tyvärr.

Nähä, dags att göra lite nytta kanske. Sambon är sååååå förkyld (nära döden) och orkar väl inte göra nån nytta alls. Stackarn... ;) (Jag skulle helst vilja ge honom en spark i baken.)

Och Lottch - du är snäll. Här är det också taxi eller sova borta som gäller för sambon om han går ut, skulle AAAALDRIG röra en Ture som sover. Och det vet sambon...

Oj vad gott med hamburgare och jordgubbscheesecake! :d Plats för en till :D ;)

Senast ändrad:

Åh va irriterande hade skrivit ett långt inlägg och sen hade sidan tydligen blivit för gammal. Morr.

:bump: GRATTIS TURE!!! :bump:

Ang små hästar
Samurai var ingen jätte han heller. Visserligen mätte han 155 cm över havet men 2 dm utgjordes av manke så ”sitthöjden” var betydligt lägre. Och ja, bockade han när man red barbacka så gjorde det ONT.

Lottch
Säger som flera o som jag sagt tidigare. Du är orättvist snygg o klänningen passade perfekt.

Vi har sällan hämtningsbekymmer på kvällen då vi bor så himla nära kollektivtrafiken. Men om det inte funkar att ta sig hem kollektivt så blir det taxi eller till att sova borta. O inte en chans att jag hade tagit upp barn och kört iväg o hämtat honom om han var så full att jag kommer få ta hand om T ensam dagen efter.

Mikan
Tror det handlar om personlighet, fokus o fantasi också :angel: ;). Jag fick fundera en stund på vad fanken du lyckats få ” Får du fortfarande grönt hår av rören?!” till.

Grattis fina Ture på födelsedagen!! Tänk vad fort tiden går!

Kl
På tal om att rida på höghus eller på enplansvillor ;) så föredrar jag också smått. Armani är 150 cm hög max (han är aldrig slutmätt) och min lilla Malva är väl 105 cm. Har ridit en trevlig stor häst i mitt liv som jag inte var rädd att sitta på - ett fuxsto sv alla hästar :D Annars vågar jag inte rida stort, är rädd att jag inte klarar av dem. Så dum egentligen för jämför jag med hur min Armani kan hålla på så år nog en vettig stor häst en suck jämförelsevis. Fast Armani har ju små rörelser vad han än hittar på, om än jävligt snabba och kvicka rörelser..
Jaja, varje framsida har en baksida ;)

Nu är det konstaterat, vattkoppor it is!

Haha, jag har inte heller fattat än vad hon fick det till :D

Stort Grattis Ture!

Vi var på partaj igår, syrran fyllde 40 och hade en grym fest! Lillstrumpan sov gott hos mormor och morfar medans mamma och pappa svängde sina lurviga långt in på småtimmarna. Ingen av oss är i körbart skick idag så snällaste vännen ska köra mig till stallet för lite pyssel.

*kl*
Min häst är "bara" 162 cm till mina 174 cm. Men i och med att hon är så bred så har jag inte mina fötter under magen på henne.
När jag sitter på tunnare hästar med samma mankhöjd känner jag mig som en jätte :D

Kanske blir mode snart! :D

KL

Nu har jag överlevt dressyrlektionen! Åh my vad kul det var. Nu vill jag ha nya ridstövlar, insåg att mina gamla har blivit förstora och kasade ner som gummistövlar när jag gick i stallet. Så det var bara att leta rätt på gaiters. Blä vad ostadigt.... Kampanj inleds härmed för att övertyga min man att jag BEHÖVER nya :p

Vadför är det så svårt att rida utan att kolla på hästen?? Nog för att han är fin, men inte behöver ag kolla på honom hela tiden :grin:
Nu ska jag vila magmusklerna och benen!

Åh, så roligt med dressyrlektion!! Blir verkligen avis på dig...

Jag har också stövelproblem. Har ett par 17 år gamla och stenhårda Petrie som stått oanvända i minst 10 år. De blev aldrig sköna att rida i och jag kommer troligtvis aldrig att använda dom igen. Vad gör jag med dom? Går dom att sälja tror ni eller är det bara att slänga dom?

Jag hade prövat att sälja dem. Man kan ju alltid pröva att få en peng för de så länge de är hela och fina. :)

Jag behöver också nya stövlar, suck, mina 10 år gamla mountain horse har sett sina bättre dagar, som bollen sa påminner de mer om ett par gummistövlar än ridstövlar och kg får i princip inget stöd utav dem. Köpte ett par short chaps, ett par svindyra ( tog ett par och prövade, trodde det var mountain horse och de satt bra, fick sen en chock i kassan när de kostade 2000kr mer än vad jag trodde, men jag hade kö bakom mig så jag vågade inte säga något :o sambon tyckte det var rätt åt mig, inte första gången jag inte kollar pris ordenligt, suck ) så de fungerar bra när jag rider hemma, men på träning och tävling är det ju roligare med ett par snygga stövlar. :)

Om du och Vilgot kommer hit någon gång så lovar jag att fixa en dreasyrträning för tränare åt dig på någon av mina monster. :) har några innestående lektioner jag kan ta ut. ;)

Ni som har hästen på företag och är anställda som djurskötare eller liknande, kan ni ta ut ridklädde osv på företaget som arbetskläder? Funderar på om jag inte skulle ta ett par nya stövlar från jobbet, det måste väl ändå räknas till arbetsskor om man ska jobba med hästar?

Konstigt mode i såna fall, jag menar vem springer runt och kollar folk där bak? :D

Jag har sagt i 7 år nu (lika länge jag har haft Michelle) att jag ska köpa ett par ridstövlar. Jag rider fortfarande i mina Mountain Horse skor från 97 men de är bra slut nu men jag tar mig inte råd att köpa något nytt :cool: hittar alltid annat att lägga pengarna på så det är ju egentligen inte pengarna som är bekymret bara prio.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 045
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 995
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar