Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Jo, förresten, onsdag!
Jag är på och ses gärna på fm runt 10-11 om det passar er andra? Enl yr ska det regna på em, så vi kanske ska ha en uteplan och en reserv-inneplan? Kanske på mio som Svartfot tipsade om tidigare? (visst var det du, Svartfot?) Lämpliga parker har jag ingen aning om...

Fyy! Var du dålig så länge!! :crazy: Då gäller det ju verkligen att din sambo ställer upp ordentligt. Vet att du skrivit att han inte kan, men då måste han ju nästan vara f-ledig och du sjukskriven, för det går ju inte att ta hand om ett vilddjur ;) när man mår dåligt. Speciellt inte under så lång tid. Jag håller alla tummar jag har för att du slipper må så dåligt här gången!

Jag skulle inte heller ha barn och absolut max ett, nu har jag ett och känner att det kunde vara kul med ett till och syskon kan ju vara givande :D
Jag har inte diskuterat sterilisering med min sambo då det är något jag börjat fundera på ganska nyligen iom att jag inte vill ta piller igen pga släkten och att jag dessutom är överviktig... Det enda sambon säger om syskon är att OM så tar vi det senare, men jag känner ju lite att det hade varit skönt att vara "klar" snart, tycker att det är så mycket roligare att vara mamma nu när M är över året och så mycket mera med!

Fördelen är väl att FL inte kan nekas av arbetsgivare medan semester kan :D
Sen om det bara är några dagar ibland så brukar det inte göra allt för mycket i kassan :)

Min man knipsar sig efter barn nr2 men jag vet inte jag. Har inte helt övertygat mig själv om att jag vill ha en tvåa. Känner mig så himla kluven ang syskon. Jag känner mig klar men ändå inte :crazy:

11 borde passa oss rätt bra :). Var någonstans låg mio? Är ute och knatar i regnet med iphonen så det känns så besvärligt att bläddra i tråden :p

Jag sitter också och fånar mig :p, men googlade och såg att det låg på Sveav 10. Visst var det Svartfot som tipsade om det innan så att jag inte har förvirrat mig helt. Som ett alternativ till Kulturhuset?

Haha, måste bara berätta, när M käkar ostmacka så petar hon numer av osten och struntar i mackan. Suck, jag trodde sånt skulle komma senare... Hon kanske vill ha godare bröd? Nu har hon bara fått formfranska. Btw så hatar jag iPhonens senaste uppdatering med det finurliga särskrivandet, det slår aldrig rätt och är bara grymt irriterande, hoppas det försvinner igen!

Haha, så är det här med, så jag tar två mackor lägger ost imellan och stoppar i micron några sekunder, sedan skär jag av kanterna och plattar ihop :D då äter hon utan problem ;)

Jag avskyr försäkringskassans hemsida! :devil: Det är ju totalt omöjligt att se hur många dagar man har kvar utan att behöva sätta sig ner och verkligen räkna efter. Och den tiden har jag sällan. Speciellt nu när vi ringt in flera gånger och gjort ändringar så tror jag inte ens att dessa går att se när man loggar in. Stelare system har jag sällan skådat...

Om jag nu inte minns helt galet så under rubriken "Min föräldrapenning" kan du se exakt hur många dagar du har kvar :idea:

Ang lägstanivådagarna så ska jag fylla ut med dom om jag förhoppningsvis hittar ett 75% jobbe eller nåt i den stilen :banana:

Ah, man kan ju googla också, smart! :D

Jag vill också minnas att det var Svartfots tips. Svartfot - hoppas att provtagningarna (för visst var det det du skulle göra idag?) går bra, och att du orkar hänga på imorgon!

Och så har jag funderat lite och kommit fram till att 10 nog skulle passa oss bättre, får man ändra sig så?

Ja, Svartfot, jag hoppas också dina Provtagningar går bra och att du återhämtar dig fort!

Ang tid så funkar det nog för mig med, eller så tar vi 10.30? Ska vi ses på Mios café eller hoppas på uppehåll och gå till en park?

Åh, så mysigt för er som ska träffas! *avis*

Regn och rusk. Det sätter käppen i hjulet för mina planer att vara ute i trädgården och fixa. Men det ska inte bli helt fel att mysa i soffan med kaffe och godis heller medan H sover. Sen borde jag verkligen städa, är jobbigt stökigt nu. Vad gör ni andra idag?

Städa har jag lagt ner, hela bottenvåningen är ett enda stort bombnedslag och det är nästan så jag ångrar köksrenovering bara för att slippa röran. Men men, ingen återvändo! Nya köket ligger här bredvid mig (kom idag) och Isbella ligger i vagnen och sover.
Nu ska jag inte göra någonting, sitter här och flummar med min temugg/glas.

Vi skulle kunna ses vid Åhléns som sist, och gå till Mio vid tråkväder, eller närmaste park vid finväder. Observatorielunden kanske funkar?

Om jag nu inte minns helt galet så under rubriken "Min föräldrapenning" kan du se exakt hur många dagar du har kvar :idea:
Jo, men det är väl antalet dagar sedan sista stoppet före senaste utbetalningen? Vi har ju begärt dagar till och med oktober och det finns ingenstans där jag kan se hur många dagar som är kvar utöver dessa. Eftersom jag ringt och lagt till och tagit bort dagar vissa veckor så måste jag förlita mig på mitt minne/anteckningar eftersom jag inte kan se i systemet vilka dagar jag begärt för.

Varför inte bara ha en kalender där begärda dagar tydligt är utmärkta och ett saldo för just idag och ett där alla begärda dagar är borträknade. Så enkelt det skulle vara då. :grin:

Röran här är väl också ett tecken på någon sorts surrender.. Inte för att jag hör till dem som någonsin är mest välorganiserad i hemmet, men det faller ännu mer när lille virvelvinden far efter och drar ut att jag plockar ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 259
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA