Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Jobb som han kan planera in andra dagar inte något han absolut måste göra på sina lediga dagar.

Jag har faktiskt inga lediga kvällar, jag är mer eller mindre med Isabella 24/7 enda gångerna jag inte är med henne är när jag kan åka till Sara och fixa naglarna (1 gng/månad) eller de gånger jag rider men nu står min ridhäst skadad :crazy:

Jag börjar fundera på om han tycker Isabella är krävande? Hon är inte krävande utan hon kan vara med på det mesta man gör..

Jo men det har väl kanske inte med hur krävande Isabella eventuellt är att göra antar jag?
Han har henne aldrig själv på kvällarna?
Han har henne aldrig själv på helgerna?
Han har henne själv någon onsdag i månaden?

När han var yngre, passade han sina småsyskon ofta då?
Satt han barnvakt åt grannarna?

Han kanske inte ens vet hur förhållandevis krävande Isabella är. Han kanske inte egentligen vet riktigt vad man gör med ett barn? kanske är osäker?

Allting man gör sällan är jobbigt och har ett stort igångsättningsmotstånd. Första gången man mockar en box, byter en blöja osv är allt fel, omständligt, allt ligger på fel ställe, händerna är överallt och fumlar.

Han kanske inte alls tycker hon är speciellt krävande, han kanske bara är väldigt osäker på hur man gör, vad man ska göra osv. Även om han vet exakt så sitter det inte i händerna. Så han behöver öva helt enkelt och då behöver han tvingas att ta hand om henne själv, ett par tre timmar här och ett par tre timmar där i början. Så du behöver helt enkelt inte bara lediga onsdagar utan också två eller så kvällar lediga i veckan :p då kanske det inte blir jobbigt helt enkelt till slut. Om han får kontinuitet så kanske det löser sig.

En kollegas man hade ganska halvbra anknytning till deras barn, hon visste inte riktigt om det innan han blev pappaledig, då blev han helt annorlunda och sa själv att han fick fantastiskt mycket bättre kontakt med barnet och helt plötsligt uppskattade att vara med honom. Men alla pappor kan ju inte vara lediga så då kanske de måste "tvingas" att ha egentid ändå.

Hans mamma vill ju jätte gärna ta Isabella en helg hon också men om man träffas 1 gng i månaden (och ibland inte ens det) så tycker inte jag man är lämplig att ha Isabella så lång tid. Hon är ju jätte blyg varje gång de träffas och vill inte vara i hennes famn. Min man tycker det är en jätte bra idé att lämna bort Isabella till henne.

Nej det verkar väl vara halvbra, om hon vill ha Isabella en helg kan hon väl komma varje vecka i tre veckor och passa I ett par timmar på helgen hemma innan så att I vänjer sig.

*kl*

Känner mig lite besviken på M :( egentligen borde jag inte klaga men jag blir så ledsen när han tar förgivet att jag ska fixa allt. 'Ja men du går ju hemma så jag tycker nog att du ska plocka då för det gör ju jag' :confused: Jag försöker verkligen hålla ordning för jag vill inte gå runt i en svinstia hela dagarna men just nu vill jag bara ta mitt pick och pack och flytta hem till mamma :o
Påpekade för honom att om jag lagar maten så borde jag inte behöva fixa all disk själv för då får ju inte jag göra annat än stå i köket på kvällarna. Det höll han väl med om och tog tag i disken 2 dagar men bara det som är enkelt och går att ställa i maskin. Inte diska stekpannor m.m..

Enligt schema så ska han vara ledig på onsdagar, jag bokar upp hela mitt liv runt de där förbannade onsdagarna men han är aldrig ledig på dem när jag behöver honom. Förra onsdagen när jag var in till stan så fick min pappa ta Isabella. Den 16/3 ska jag äntligen få fixa håret och jag säger till honom i god tid men ändå så bokar han in saker på de dagarna så att han inte kan ta Isabella. Jag börjar allvarligt fundera på om det är medvetna val för att han tycker Isabella är krävande men det är hon verkligen inte!
Så nu måste jag krypa till mamma och höra om hon kan jobba hemifrån den 16/3 och om hon kan ta fnulan. Tycker det är så jävla pinsamt att fråga henne men kan hon inte så får jag ju byta tid men jag vill helst inte det.

Jag tycker du har all rätt att vara besviken. Han skulle bara veta hur mycket plockande och fixande det är för att hålla en rimlig nivå hemma. Dessutom är det tråkigt att han inte tar Isabella några timmar på onsdagen så du kan komma ifrån. Men så undrar jag om du i förväg frågar honom om han kan ta henne eller om du berättar vad du ska göra samma dag eller dagen innan. För har han lovat är det ännu värre.

Jag vet att det här inte funkar på alla, men har du testat att be honom om saker och om han inte gör det så gör du det istället, framför honom lite lagom demonstrativt? Det brukar funka bra här, så den metoden kör jag alltid stenhårt på framför att tjata/påminna. Ber jag honom fixa badrummen och det inte händer något inom rimlig tid så gör jag det t.ex kl 21 en kväll när han vet att jag vill gå och lägga mig. (Då kommer han springandes och säger att han ju skulle göra det, men det får han inte då! :devil:) Han vet ju mycket väl att jag får spel när det blir för stökigt/äckligt hemma, så sen så städar han snällt i god tid innan jag får spel nästa gång. :D

Nu har jag sagt att han får byta lakan annars ber jag städerskan göra det på fredag. Han tycker att det är för privat att låta nån annan byta lakan, så han har sagt att han ska göra det. Men eftersom jag känner honom så väl så kommer det inte att hända innan fredag. Då får hon göra det och han får betala några tior extra för det! :angel:

oj vad fin den var!! Bäst att jag inte visar den för min jägar-sambo, för då kommer jag nog inte få sätta upp Kaspar-tapeten, utan får nog snällt köpa den istället :D

kn:

Ush, nu har A fått kräksjukan på riktigt, igår. Bläh, men han verkar må ok. (jag mår fortfarande illa, bläh igen.) All vätskeersättning verkar slut på apoteken, men nåja han dricker faktiskt vatten och han dricker ersättning och äter lite så jag tycker det verkar funka. (Sjukvårdsupplysningen sa aldrig ngt om ersättning, de sa att han borde dricka majsvälling, bläh tydligen, men ersättning bara måste vara ok).

Han är aldrig helt själv med henne varken kvällar eller helger för jag finns ju alltid i närheten men på kvällarna är det han som matar kvällsmaten, byter blöjor och leker med henne för jag måste laga mat om vi ska få någon mat. Eftersom jag har hästarna hemma så åker jag ju inte iväg när jag är i stallet utan jag finns ju här men ca 50 m bort i en annan byggnad.
Jag ser inte honom som osäker med Isabella för han fixar ju och donar med
henne när han inte är på jobbet? Kan ibland få känslan att han är säkrare än vad jag själv är bara att jag följer rutiner och han är mer spontan.

Min man är uppväxt på landet och hjälpt får att föda, gett lamm dinapp (eller vad det heter) och allt annat märkligt; nackat höns och slaktat kaniner för mat (inte själv men varit med sina föräldrar). Han syster är 5 år yngre och hans mamma hade dagbarn under hans uppväxt så han är ansvarsfull egentligen.

Oregano: Talar faktiskt om direkt när jag har bokat in tiderna :) bokade tiden förra onsdagen och då var det inga problem men nu är det det några dagar senare.
Jag har faktiskt satt mig i soffan några gånger utan att orka laga mat, det blir ingen mat de dagarna utan det blir mackor. I söndags (?) bad jag honom att ta in hästarna så jag fick vara lite hästledig på kvällen. 45 minuter senare var hästarna fortfarande ute och då gick jag ut utan att säga något. Arg som ett bi blev han, för han skulle ju ta in hästarna. Ber jag honom att göra något och inget händer blir har sur ifall jag gör det när jag har tröttnat på att vänta.

Min man är en bra man men just nu tycker vi väldigt olika om saker *suck*

Jag tror dig. ;) Min man är också världens bästa, men även han har sina sidor. Jag ogillar, precis som du, att tala "illa" om honom eftersom de goda sidorna med råge väger upp de dåliga, men ibland kan det bli lite för mycket. Det vore väl konstigt (eller iaf väldigt ovanligt) om man alltid tyckte precis lika om allting hela tiden. Oftast handlar det ju om att man inte förstår varandra. Ska han vara pappaledig sen? Då tycker jag isåfall att du ska kräva att han gör allt som du gör nu.

Så länge dom får i sig vätska så är det okej, majsvällingen ska vara skonsam för magen men det är ju ersättningen med! Här funkar majsvällingen helt ok, men vatten är fortfarande det som helst dricks.

Jag spinner vidare lite på det här med magsjuka... Vad är eg att ge och äta när barnen börjar bli piggare och visa intresse för mat? Vi fick tips om fisk men det gick inte alls hem idag så vi testade en burk pasta med skinksås och det gick bättre. Insåg såhär i efterhand att det kanske inte var så smart? :crazy:

Han ska vara ledig i maj men då är vi lediga tillsammans men annars ska han inte vara ledig själv förrän i augusti-september men det är semesterdagar han tar (ungefär som om det spelar roll han ska vara ledig iaf). Då ska han få slita och det ska han få i maj också. Då ska jag bosätta mig i stallet :angel: eller inte.

Nej jag tycker inte alls om att prata illa om honom men just nu är jag så jädra less och det känns som om han tar allt jag gör förgivet.

ja ush, då vet jag inte, då verkar det liksom inte finnas några riktigt förmildrande omständigheter. Du behöver ju ledigt ibland. Fråga hur han tänker?

Fisk brukar ju sägas vara milt men A äter verkligen inte fisk om han inte känner sig tipptopp så jag tror de måste ha fel i att man måste ge det. Vi försökte precis med hans favoritfiskrätt (lax o ris) men det gick inte alls.

Han ville inte heller ha vår torsk o potatis-middag i gårkväll.

A lever just nu på, vatten (vi får nästan stoppa honom så han inte bälgar i sig och det vänder), rån med smör, ehum skogaholmslimpa med smör, joggolino yougurth och fruktkopp och risgröt (stapelintaget uhm jag råkade hälla i lite grädde i den i morse). (vägrar majsvälling o välling) och så ersättning istället för välling på kvällen. Det är typ bara saker som han inte borde äta period men vi vill ju gärna att han äter ngt och allt ovan verkar gå ned utan efterverkningar.

Min man handlar nu blåbär på burk (stoppande tänkte vi) och så tänkte vi köpa några 6 månadersburkar och se om de går ned. Om de inte gör det kommer vi också att ge pasta och skinksås. Pastasnäckor och skinksås är hans favorit och det äter han nästan ofelbart. Sjukvårdsupplysningen får helt enkelt hänga och sura. (de påstod dessutom att mild havrevälling var fullkorn :confused: de måste vara helt borta, den 6 månaders vi använder är inte fullkorn)

Haha! Som väntat sa min man "låter bra bara jag slipper göra något" :D Så nu är jag råpepp på det. Fast borde först göra om ett av rummen uppe som jag redan har allt material till.. Är av typen alltpåengång.

Blir han obekväm så säger han inget utan blir bara tyst så det är svårt att fråga honom och förvänta sig vettiga svar ibland. Det är lättare att diskutera saker när han inte är utpekad, lite appropå ingenting-diskussion men nu är han utpekad och då kan det bli svårt att få svar och han kommer säkert säga att han försöker jämt få mig nöjd men jag är aldrig nöjd.

Nu slank 1/3 burk pastasnäckor ned, och en halv burk blåbär, får se om det stannar där :p

Jag kan inte komma förrän halv ett-ett
Är jag brôtig om vi ändrar till den tiden eller ska jag komma senare?

För det tar ca 3 ½ timmar för mig att köra. Kan inte åka innan 9 helst, för det blir för många timmar för mina hundar ensamma tills husse kommer hem kl 14

Det går bra för min del nu att komma vid elva, sambon skulle försöka sluta lite tidigare och åka hem till hundarna.
För blir det elva, så finns det stor chans att jag får köra nästan hela vägen hem i dagsljus, vilket jag uppskattar för jag får huvudvärk av att bli bländad av andra bilar i mörkret :laugh:

Samma här, blir även helt bländad. Vår bil är så hög i fronten att många tror att det är helljus på och ska blinka åt mig också, sjukt drygt. Önskar ibland att vi hade en skylt på taket där det stod helljus/halvljus beroende på vad man har på, sambon tycker det är en dålig idé, dels skulle vi inte komma in i något parkeringsgarage och sen skulle tydligen bilen se ful ut. Jaja. :p

*kl*

Överlevde lunch med svärmor och Selmas kusiner utan att vilja strypa någon.

Är jättenöjd med min 4åring. Han har blivit så bra sen vi började tömköra honom. Han var väldigt tjafsig med huvudet förut och ville inte ta bettet, nu har tandlkaren varit ute så nu fanns det ingen bortförklaring längre. Efter 2 veckor med tömkörning har han verkligen börjat jobba med hela kroppen och han söker sig ned i en fin form. Det är som natt och dag. :love:

Min lilla 3åring, eller lilla, hon är väl 172 i mankhöjd nu, är så duktig under igångsättningen. Trodde hon skulle få tokbrall och skada sig, men hon skrittar lugnt och fint med sadel på. Min prinsessa. :love: ska ut och rida fjordan sen, men nu var det skönt att bara vila när Selma somnat till slut. :)

Blev löjligt glad idag när ett nytt nummer av bröllopsmagasinet kommit också, haha, kastade mig över exemplaret och köpte en till grannen också, haha.

Min sambo är precis som din sambo, förutom att han säger precis som han tycker och känner sig inte obekväm.

Förstår inte varför det är så stor skillnad nu från när vi båda jobbade? Han har i stort sett aldrig Selma ensam heller. Ber jag honom ta henne när jag ska duscha eller liknande så är han med i badrummet med mig osv. Men men, jag fortsätter att ts upp det jag är missnöjd med och det blir sakta, men säkert, bättre.

Delvis knapp...

För mig passar 11 bra. Jag tar med matpaj och matstol. Har inte bestämt mig än om Alice ska med eller om hon får roa mormor. Det lutar åt det sistnämnda....
Skippa gärna paprika i salladen då jag är allergisk. Stora bitar som är lätta att plocka bort går bra..... :angel:

Oj- jag kanske inte ska gnälla på min sambo... han är tvärtom. Han vill BARA mysa med Ebba när han är hemma så resten av stället bara förfaller ;)
Han har nog inte lyft en hammare sen hon kom typ...

Fast det där med att sätta ner henne på golvet och göra något under tiden har han inte förstått... När han är "barnvakt" så vet inte Ebba vilken temp det är på golvet ;) Tror inte ens att han går på toa om hon inte sover ;)

Jag blir oxå blinkad på ibland när jag har halvljus på. Och då har jag bara en vanlig låg v70. Men med xenonlampor.
Blinkar nån på mig när jag är oskyldig, då vräker jag på med hellyset hela vägen tills vi möts klart:D
Yes, jag är grymt barnslig i trafiken. Som tillexempel om nån kör om mig när jag tycker att jag redan kör fort så ökar jag så de inte kommer om :angel:
Men bara om det inte kommer nån mötande då självklart.
Hade den oturen en gång att jag råkade parkera jämte en som jag hade gjort så för en timme innan, fick mig en liten avhyvling av en medelålders gubbe.
Men jag kontrade bara med.
-Pallar du inte att en tjej kör snabbare och har bättre bil än dig? :D
(Hade en räsermerca då)

*Hör själv hur barnslig jag låter just nu, kanske skulle sluta leka*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
889
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 435
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar