Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Usch! Stackars katten....
Hur känner ni nu? Är ni beredda på att låta katten sova och inte får respons av vet? Jag tycker nästan mig läsa det mellan raderna.. Eller har jag fel?
Förstår att det är hemskt i vilket fall...
Kan det vara så att de svarar så här på insulinet till en början men att det planar ut?

Kul att du vill vara med i SB!

Nae, han har inte riktigt tid att sitta still och titta. Men ibland stannar han upp i farten och kikar lite. Men då på det jag tittar på.

Jag hoppas att Milton väntar ett tag till med gåendet fast det verkar inte bättre än att det är pågång snart. Igår på babycafet så sköt han en back framför sig och traskade så fint med. Bara någon gång ibland han tappar balansen antagligen när han blir trött.

aneka som saknar sin bebis som låg där man la honom. ;)

Känner detsamma! Vart är det lilla pyret som låg där man la honom:confused:
Jättekul att han är frisk och kan gå och så, men liiite längre kunde han väntat.

Vi var ju tveksamma till att påbörja insulinbehandling från början. Mycket för att det är en sån skygg katt det handlar om. Och otaliga veterinärbesök där han är livrädd kändes ovärdigt. För hos veterinär nr 1 slogs han verkligen för sitt liv. Men hos veterinär nr 2 så funkade det så fantastiskt bra. Hon stack honom i halsen för blod och var superskicklig på att få urin. Och då kändes det som om vi kunde försöka ett tag till. Men denna veterinär vill inte sticka i halsen och vill att han ska stanna så han kissar på en låda i bur istället för att ta det med spruta. Då börjar jag tveka igen. Men det är bara att konstatera att varken maken eller jag är riktigt där att vi kommer kunna säga stopp i tid. Därför behöver jag ha en öppen kommunikation med veterinären. Men den verkar hon inte vilja ta.

Så ja du tolkar rätt. Avlivling är nått vi funderar på.

Givetvis är det så men jag tycker faktiskt att man får tycka det är lite drygt när man hunnit flytta honom 4ggr för att inte resa sig på något olägligt ställe innan man ens hunnit tagit första tuggan mat. :cool:

Just nu skulle jag hellre vilja att han satsade på det här med mat lite mer ist..men men det borde väll komma det med någon gång!

Kattuppdatering
Var med kisse hos veterinären igår. Ny veterinär som inte klarade att ta urinprov så han fick stanna under dagen. Det skulle ta ca tre timmar sa de. Nio timmar senare kunde jag hämta honom. Han hade flera gånger kissat där han satt i buren (då blir det oanvändbart) så stressad var han.

Saknar veterinären som gick på föräldraledighet. Hon klarade att ta urinprov trotts att han var nykissad. Han tyckte verkligen om henne för jag har aldrig sett honom så lugn hos någon annan.

Sockervärdet hade höjts ytterligare och insulindosen höjdes ytterligare. Försökte ta de jobbiga samtalen med den nya veterinären för jag ville få lite svar. Han har ju mycket högre sockervärden idag än när vi först satte honom på behandling. Men hon slog bara bord det. O sa att jag skulle nog förbereda mig på att lämna in honom för prover framöver. Men det är just det jag inte känner att jag kan göra. Han mår för dåligt av det.

Stackare.

Vilken dålig veterinär som dels inte kan ta prov och sen inte kan prata om ev fortsättning.

Tänk på att det finns många veterinärer som vi "exprementera" och lära sig mer om olika sjukdomar och tror att man som djurägare kan betala vad som helst (trots försäkring) bara för att de ska kunna lära sig mera/tjäna pengar...

Alla har ju inte fb förresten, så här är min minsta bebis. Ture är nu storebror till en "Fia":

ostergarden

ostergarden

Vilken sötnos!

Så, frågan lyder, vilka är de bästa transportskydden? :)

Ups, jag måste vara en dålig människa, trots att jag åker mycket med mina använder jag aldrig transportskydd. Lindar benen gör jag när vi ska åka långt till/från tävling. Men annars är de nakna om benen. Även fast de är fullbroddade med 4 i varje :o

Jag har ett par fina bucasskydd men de bor nog mössen i...

Låter ni era barn titta på tv nu? Och hur ofta och på vad?
Varje morgon mellan kl 6 och 7.... :o Fast han tittar inte hela tiden utan bökar mest runt i sängen. Han vaknar så tidigt och jag är så trött att jag inte orkar gå upp före 6 varje dag.

Sen ska jag erkänna att han ibland tittar på tv:n på kvällen också, när inget annat duger och tv:n är sista utvägen.

Hade varit ruskigt skoj men jag är tyvärr tveksam till att det hinns med... Men det skadar ju inte att kolla om det finns tågbiljetter.

Kommer du med tåg måste transporten ut till mig lösas på något bra sätt. Kollektivtrafiken är i princip obefintlig. Första och enda bussen ut till oss går vid 17:30. :p

Jag ska ändå köpa en till bilstol till mina föräldrar, om du verkligen vill följa kan jag och Selma komma och hämta upp dig och t :)

Selma och jag ser också på tv varje morgon, men Selma är ju sådär intresserad. Ibland fastnar hon, hon älskar tex the nanny, haha, så det brukar vi se på på morgonen om hon vaknar tidigt. Har märkt att hon föredrar "riktiga" människor framför animerat. :)

Jag har också låtit mina åka oskyddade eller lindade, precis som du, men det är ju en tjej som ska ta mitt sto nu och hon är så noga och vill att allt ska vara rätt och fint. Hon har inte så mycket pengar själv, så jag tänkte ekipera lilla C innan. :)

Nu lutar det åt ett par horseware skydd mer matchande rött täcke :angel: var inte så farligt dyrt, allt tillsammans landar på 1000kr "bara"

*kl*

Känner mig lite besviken på M :( egentligen borde jag inte klaga men jag blir så ledsen när han tar förgivet att jag ska fixa allt. 'Ja men du går ju hemma så jag tycker nog att du ska plocka då för det gör ju jag' :confused: Jag försöker verkligen hålla ordning för jag vill inte gå runt i en svinstia hela dagarna men just nu vill jag bara ta mitt pick och pack och flytta hem till mamma :o
Påpekade för honom att om jag lagar maten så borde jag inte behöva fixa all disk själv för då får ju inte jag göra annat än stå i köket på kvällarna. Det höll han väl med om och tog tag i disken 2 dagar men bara det som är enkelt och går att ställa i maskin. Inte diska stekpannor m.m..

Enligt schema så ska han vara ledig på onsdagar, jag bokar upp hela mitt liv runt de där förbannade onsdagarna men han är aldrig ledig på dem när jag behöver honom. Förra onsdagen när jag var in till stan så fick min pappa ta Isabella. Den 16/3 ska jag äntligen få fixa håret och jag säger till honom i god tid men ändå så bokar han in saker på de dagarna så att han inte kan ta Isabella. Jag börjar allvarligt fundera på om det är medvetna val för att han tycker Isabella är krävande men det är hon verkligen inte!
Så nu måste jag krypa till mamma och höra om hon kan jobba hemifrån den 16/3 och om hon kan ta fnulan. Tycker det är så jävla pinsamt att fråga henne men kan hon inte så får jag ju byta tid men jag vill helst inte det.

Förstår att du är glad över att du hittat en Medis. Det dåliga samvetet är verkligen inge kul att leva med! Roligt att hon kärade ner sig så på engång! :)

..och dessutom går hon sista året på frisörlinjen och ska klippa mig mot dressyrlektioner :angel: Annars är det tänkt att hon mest ska hoppa honom eftersom min rygg inte pallar hoppning och hästen älskar det.

Angående tv: här tittas det tv och har alltid gjort :o Försöker minimera det men t.ex. så somnar han oftast i pappas knä i tvsoffan på kvällarna. Det går så snabbt och smidigt i jämförelse med att lägga honom uppe och här är det lite "minsta motståndets lag/mot bättre vetande". Tror faktiskt inte att tv-tittande med måtta (och inte de värsta stroboskop och våldsprogrammen såklart) är någon större fara.

Jag förstår att du är irreterad :(
Han kan väl inte bara fortsätta leva sitt liv och planera in saker utan att kolla med dig först.

Min gubbe tog faktiskt en semesterdag för att följa med till kliniken och sitta med Siri i deras väntrum. Vi var där i nästan 7h totalt. Nu ville han i och för sig även vara med för att han ville veta vad som var fel med Zadac. Så han konkade runt henne och tittade på. Fick även byta flera bajsblöjor som han hatar eftersom hon då var dålig i magen. (jag fick ta någon oxå)

För övrigt verkar hennes mage ha stabiliserat sig lite! bara 3-4 blöjor om dagen och inte vattnigt längre.

Jag ska fixa bild på den nya hästen. Glömmer bara bort kameran varje gång jag ska ner till stallet...

Jag har oxå en Hanna!!!!

2 dagar i veckan kommer hon och rider mitt sto. Hon kan även rida den nya då Zlota tävlar/har tävlat! Så behöver jag inte ha dåligt samvete över att jag tävlar "hennes häst" de dagar hon rider. Fast hon har olika dagar, det är bra! Hon får välja själv vilka dagar hon vill, betalar för 2 dagar i veckan.

Vad skönt att hennes mage börjar bli bättre :)

Egentligen är det kanske jag som överreagerar bara för att jag är så less på att vara hemma. Har varit hemma i 11 månader och jag har aldrig varit hemma så här länge. Tycker det är helt okej om man hittar på något men att dag in och dag ut se de här fyra väggarna och enda nöjet är mocka två boxar/dag så är man ganska less.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
879
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 236
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar