Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Du har helt rätt i det du säger. :) Däremot tror jag inte att det är något problem med lyhördhet där. Vi bodde ju i ena röda höghuset och där hörde vi absolut ingenting från grannarna. Inte ens vattenrören eller tvättmaskinen. (Bara när det borrades med slagborren i de stenhårda betongväggarna) Det var otroligt bra ljudisolerat och det tror (hoppas) jag alla nybyggen är.

Men att bo här med absolut noll insyn från baksidan och höra fåglarna kvittra, se rådjur, älgar, hästar och bonden åka med traktorn är alldeles fantastiskt också.

Vi har pratat lite mer under dagen och om 10 år blir nog lagom att flytta. Då är det ändå dags att renovera badrum och kök så då drar vi! :angel:

Tyckte du var jättefin i klänningen! Hästen var också jättefin, men det måste vara en väldigt kort person som sitter på, eller är det en jättehäst?

Haha, har inte tänkt på det förrän nu när du säger det, men ja, det är personen som är kort. Tror att han är runt 165 i mankhöjd. :) Tänkte inte på att fråga och han var mindre än min unghäst, tycker att alla hästar känns små efter att ha köpt en tvååring som har blivit som ett hus...

Haha, jag läste först att personen var 165 cm. Jag kände då här :eek: för jag är 163 cm. :p

Alltså jag är ju väldigt avig överlag med att ha granne vägg i vägg och det beror nog mest på att jag är lite folkskygg (eller bara asocial?!). Tycker det är väldigt skönt nu på sommaren när alla bladen har slagit ut så inte grannarna kan se mig när de kör på vägen utanför :o

Även om du blir lappsjuk när du är föräldrarledig så är det ju en ganska kort period i det stora hela :) ni bor ju faktiskt perfekt för små barn att växa upp (självklart är jag partisk :angel: )

HAHA! Herregud, jag är 165, då hade jag nog inte köpt honom. :eek: Ett skutt och jag hade flygit av. :D

Ååh, har så otroligt, extremt tråkigt. Sambon är kvar på svensexan och ringer med jämna mellanrum och låter fullare och fullare (toppen). Selma har somnat. Hundarna har somnat. Här sitter jag en lördagkväll och har så tråkigt. Blä. :p

Haha, men hallååå, hur små hästar har ni? ;)

Jag tyckte min förra häst var stor och han var 162. Nu känns det som sagt att jag håller på med hus (allt över 165) när jag rider. Kan säga att det gjorde mer ont att ramla av också, uff.

*kl*
Ett stort grattis till EBBA idag :bump:

Är sent ute men har inte hunnit sitta vid datorn idag. Jättefina tårtor, hur många timmar la du ner på dem egentligen. Och hur många var ni på kalaset för att käka upp tre tårtor!

Här vi varit ute och njutit av det fina vädret. Har två snoriga halvgnälliga barn, och själv börjar jag få ont i halsen :(

Skönt med så "små", skulle vara skönt att ha någon som jag slapp ha en pall för att komma upp på. Kanske borde använda en ponnyhingst på Casablanca? hmmm

Fast pall är ju bra att använda ändå för hästrygg och sadel :) fördel är att det är lätt att komma upp om man måste hoppa av på en ridtur :idea:

Oj, är den ena sååå liten?! :p Min häst var 155 cm och det tyckte jag var perfekt. Trivdes egentligen bäst på ponny och avskydde att rida stora och sävliga hästar. Medryttarhästen var 165 cm och det tyckte jag var gigantiskt stort. Hon var ju jätteotäck när hon skuttade och studsade för alla spöken i skogen :eek:. Fast jag vande mig ju efter ett tag. Skulle jag köpa en häst idag tror jag att 160 cm skulle vara ganska idealiskt. Jag har insett att jag faktiskt ha bättre sits på hästar som är lite större än 155 cm. :)

Precis! Använde alltid pall på förra hästen, det fanns en pall i mitt förra stall som de byggt av lastpallar så att det bara var att ta ett kliv så satt min i sadeln. Funderar på att bygga en sån själv och sätta puts på den så att den matchar stallet.

Men jag saknar helt klart möjligheten att kunna hoppa upp själv ute, nu kommer jag verkligen inte upp. :o Pinsamt värre, men jag har korta ben och är bara 164 lång. Försöker skylla på annat när anledning helt enkelt är att jag är för osmidig. :D

Ja fast eftersom han är Irish Cob med Tinker så upplevs han större än 150 :) Han är stor att rida men liten att stå på backen med = idealisk :idea:

Jag är 167 med långa ben och kommer upp på 170 hästar utan pall :D Kommer ihåg Biggen på ridskolan 180 i manke, även han kravlade jag mig upp på utan pall :p fast man latade sig med pall för det är ju ganska ansträngande.

Jag har klättrat upp på en häst som var ca 183 cm. Fick länga stiglädret massor och nådde knappt över med andra benet sen. Men upp kom jag. :banana:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 038
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 987
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar