Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Ett tag red jag med en häst på 182 cm, jag är ca 165 med korta ben. Då var jag betydligt smidigare än vad jag är nu :angel: Fast om jag behövde hoppa av och upp i skogen så var ett dike eller stenmur till hjälp.
Mitt halvblod är 168 och det är i största laget för mina korta ben!

Jag väljer gärna bort stora hästar (uppenbarligen) för även om man kan känna så vill jag gärna se att det är rent när man har borstat. Jag har ganska stort behov av att se överlag för att jag ska lita på saker och ting.

Jag är också pinsamt osmidig :( så jag använder pall till alla hästar och större ponnyer. Men jag är ynka 157cm med korta ben. Jag älskar att rida d-ponny allting går så himmla mkt lättare då när man kan hålla om med benen och sitta ordentligt. Alt en smal häst på 155 ca men endå hamnar jag alltid på dom tjocka skänkeldöda visserligen bara 155cm hästarna men iaf. :)

Jag är också pinsamt osmidig :( så jag använder pall till alla hästar och större ponnyer. Men jag är ynka 157cm med korta ben. Jag älskar att rida d-ponny allting går så himmla mkt lättare då när man kan hålla om med benen och sitta ordentligt. Alt en smal häst på 155 ca men endå hamnar jag alltid på dom tjocka skänkeldöda visserligen bara 155cm hästarna men iaf. :)

Jag håller med dig. Det är så smidigt att kunna hålla om med benen. Därför är Tarzan perfekt med sina 175 cm :p Men så har jag ju 91 cm ben själv..... Nästan så att jag kan stå över shettisen, det kunde jag med förra mini-shettisen vi hade :D

Imorgon har jag förresten första dressyrlektionen på 4 år :eek: Tur att jag är så otroligt skicklig att jag egentligen inte behöver lektioner, yeh right! :grin:
Det ska bli jättekul, ridklubben här i byn ordnar (läs jag och en till) numera gemensam träning för medlemmarna. Vi blir 8 st ekipage totalt och vi rider 2 och 2.
Mör i morgon, har redan ont i svanskotan efter morgonens pass på ridbanan...

Hihi!
Och jag med mina höga 158cm över marken har aldrig ridit en liten häst typ...
Som 10åring började jag rida på dponnysar direkt... Som hästskötare till lååånga telefonstolpar har jag knappt suttit på hästar under 175...

Min egen var runt 165- riktigt liten ;)

Mikan- Svårt att säga med tiden. JAg har gjort dekorationerna lite dåodå...
Själva tårtorna gick fort att fixa. Typ 3h totalt??? Men då hade jag ju inte ngn färdig plan i huvudet heller...
Armani- menar du en smurftårta- eller vad är snurr???

Nu så är jag trött... Länge sen jag var det innan kl 22... haha

Ia! En liten jobbfråga till dig, hoppas det går bra :) Jag vill ju inte vara mörkhårig, saknar mitt blonda hår enormt, och har nu en toning (? den tvättas ur mer och mer så det borde ju vara det) brunröd 6 (ovanpå en varm natur) men har börjat fundera på om man kan göra en avfärgning eller liknande? Mitt egna hår är ju bra mycket ljusare än en 6:a och skulle hellre vilja vara min egna färg än så här mörk. Kan man göra något överhuvudtaget för att få bort det mörka då blondering är uteslutet om jag inte vill vara grön i skallen igen.

Vilken hatkärlek jag har till bergvärmen, utan den så hade jag kunnat fortsatt med mitt ljusa hår men utan den hade jag även frusit arslet av mig i vintern.

Får du fortfarande grönt hår av rören?! :eek: Trodde det bara var i början liksom. Då förstår jag verkligen din hatkärlek!

Vet inte om det är trötthet, tillfällig dyslexi eller gravidförvirring jag ska skylla på. Men jag vågar inte ens skriva vad jag utläste ditt inlägg som :o

Får du fortfarande grönt hår av rören?! :eek:

Att en liten preposition och en bokstav kan ha så stor betydelse...
Tidigare idag så kom jag i sista stund på vad jag höll på att göra när jag stod med vällingskopan och skulle hälla i kaffebryggren :cool:

Håller helt med Aneka, Shit vad snygg du är människa. Hade du några kg för mycket? var då om jag får fråga? Å snygg klänning. Men skulle jag ta på mig en liknande så skulle folk nog tro att jag blivit zigenare eller nått. För rätt smal midja följt av megabred röv/stuss gaaahh.... *mutter*

Oj, jag som är så van att vara kortast av alla jämt, känner mig helt ok i denna tråden med er underbara bukare :love:
Jag är bara 160,5 (ja, väldigt viktig 0,5 cm där!!). Och alltid kortast.

Min tävlingskuse som nu blivit utdömd är 158 i mkh. Helt lagom.
Unghästen är 168 = höghus.

Oregano: Jag hade inte heller pallat att bo i radhus, som Michaellan säger.. Nä, det skall vara fritt från grannar inom hörbart avstånd när man är inne :D

förstår din virrighet, så var det för mig när jag var gravid å, hihi.
Gott kaffe det hade blivit :rofl:

Hugger sista och försöker svara på det mesta ;)

Oregano: huset såg ju väldigt fräscht ut! Personligen är jag mer åt Michellan-hållet och drömmer om att vara självförsörjande enstöring så inga radhus för mig ;)

Lottch: Här är en till på 164 och med korta ben! Fast av bilderna att döma ser du ju inte alls kortbent ut.. :)

Och såklart: GRATTIS EBBA! Ett år flyger förbi..

Höga klackar, modett, höga klackar... ;)

Nu har jag precis "fått" hämta en sambo som är full som en kastrull. Jag försöker få Selma att somna om igen efter att ha åkt bil i 1 h och blivit uppdragen ur sängen, medan sambon röjer runt i köket, som råkar vara precis under Selmas rum. Behöver jag säga att jag är lite less just nu? :grin: :p

Dessutom så har han rökt, vilket han vet att jag hatar mer än det mesta. Mina ögon bara rinner om jag sitter bredvid någon som rökt och jag mår jätteilla av doften, men jag var tydligen "töntig". Suck. Just nu hade han kunnat stanna därborta. ;)

Kul. Sitter fortfarande här med en unge som är övertrött, men inte kan somna. Är så trött att min sambo inte kan planera när han ska ut och dricka alkohol, då hade jag och Selma sluppit det här. Håller på att få psykbryt, är helt slut och vill bara sova. Sambon däckade i sängen innan jag hann skriva klart mitt förra inlägg, så därifrån får jag ingen hjälp.

Haha, ja friggebodar är vad de är. Behöver jag säga att jag använder hjälp för att komma upp??? Får skylla på sadeln ;)

Klart det är sadelns fel. :D Jag skyller på mina ridbyxor, de är för tajta, så jag kommer inte upp. :angel:

*kl*

Somnade halv fyra och vaknade klockan 7... Det här kommer att bli en lång dag, men Selma är på bra humör iaf. :)

Sambon har förflyttat sig från sovrummet till vårt biorum, det verkar ha tagit på krafterna, för nu hör jag hans snarkningar igen. Jaja, ska inte gnälla, det var ju en svensexa och då får man väl ha kul. Det var bara det att han sa, sisådär 10 gånger, att han inte skulle dricka så mycket så att han skulle kunna vara med mig och Selma idag. :(

fy fan vad trött jag hade blivit på min sambo om jag var du. (ser ju ut som om du själv är det också ;) )

Alltså, om jag går ut och dricker, så skulle jag inte dricka mig stupfull. Och oavsett hur jag mådde dagen efter så är jag ju mamma och måste upp och hjälpa till med allt och så. Men när sambon dricker, så blir han alltid full som ett ägg (dock inte ofta som han dricker) och mår dåligt/oförmögen att resa sig ur sängen/slita sig från tv:n alt datorn på hela dagen. "stör ej, jag är bakfull" typ. Karlar!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 045
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 995
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kräkningar
  • Akvarietråden V