Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Jag förstår det!

Något som triggar igång mig är när de inleder samtalet: Jag hoppas jag inte stör..... kl 4 på morgonen liksom :grin:

Jisses, ja här brukar det mest låta Förlåt att jag ringer alt Sov du/Väckte jag dig? Hmm.... tja vi har en liten dotter som nu för tiden vaknar kl 6 på morgonen så vi brukar sova kl 1 på natten för att orka med henne :grin:
Men din man har ingen jour egentligen?

Det låter jobbigt,förstår att du blir irriterad. Det borde säga sig själv att man inte ringer hem till folk sen kväll/natt/tidig morgon om det inte är absolut nödvändigt.

Jag blev inte förkyld! :banana: Det var nog pga vätskebrist jag hade huvudvärk, för trots att jag hinkade i mig jättemycket äppeljuice så var jag knappt nödig på morgonen. :o I normala fall får jag gå upp på natten om jag druckit mycket på kvällen.

Har varit så himla trött idag... Jag minns från förra gången att så fort jag gjorde något annorlunda en dag så var jag helt död dagen efter. Minns särskilt en möhippa, då var jag i v 10 tror jag och jag låg och sov i soffan hela dagen efter. :D Tur att jag har sån snäll och förstående man som tar hand om Vilgot och låter mig vila. :love:

Jo, han har jour var fjärde vecka. Då får han smslarm och han fixar det. Fördelen med att jobba med datorer :D

M ska vara kontaktbar 24/7 men det är aldrig någon som ställer upp för honom när han behöver få in folk. Tur nog så är M's chef snäll och ställer/backar upp för honom och har blivit väldigt vettig.
Tyvärr så tänker inte folk själva och kan inte lösa något på egen hand och kan ringa om så dumma saker att man häpnar. Saker som M inte kan fixa men de verkar tro att han kan trolla :grin:

Bollen: SMS vore smidigt och praktiskt, fast det är tveksamt om de klarar av att sms'a på hans jobb ens om de hade manual :devil: Usch vad taskig jag är i kväll...

Haha, ja eller hur ;)
Jo ryggen är hyfsat återställd och det enda jag märker av det hela är att jag är svagare i den delen av ryggen och behöver träna den för att inte få värk.

Jag förstår förresten att du blir tokig på Ms jobb, det hade jag också blivit!

Saga, roligt att höra från dig!

Skönt att höra, jag borde träna. Får så dåligt samvete när jag läser om er som tränar :o Jag tränar endast på bakning och ätning.
Ja M's jobb är ett kapitel för sig *suck*

Haha, men då tränar du ju nåt ;)
Min träning har tyvärr fått ligga lite lågt nu sen flytten, hinner inte iväg liksom. Sambon sliter som ett djur, han åker strax efter 6 till jobbet, kommer hem vid 16 och då kör han järnet här hemma fram till 21-22 för det mesta innan han ens äter något. Under tiden så har ju jag hand om Mathilda, så det är svårt att få tiden att räcka till. Nu börjar köket gå mot ett kök, alla stommar är uppe, fronter/lådor nertill är på plats och de två senaste dagarna har sambon kallat och fixat till ingången till köket. Imorgon kommer målaren och fixar i princip det sista och på tisdag ska de transportskadade vitvarorna bytas ut så då blir förhoppningsvis köket fullt funktionellt, så då återstår bara smärre skönhetsfix :).

kl-

Nej jag är fan orolig för Thea.
jag skrev ju att hon hade kräkts två gånger i bilen i fredags. och sen på fredagkvällen. Men det är bara att hon kräks, hon verkar inte må dåligt på något annat sätt.
Igår efter jobbet besiktigade vi bilen och sen åkte vi till sambos syrra med familj. Thea är pigg och glad, kryper runt och är nöjd och glad och precis som vanligt men vill inte sova. Inget konstigt, så kan det ju vara.
Till slut däckar hon i min famn och sover flera timmar. Vaknar sen till och då ger jag henne middag eftersom hon somnade mitti middagen.
Leker sen och är jätteglad. Sen kräks hon. Hela mig, hela henne.
Varför kräks ungen?! Nej. Nu är jag lite orolig. SKa prata med BVC, kanske har hon någon allergi?

Var och tävlade i går!!! 5 mil red jag. Har lite träningsvärk i dag... Känns att det var 1½ år sen jag tävlade, men hästen verkade tycka att det var kul att få komma ut igen. Hon var som en het potatis i början...

Vi kom 4a! Bara 3 minuter ifrån 2an, Så det gick väldigt bra! Så nu är det bara att börja lobba för ny tävling! Gubben vill bara vara hemma och mecka med sin nya bil...

Siri fick vara hemma med sin mormor och det hade fungerat jättebra! Vi åkte 7 och kom hem 18. Tur att min mamma varit mycket med S så hon saknade aldrig oss/mig. (siri alltså, inte min mamma...) Problemet är att nästa tävling jag vill åka ligger i skåne, vilket innebär att vi måste åka dagen före och kommer komma hem sent på kvällen/natten, snarare natt. Det innebär en natt borta. Men det kanske fungerar bra?!

Det är en sak jag också undrat... Ebba sover ju inte någonannanstans än hemma och i vegnen.. I nödfall i vår famn... Hur gör man då om man reser iväg?
Hade det varit smart o skaffa en resesäng hon kunde bo in sig i hemma?

Men jag tycker det låter väldigt trevligt med en lagom utflykt för er :)

*kl*

Denna veckan, det är den sjukaste jävla vecka jag varit med om!!

Allt som kunnat gå åt helsike har gjort det.

*Tvätt och torktumlare slutade fungera, med några dagars mellanrum
*Bilens bromslampa börja lysa, så bromsarna måste bytas
*diskmaskinen klyddar med
*Mobilen pajjat, hänger sig hela tiden
* Jag blev sjuk i UVI så jag kissade blod och kräktes på väg upp buketräffen och fick skippa den
* Fick hem en sadel till som inte passade hästen, igen.
*Blivit förkylda igen
* Nästa veckas kurs på min utbldning får jag nog skita i, för ingen kunde passa Nelly, förutom min pappas sambo och jag vet inte riktigt om jag vill lämna där, inte hundra preocent rätt magkänsla med henne...
* Idag hoppade jag av hästen med tårarna spruntandes. jag har aldrig tild elle möjlighet nu eftersom jag inte kan hitta någon sadel i min prisklass, så nu är vi tillbaka på ruta ett. Han går som en kamel och jag KAN inte rida längre.

Så nu funderar jag på att sälja hästen, och sluta med ridning överuvudtaget. Finns fan inte pengar till en ordentlig sadel..så varför ska man ha häst.

Så ja, just nu är livet jättekul.

Förlåt för gnällig inlägg..behövde bara skriva av mej.

Kl
Är det någon som har koll på inredningstrender. Jag behöver lite inspiration. Nu börjar näml vardagsrummet torka upp. Så vi behöver bestämma färg.

Fy fan vilken :devil:-vecka du haft!
Hur mår du nu då? Och fy vad jag hatar bilproblem! Har haft min beskärda del, man bli så helsikes strandad utan bil.
Och jag minns vilka problem min kompis hade med sin förra häst med att hitta rätt sadel. Slutade med barbacka i typ ett år innan hon sålde häste. Nu berodde inte försäljningen enbart på sadelproblem, men det bidrog en del.
Men det ska vi hoppas att du slipper! Ge inte upp! Tillslut kommer du över rätt sadel :)
Vad är det för typ och storlek du är ute efter?
(hmm, frågar hon som inte är jätteinsatt i sadelinpassning:angel:)

+ AKB

Han är bred över ryggen, har normal manke får man väl säga. Stora bogblad. han är ngt överbyggd men blir rak vid arbete..Kulmage just nu.

Jag är lite där med, dels för jag känner att jag inte hinner ge honom vad han behöver, tjat tjat gällande utbildningen för att hålla igång honom och ha någon ridbarhet på ridbanan.

Sen är det pengarna. Jag har INTE råd, speciellt inte nu efter allt som gått sönder denna veckan, att lägga mer än 2500 kr max på en sadel!! Och det är ju sjukt...Har bara testat lågprius som Knights lady hawk, en no name,thorowgood mot hopp ,en portugisisk sadel och nu kör jag på bomlöst.Så jag känner väl lite att jag inte har råd med honom just nu egentligen. Jag skulle behöva träna för någon också, men ja..

Sen saknar jag ibland en häst som är lite mer stabil rent utbilningsmässigt. Han har varit jättefin, men det var när jag hade honom helt själv, och hade tiden. Nu finns inte det och då tappar han så fort. Är ju en ridtravare jag har, och det är ju tyvärr så där, man måste hela tiden hålla igång det, annars tappar han allt. och just nu har jag en sån svacka så jag känner mig så fruktansbvärt dålig, och borde sluta med ridningen..Orkar inte börja om..Känner mig som en ÄKTA ridtravarägare(alltså dåligt med pengar, usel ryttare och allmänt skitfult), och det är det sista jag vill..fy fan.

Usch och fy! Tänk att det alltid ska hopa sig med problem och elände. En olycka kommer sällan ensam, så är det bara. :mad: Det är bara så trist när det händer och det känns som att det aldrig ska ta slut. Har själv haft en period då alla mina djur (en häst (som avlivades också) och två katter + besiktning av en häst jag tänkte köpa) var sjuka samtidigt och alla krävde upprepade veterinärbesök. Tror jag räknade till 11 besök på två, tre veckor med olika djur, så det var helt sjukt verkligen. Då ville jag ju bara lägga mig ner och dö typ. Det gjorde jag nästan på riktigt, för i samma veva åkte jag till Malaysia och gjorde slut med min dåvarande sambo, som var där på jobb. Jag vägde 47 kg och var ett vrak. Men förr eller senare blir livet lättare, det kommer att kännas bättre för dig också snart. ;)

Hoppas du hittar en sadel, för inte ska du väl behöva sälja hästen för den sakens skull!

Kl
Har precis kommit hem från Spa och är ensam hemma igen! :eek: Maken spelar tennis och Vilgot är hos mina föräldrar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 347
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat