Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

kl.

Sitter på jobbet och snorar och känner mig ensam = BUKEFALOS tid!

Har någon en åksjuk unge? Igår körde vi min lillebrors bil, det är en liten sport mazda och långt ifrån V70n som Thea är van att åka i. Jag satt i baksätet brevid henne och hör massa konstiga ljud, och ser att hon våldskräks!! Så hennes pappa körde åt sidan så jag kunde ta ur henne ur stolen, stackarn =( men glad och pigg. Så vi åkte vidare, sakta.. gick kalasbra. Tills vi kör upp på motorvägen = kräkas igen.
Min lilla tjej!
Aldrig hänt förut!
och det var ju inte varken så att sambon körde fort eller hastigt heller.
Hon käkade mat sen på kvällen och kräktes lite till. Ja, det var säkert inte mer än orolig mage i kombo med att hon inte trivdes att sitta bak och i hur bilen var. Men ändå. =(

vad gör ni andra idag?:love:

Här står en sväng på stan (Örebro) på schemat, måste ju kolla in omgivningarna lite ;)
Så då blir det nog lite shopping med :D
Vädret ser ut att vara super så det blir nog en härlig dag.

Någon som vet något ställe man inte bör missa i Örebro? :D
Eller något annat skoj...

Kl

Ang att ramla av. Jag tänker aldrig på hästen. Det viktiga är ju att jag inte har slagit hjäl mig... Om sadeln går sönder, so be it. Surt och tråkigt, men det löser sig. Om hästen går sönder så vore det jättejättejättehemskt, men det är verkligen inte det första jag tänker på. Och jag har oxå gjort ganska duktiga vurpor med mon bjässe... Däremot verkar han inte ha lika mkt nerv som tex Armani. Kan enkelt rida ut på hellånga tyglar, ställa honom helt stilla på ett stormande fält på hellånga tyglar utan att han höjer ögonbrynet. Han står som en staty :)

Jag sitter och ska betala räkningar, men min dator håller på att installera ny version av iTunes, så jag får vänta ett tag. Usch vad jag avskyr att betala räkningar, det är nog det tråkigaste som finns.

Sen funderar jag på att ringa försäkringskassan och ändra någa fp-dagar. Får jag göra det för min mans räkning också? Skulle inte förvåna mig om han måste ringa själv. :grin: Usch vad jag tycker att det är löjligt att alla myndigheter förutsätter att man är osams/oense när det gäller barnet. Visst, vi har gemensam vårdnad, men både jag och maken är fullt kapabla att fatta beslut ang V utan att det måste kollas upp. När jag fixade pass åt Vilgot så var vi tvungna att skriva under en ansökan båda två och den skulle dessutom bevittnas! :eek: Herre gud liksom. :grin:

Jag hade egen häst under en kort period bara, så jag har ridit andras hästar mest. Och jag måste säga att jag var mer orolig för hästen när det var någon annans. Nu har jag tack och lov aldrig ramlat av ute, men hemska tanke om någon annans häst skulle skada sig för att jag inte kan sitta kvar.

Var det så komplicerat med pass?!?! MY GOOD. men på ett sätt kanske det är bra, om man tänker på alla "kidnappade-barn-till-andra-länder" historier.

Jag betalade räkningarna igår WOHOW..........Not.
Jag tror din man måste ändra själv.. Jag har försökt göra det via telefon åt sambon förut men det fick jag inte minsann.

Om att ramla av..Då tänker jag mest på hästen. Om jag har lite ont, det lägger jag åt sidan. Länge sen jag ramla av nu, och kanske jag tänker annorlunda nu när jag har barn.

Haha sista gången jag ramlade av var min häst riden i två månader = ganska ny. Då kom två killar cyklandes på en cykel och viftade och skrek, vilket resulterade i att min tjej kastade sig åt sidan och stack in i skogen. Dom fick jättedåligt samvete, stackarna.

Jo, visst är det så, men hur ofta händer det liksom? Nu har V iaf pass och jag kan rymma med honom utomlands hur mycket jag vill under 5 år. :grin:

Du hade rätt. Det gick inte att ändra för hans räkning. :mad: Fast vi t.o.m begärt fp för samma dagar så kunde hon inte plocka bort hans dagar. Åh, vad allt ska vara stelt... Dom tänker ju inte särskilt långt, för ska det vara riktigt riktigt så borde ju inte jag kunna begära fp för dom dagarna innan han har tagit bort dom.

Så bra att killarna fick sig en tankeställare iaf. Jag mötte en gång en inlinesåkare med stavar som kom i full fart på vägen rakt mot oss. Han saktade inte ner det minsta utan hästen kastade sig i panik över ett krondike och ut på en åker. När jag fick stopp på henne skrek jag åt gubben att sakta ner farten. Han fattade ingenting utan frågade "blev han rädd???" Eeehh... Är det normalt att vara ute på åkern och studsa eller?? Han åkte väl lite långsammare, men precis när han var i höjd med oss drog han på i full fart igen. Hästen blev såklart rädd igen och drog iväg utterligare en gång. Då var jag riktigt arg!

ja, hästarna är ju flyktdjur så är det ju. Jag undrar varför vissa har så dålig respekt? en häst är ett stort djur, även om det "bara" är en ponny så är det några hundra kilo djur som springer ifrån det som är läskigt = skulle kunna få panik och springa på det som skrämmer dom.
Jag skulle iallafall inte vilja bli omkullsprungen av en häst!

Ska ni åka bort nånstans eftersom ni skaffat pass till V?

Det konstiga är att folk kör så fort förbi när man är ute och rider. Hade det stått en älg på vägen hade de med all säkerhet krypit jättesakta förbi. Ändå verkar folk ha grundinställningen att hästar är opålitliga djur, men tydligen gäller det inte på vägen med ryttare på? :confused:

Vi åker till Thailand efter påsk. Det blir en kombinerad försenad bröllopsresa och avslutning/startskott för våra föräldraledighetsperioder. När vi kommer hem börjar jag jobba och maken är hemma med Vilgot. Ska bli riktigt skönt.

Hur är det med dig nu? Börjar livet kännas hanterbart? Har tänkt mycket på dig. :love:

ÅÅÅHHH Thailand! Jag är alldeles för avundsjuk.. =) Vart ska ni? Jag har varit på många ställen och vill åka dit igen. löööövliiii

Det är okej. Det får jag väl säga faktiskt. Man lär sig leva om igen, och inse att Jonas inte finns och vi aldrig kommer ses igen. Det går också i perioder, sorgen. Men det är mycket bättre! Det var lite jobbigt att åka i hans bil igår.. och det kommer nog vara jobbigt när han får en grav och en gravsten. Men det tar vi då!
På ett sätt måste man ju faktiskt låta livet gå vidare, få livet till att bli "sitt nya jag". Men jag HATAR verkligen att vara ledsen, det är så jobbigt!

Jag är lite dubbel det där med att börja jobba heltid sen igen! En del av mig vill komma igång och jobba och köra på med det, men en annan del tycker att det känns sjukt jobbigt att vara ifrån T så mycket som det innebär att jobba igen. Men det där tar vi, återigen, längre fram :)

och grattis till barn nummer två för dig och tre för Mikan! Spännande!!

Vad skönt för dig att det börjar kännas lättare. Det är klart att sorgen alltid kommer att finnas kvar, men det är nog jätteviktigt att man tillåter sig själv att vara glad och lycklig utan att ha dåligt samvete. Du älskar/saknar ju inte din bror mindre för det. För det är ju jättejobbigt att vara ledsen.

Vi ska till Ao Nang i Krabi. Har du varit där? Ska bo på ett fint hotell precis vid stranden. Hotellet har gratis trådlöst internet, så jag kommer att kunna hålla koll på vad ni har för er här hemma! :D

Tack! :love: :D

Yes! Jag älskar Krabi. Vi var där precis innan högsäsongen kom igång och då var det jättelugnt med folk men allt var ju öppet ändå, och det finns ju allt där.
Gillade verkligen Krabi jättemycket! Men jag bodde inte på ett fint hotell ;D vad heter hotellet?
sjukt liten flygplats där bussfirmorna krigade mot varandra för att vi skulle åka med just dom och skrek över varandras diskar. 100 baht! MISS MISS 80 BAHT! NONO MISS 60 BAHT! Det var roligt =)

Superfint hotell! Där har jag nog druckit en cola tror jag :)
Jag var barnfri när jag var där senast, men åk till Krabi Town en eftermiddag, det är ganska mysigt att ströva runt. Och sen finns det ett jättefint tempel att titta på! Dit kan man egentligen gå, det är bara huvudgatan upp nån km.

Om ni går längst stranden "så långt till vänster" om man tittar mot vattnet så kommer man lite avsides och där finns det en del apor på stranden att titta på! Krabi är så vackert med bergen, men det är svårt att veta vad som egentligen är barnvänligt eftersom V är så liten ännu. blir ju jobbigt att bära runt på om det inte finns barnvagnsvänliga vägar.

nu minns jag inte vad det heter, men om man åker taxi tuktuk eller annat så kan man åka till en strand som ligger en bit bort som är jättefin! Den ligger lite off men väl värt att åka dit. På kvällen drar sig vattnet ut lååååååååååångt och då kan man gå på havsbotten minst 500 meter ut. Fint!!!!!!

Det finns en jättetrevlig restaurang som marknadsför sig som italiensk, den ligger en bit upp från stranden, inte mot mcdonalds, utan andra hållet så att säga, som har jättegod mat!

Jag ska kolla med sambon som gjorde lite mer saker än mig, jag var gravid och trött när jag var i Krabi! Men Krabi ligger mig varmt om hjärtat.

Åk till PHIPHI på dagstur!! Så himla fint och mysigt!

Åh, tack för tipsen! :idea: PhiPhi ska vi nog försöka ta oss till. Däremot är jag väldigt skeptisk till tuktuk efter vår förra Thailandsresa. Vi åkte inte tuktuk då, men minibuss på en utflykt. Det var det värsta jag nånsin varit med om och jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Han körde så fruktansvärt snabbt och aggressivt att jag hade ren dödsångest och satt och storgrät hela vägen. :cry: Inga bälten hade vi ju heller... Så jag vill nog inte utsätta oss för nåt annat fordon än stora turistbussen till och från flygplatsen. Flytväst har vi köpt till Vilgot, så båt kan vi åka. :laugh:

Så bra att det är gångavstånd till Krabi Town! Ska nog börja läsa lite på internet om området och göra upp en plan på vad vi ska göra. Har hela tiden tänkt att det är så långt kvar, men det närmar sig med stormsteg! :banana:

Det blev ingen tvätt för lilla bilen... Vattnet hade frusit och det ska ju inte bli så många plusgrader idag, så det är nog kört. Jag har dammsugit honom iallafall. :D

Nu är mina älsklingar på väg hem. De kommer om drygt en timme och det ska bli så mysigt att pussa på dom igen! :love:

Här står en sväng på stan (Örebro) på schemat, måste ju kolla in omgivningarna lite ;)
Så då blir det nog lite shopping med :D
Vädret ser ut att vara super så det blir nog en härlig dag.

Någon som vet något ställe man inte bör missa i Örebro? :D
Eller något annat skoj...

Gustavsviksbadet är skitkul. Viltforsen är vild på sina ställen. Vi ska dit nästa helg!

Åh vad roligt att höra från dig :) har tänkt mycket på dig!

*kl*

Jag är ensam med fnulan, blev så arg tidigare idag. En från personalen ringer till M och är sjuk och det är okej men när vi för en gångs skull har något planerat så får inte M tag på någon som kan jobba. M är dessutom för snäll och kommenderar aldrig in någon trots att han förr har blivit det så himla många gånger. Bara släppa/ställa in och komma. Tycker det är så hemskt irriterande när folk säger "ring mig, jag vill jobba mycket" och de människorna kan aldrig jobba när de behövs. Vi har fått ställa in så mycket saker bara för att min man inte kan kommendera in någon annan för att de har planer, men våra planer då?! :mad:

Nu tröstäter jag min kreolska gryta från igår...

Jag förstår dig. Min man har ständig telefonberedskap för sina inkompetenta arbetskamrater tydligen..... jag blir oxtokig när dem ringer mitt i natten för någon datagrej har pajat. Oftast är det någon "enkel" grej som dem bara hade kunnat "googla" fram typ. Men nej då ringer dem istället och min världens snällaste man kliver upp ur sängen och fixar det, MORR!!!

Man ska inte baktala folk men personalen på M's jobb är så fruktansvärt inkompetenta ibland så det är skrämmande. Nu har de tagit upp på personalmöten om när det är lämpligt att ringa. Att ringa på natten för att tala om att korvgrillen är trasig men har inte tid att prata med M för att man har bråttom ut att röka, då blev M riktigt förbannad. De kan ringa om så simpla saker ibland att man funderar om folk aldrig tänker själva?! Den där jäkla macken skulle ju ramla ihop totalt om m slutade för ingen kan ju något utan litar på att M ska kunna allt och det är ofta de ringer om samma saker.

Periodvis hatar jag hans jobb innerligt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 346
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat