Sv: Vårmammor 2010 del 14
Tusen tack alla! Födelsedagsgrisen sover här bredvid mig i soffan, genomförkyld och lite gnällig. Igår firade vi med mina kusiner där den yngsta fyllde 15 så vi slog ihop kalasen. Idag firar vi med mina föräldrar och sambons familj. Kan bli lite knepigt då mina föräldrar är vår största sponsor och troligtvis har köpt allt han behöver ett halvår framåt och sambons föräldrar som aldrig ger honom nåt... Men jag orkar inte bry mig!
Jag ska grilla hemmagjorda hamburgare och sen blir det jordgubbscheesecake och morotstårta, Ture ska få fruktkesella med jordgu´bbar. Det tycker han om. Och så ska han få favoriten lax med potatismos och ärtor till lunch. Vanliga laxfiléer tillagade i ugn kan han not äta till både frukost, lunch och kvällsmat om han fick välja.
Vilket år det har varit. HERRE MIN GUD säger jag bara. Helt galet vad jag stressat och vilken panik jag haft många gånger, men vilken fantastisk gåva man fått i den lilla människan Ture. Han är ju det bästa som hänt mig men han gör det inte lätt för mig att dra runt det där så kallade livet man lever.
HAr såklart funderat en del på hur det var för exakt ett år sen och ångrar lite att jag inte skrev dagbok faktiskt. Hade varit kul att läsa. Men då ville jag mest glömma allt med hur jag mådde och hur det var. Jävla foglossning. Den känner jag periodvis av nu också tyvärr.
Nähä, dags att göra lite nytta kanske. Sambon är sååååå förkyld (nära döden) och orkar väl inte göra nån nytta alls. Stackarn...
(Jag skulle helst vilja ge honom en spark i baken.)
Och Lottch - du är snäll. Här är det också taxi eller sova borta som gäller för sambon om han går ut, skulle AAAALDRIG röra en Ture som sover. Och det vet sambon...