Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Hoppas det var det andra barnets mage det var fel på så ni slipper magsjuka, fy fasen alltså! Är inget roligt alls med magsjuka, speciellt inte för småttingarna som egentligen inte förstår vad som händer..
Milton mår sådär bra. idag har vi dragit igång med Sempers magdroppar igen och hoppas att tarmfloran rättar till sig igen inom det närmaste. Han verkar dock inte ha ont på samma vis idag och sover än så länge *peppar peppar*.

Men han är för tråkig att lägga om kvällarna faktiskt. Jag är kanske skitgnällig, eller ja det är jag. Han har ju ändå vattkoppor, så gnällig får man vara då (i Miltons fall, inte i mitt fall alltså). Men jag undrar om han har satt det lite i system, för sån här var han innan han blev sjuk också och jag tror att det kommer hålla i sig även när han är frisk igen. När han än ska sova så ska det vaggas, vaggas och vaggas. I vagnen om dagarna, i famnen om kvällarna. Och så har vi sådana vagg-fötter på spjälsängen och ikväll fick hans pappa sitta i en timme och vagga den där jäkla sängen. Han slutade med 10 minuters mellanrum eftersom Milton sov, men så fort sängen stannat så har han vaknat och blivit skitförbannad.

AKB: Läste också på facebook och här inne, stackars fina Douglas och stackars er, förstår att det är jobbigt, speciellt nu eftersom ni inte får hem honom på en hel vecka :cry: Skönt att det verkar hoppningsfullt, hoppas han kryar på sig nu. Kramar!

*kl*

Ni är så snälla som tänker på mig och min lilla Douglas.
Nu ska jag försöka sova utan vovven som allid ligger under täcket längs ryggen :cry:

På tal om bloggar. Kollar in då och då hos ni som har bloggar. Skulle vilja ha en själv, men den skulle bli rätt tråkig och bortglömd.

*kl*

Ni är så snälla som tänker på mig och min lilla Douglas.
Nu ska jag försöka sova utan vovven som allid ligger under täcket längs ryggen :cry:

På tal om bloggar. Kollar in då och då hos ni som har bloggar. Skulle vilja ha en själv, men den skulle bli rätt tråkig och bortglömd.

Äh, varför då? Klart du ska blogga! Det är ganska roligt tycker jag, speciellt nu med småttisarna, finns alltid något att skriva om dem och så tycker jag det är roligt att följa Miltons uppväxt (hittills i alla fall). Har kunnat titta tillbaks här när jag sedan har skullat fylla i hans bok, när han börjat krypa, första leendet etc. Jag kommer följa din blogg i alla fall :laugh: Du har dessutom så härliga djur (älskar din fina Julia!) att fota och blogga om i så fall =)

Men bloggar få bli dammiga och bortglömda ibLand. Jag är en sjuk dålig bloggare, men ibland får msn ryck och skriver 10 inlägg på en dag osv. :) nu har min blogg stått i 30 dagar snart, hehe, så nu får jag väl ta tag i den, men nu när det börjar bli varmare så rinner tiden iväg och för mig har det blivit buke eller blogg.

Har du hört något mer om lilla D?

*kl*
Vi vaknade halv sex av en hysteriskt skrikande Selma. Någon hade bajsat så att blöjan inte räckt till, det var överallt. Bara att ställa sig och sanera av stackaren. Så nu kom sambon iväg i tid till ett möte, haha, och jag och Selma ser på playhouse Disney. Kuligt värre...

Jag har iaf fixat hundvakt till träffen idag. :) En kompis kommer kanske med g, vi ska på bröllop på lördag och hon har ingen klänning... Det är hon jag skrivit om med ekonomiproblem, så vi behöver inte dra upp det. ;) här är det jättefint väder nu, så jag håller tummarna för att det ska hålla i sig. :)

Här är det strålande väder nu, men enligt väderleksrapporten på tv4 nyss så ska det regna sen - hoppas inte!

Tror det blir Öppna för oss idag. Har varit dålig närvaro från vår sida på sistone och snart är det ju sommaruppehåll.

kl

Håller timmarna för din vovve AKB.

Jag som var orolig över S kräkningar som började efter fallet. När hon var liten kräktes hon rätt mycket. Tog med henne till min kiropraktor och han hittade då en kota i nacken (tydligen kan de hoppa fel när man blir förlöst med kejsarsnitt, då de plockar ut barnet i nacken) på henne som påverkade kräkningar.

Så i går var jag med min mamma och hon kom på att denna kota kanske hade hoppat tillbaka. Ringde min kiropraktor som hade tid under dagen. Mycket riktigt! Den hade hoppat tillbaka! Så nu borde våra kräkprobelm vara över!

Denna kiropraktor kan man lyssna på i timmar, han är så otroligt lärd och han berättar alltid en massa spännande saker om kroppen!

Han berättade att det är otroligt viktigt för hjärnans utvecklig att man lär sig krypa rätt. Han berättade att barn som rumphasar (visst var det någon som har en sådan här?) har en låsning i nacken som gör att signalerna inte går fram ordentligt till hjärnan, därför kan de inte lära sig krypa rätt. Tyvärr kommer de barnen bli lite efter i sin utveckling (finns tydligen studier på detta) då hjärnan inte lär sig använda höger och vänster hjärnhalva på rätt sätt.
Men med hjälp av en korrigering i nacken och träna barnet att krypa rätt så skulle hjärnan kunna lära sig rätt.

Ja galning kan man lugnt säga, min man sa till mig nu i veckan att han ville att jag skulle lugna ner mig lite för han var inte sugen på bakverk längre.... :D Då åker det mesta ändå in i frysen :angel:

Tack så mycket!

Isabella har rumphasat men ca 1 månad efter att hon lärde sig det så kröp hon och kryper på riktigt så jag vet inte jag....

Oj! :eek: det trodde jag inte! Theo rumphasar ju inte helt och hållet men typ, är så svårt att förklara, ena benet ligger i kryppossition och det andra viker han under sig. Theo kryper "normalt" när han är ute och när han kryper över mattor. Kan vilken kiropraktor som helst kolla sånt eller måste dom ha en speciell utbildning på barn?! Ska ta upp det på BVC i morgon, tror dock inte han är speciellt efter rent utvecklingsmässigt så hans krypstil kanske inte hör till rumphasning?! :D

Har du hört något mer om lilla D?

Nej det har jag tyvärr inte. De som jobbar på stationärvårds avdelningen hör av sig en gång om dagen. Så jag sitter här och väntar, ivrig över att veta hur natten varit för mitt lilla hjärtegryn!

I morgon ska jag åka och hälsa på honom, vill att denna dagen ska flyga förbi så jag snart är där!
Hade velat åka dit varje dag, men det är för långt för det och så kunde inte sambon idag. Han måste nämligen köra, för jag är värdelös på att köra i så stora städer :angel::o

Hihi, nu har jag startat en blogg :D
Får se hur innehållsrik den blir (eller inte)

Jag undrar om det är samma kiro som en bekant till mig kallar för Gud... Han har pratat om just krypning iaf och att det var viktigt att krypa som liten för motoriken i övrigt. Det var en simmare på högre nivå som gått hos honom som fick med sig just krypövningar hem för att kunna prestera bättre i simningen.

Vilken utveckling är det som blir eftersatt? Är det den fysiska, språket eller allting? Är nyfiken på detta och vet faktiskt inte om jag tror på det. Jag kröp aldrig när jag var liten utan rumphasade till jag var 1,5 för att sedan resa mig upp och gå. Och så var jag visst oerhört tidig med språket :)
Milton kryper "som man ska" :)

Kl

Vad hittar alla på idag? Här blir det fullt ös typ: sambon är inne i "sin" butik och handlar födelsedagspresent åt vår kompis och sen dit em snabbis och ge den till honom.
Sen en snabb vända till hästarna och byta hage och vidare till mina föräldrar och gå ut med deras vovve en sväng.
Efter det blir det en snabb lunch hos svärmor och så lär väl Milton somna mitt i allt så vi blir väl fast där ett tag ;)
Sen hem och packa vidare och fixa en middag eller nåt. Senare blir det affären för mig för att handla lite till Miltons tårta som ska bakas.
Och förresten, ikväll måste jag sätta mig och gå igenom mitt personliga brev och förbereda mig mentalt för intervjun imorgon!!

Men då lärde hon sig krypa! De han menade är att kunna kontrollera höger och vänster sida samtidigt. höger arm och vänster ben och tvärt om.

Kanske det? Vet ej, jag fick höra det första gången i går. Men jag vet att han är mycket för träning osv.

Så långt han vi inte prata under de 20 minuterna vi var där. Han bara berättade att det var så när han stod och kollade henne krypa runt på golvet när vi betalade.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 270
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 012
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar