Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

:banana: GRATTIS THEO :banana: (en dag för sent)

Idag
Testerna idag gick ok utom närminnestestet. Det gick nämligen mer ut på huvudräkning än vad det testade minnet. O huvudräkning har aldrig varit min grej. Minns fortfarande med skräck att vi hade snabbhetstest i huvudräkning en gång i veckan på mellanstadiet.

Men i övrigt hittades inget oväntat.

Bollen
Grattis till vinsten!
Men är det inte bättre att din man steriliserar sig. Ett betydligt mindre ingrepp som dessutom går att ångra.

UVA, Kaktusblomma & Lottch
Jag kanske hänger på i morgon
Mio ligger vid Hötorget och en bra konkurrent borde väl vara Kulturhusets barnavdelning (har dock aldrig varit där). Vad det gäller parker så är Humlegården och Observartorielunden de jag kan komma på. Men kan inte någon av er med iPhone ladda ner stockholmsappen så kan vi i s f kolla det på plats.

Tack så mycket.
Blev nyss intervjuad av lokaltidningen, tydligen kommer det en notis där... läskigt, nu känns det mera kravfyllt. Fast det är ju svenska folket som bestämmer vilka 5 som går vidare i slutändan så inte mycket mer för mig att göra.

Min man vägrar sterilisera sig, vilket jag har föreslagit..... :mad:
Det är ju en ganska svår sak att tvinga fram :angel:
Äh det slutar väl med att ingen av oss gör det och vi kör på avhållsamhet i stället :D

Här är en till som avskyr huvudräkning. Jag hatade matte när jag var gick i lågstadiet och multiplikationstabellen kan jag fortfarande inte. Jag har helt enkelt jättesvårt för huvudräkning trots att jag har 20 högskolepoäng i matematik. Jag älskar riktig matematik, tycker det är världens häftigaste grej och är ganska bra på det, men mitt minne är uselt. Kan inte på rak arm säga vad 7+4 är utan att räkna efter. :D

*kl*
Fy vilken jobbig dag det varit idag!
Som de flesta med fb vet så fick jag åka in akut med min lilla hund i morse.
Han kunde igår kväll ta sig fram någelunda bra med bakbenen. Men nu så bara släpade han dem efter sig. Kissa kunde han inte heller göra och bajsa gjorde han utan att han visste om det i mitt knä.
Göteborg är närmsta ställe som gör diskbråcksoperationer. Ringde först i panik till Västsvenska djursjukhuset. Men de kunde tyvärr inte ta emot mig pga fullbokat. Då blev det Blå stjärnan.
Där blev det liv i luckan på en gång. Sätt dig i bilen och kom in på en gång sa hon i telefonen.

Där stod jag själv hemma med en unge i pyjamas som inte fått frukost.
På snabbt som attans med gårdagens skitiga kläder på honom och bre en macka. In med ungen i bilen, ge honom mackan. Springa in efter Douglas, slänga till min andra hund lite mat. Och ilåka. Tur att jag åkte förbi sambons jobb på nervägen. Han fick sen ta över ratten. Jag satt bara och stortjöt.

Väl framme så fick vi komma in på en gång. De kollade lite reflexer, och han reagerade lite. Så chansen att han blir helt återställd höjdes till 90%, vilket jag är helt nöjd med.

Veterinären ringde nyss och sa att han håller på att vakna upp efter en lyckad operation. Så nu ska jag bara kunna försöka stå ut utan honom i en vecka.
Ska nog åka och hälsa på på torsdag.

Förlåt för ett lång, icke barnrelaterat inlägg. Men så många av er har varit så stöttande i hela min resa med denna lilla hund:love:

Och jag är såå glad över att det här med djurförsäkring finns!!
Kostnaden för hela baletten beräknas sluta på 40-45 tusen! Bolaget ersätter upp till 40.

Åh, grattis!! Vad roligt! Håller tummarna att du vinner så jag kan säga välkommen in i träsket. Min elvisp används inte längre, min bubbis gör allt. :love:

Åh, vad skönt att operationen verkar ha gått bra!! Har hållit alla tummar jag har.
Hoppas att han klarar sig bra på kliniken, förstår verkligen att det är svårt, jag klarar knappt av att vara borta från våra hundar när vi åker bort och det är ännu värre när de gör någon lättare operation. 1 vecka känns verkligen som en evighet, lider verkligen med dig. :(

Tack!!

Om några veckor skulle maskinen få flytta hem till mig! Behöver jag säga att jag längtar???
Jag har redan en Bosch MUM6 men den får nog flytta hem till mamma och pappa... en Kitchen Aid är ju ändå en Kitchen Aid :love:

Kl

Vera har idag lärt sig klappa händerna och mata mig. Så nu klappar hon händerna varje gång jag får en tugga knäckebröd :D

Pratade med en kock-kompis om vad de använde i köket och han direkt: kitchen-aids! Jag är helt hooked.

På något sätt känns det skönt att det inte bara är en själv som är beroende. :angel:

Behöver väl knappast säga att jag förstår vad du går igenom, efter min bästaste älsklingshunds bortgång i februari.. Jävla diskbråck.

Kl
Jaha. Intervjun igår räckte inte för att gå vidare till nästa steg. Inte så förvånad, kände att jag inte riktigt var vad de sökte. Och jag vet inte ens om jag ville ha jobbet, för de har inte sagt så mycket om tjänsten. Fast.. Man tackar ju hellre nej än blir nejtackad :angel:

Ibland (eller väldigt ofta) är jag glad att jag inte har fejjan, usch vad orolig jag hade varit för dig och hunden om jag hade läst något där :crazy: Känns mycket bättre att få info senare och kan läsa att de förväntar sig en lyckad operation och att han har 90% till återhämtning!
Stor kram till dig!!

Ja, men vi säger att vi ses vid Åhléns/drottninggatan vid 10.30 då eller? Och så bestämmer vi vidare där vart vi tar vägen :)

AKB, vad skönt att ni ändå har en god prognos!

Modett, trist att du inte blev erbjuden tjänsten, det är ju som sagt roligare att tacka nej än att bli nekad.

Jag kanske backar ur morgondagens träff. Jag är så matt att jag knappt stått upp ikväll. Men Kaktusblomma jag har ju ditt mobilnummer så jag hör av mig till dig i morgon och säger hur det blir.

AKB
Vad skönt att operationen gick bra. Vad gör de för operation på en hund? Är det en steloperation eller?

Oregano
Mitt resultat blev pinsamt. Men inte för att jag inte kom ihåg siffrorna utan för att jag inte han med att räkna ut talen. Det roliga är att jag gjorde om den testgruppen (gång, finmotorik och minne) två ggr. O andra varvet av testerna fick jag betydligt sämre resultat för att jag satt och irriterade mig över minnestestet som låg sist. Så jag visste alltså att jag skulle få utsättas för förödmjukningen en gång till och koncentrerade mig inte på det jag skulle.

Åh, grattis, vad avundsjuk jag blev nu!! :D Fast jag tycker du är värd den där kitchen aiden (bestämd form av kitchen aid ;) ). Följer in blogg och tycker du är så duktig och fantasifull med din matlagning och bakning!

Kl

Alltså, jag håller på att bli tokig här hemma! Vi bor i ett flytt-kaos och jag förstår inte hur vi ska orka riktigt, hahaha! En hel vecka kvar, phu! Jag döööör! :D

*kl*

Hur går det för alla sjuklingar, både tvåbenta och fyrbenta?

AKB, såg att vovven blev opererad idag. Tyckte så synd om dig när jag läste på fejjan att ni var på väg till Gbg, nu verkar det ju som om det finns goda chanser till att han blir bra. Jätteskönt!

Svartfot, härligt att testerna gick bra idag :)

Hur går det för era magsjuka barn? Det första som mötte oss idag på dagis var en pappa som hämtade sin son, och två fröknar som torkade spyor i hallen :crazy:
Detta barn har visst problem med magen ibland så jag hoppas verkligen att det bara var det, annars vet vi vad som väntar.
Jag var kvar på dagis idag, A var ganska trött redan när vi kom dit. Tänk om ungen kunde fatta att han inte behöver stiga upp klockan sex :grin:
I morgon ska han äta lunch där för första gången och då ska jag vara med, sen på torsdag är det meningen att han ska vara själv mellan 9-14.
Min mamma är standby och ska hämta honom eftersom jag förmodligen inte hinner hem från mina läkarbesök i Halmstad till dess.

Sen var det säkert något mera jag skulle svara på, återkommer när minnet gör detsamma ;)

Åh, grattis, vad avundsjuk jag blev nu!! :D Fast jag tycker du är värd den där kitchen aiden (bestämd form av kitchen aid ;) ). Följer in blogg och tycker du är så duktig och fantasifull med din matlagning och bakning!

Åh vad rörd jag blev nu! :o Tack gulliga du!! Jag följer din blogg med, gillar måndagslistorna :laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 259
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA