Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Hade en Hanna förr om åren, Hannorna får högt betyg av mig :D Denna ska ta 1-2 dagar i veckan, och hennes mamma är en dressyrtant som ibland vill följa med och låna M (han är utbildad msv dressyr och rätt kul att tanta runt på) :bump:

(Blev konstigt med svarsknappen, står Aneka på min skärm, men det är alltså till Macken :laugh:)

Nu ska vi iväg på babysång! Maken jobbar sent idag så har bokat in det, träff med H´s gudmor på eftermiddagen och lite shopping efter det. Skönt att komma iväg lite!

Jag tycker att du har rätt att vara irriterad. Jag blir tokigt less på min sambo att han tänker så egoistiskt ibland. Han kunde komma hem och klaga på att vi inte åkt och handlat eller liknande, för vi gick ju bara hemma, men så fick han göra allt en dag som jag brukar göra och sen dess har han varit tyst och hjälpt till.

Problemt är ju att han tycker att han är hjälpsam med jag tycker att han inte är det. Jag ska inte säga att han är lat men han är inte hjälpsam för han ser inte saker som jag gör. Han tycker t.ex. inte att det är pinsamt med lite disk på diskbänken när det kommer gäster men det gör jag. Han tycker inte det är pinsamt med skräp på mattan i tv-rummet men det gör jag. Hans största mål med Isabella var att hon skulle gå innan hon blev 10 månader, hon blir 10 månader på lördag och kan inte ens resa sig mot saker även om hon vill. Mitt största mål är att hon ska ha torr blöja och en mätt mage och utveckling tar den tid det tar.
Förr tyckte jag att vi tyckte så lika men sedan när barnet väl är fött så verkar vi tycka olika om många saker. Var lättare när jag jobbade för då hjälpte han till mer hemma, nu kan han inte ens tänka ut något att äta för han har minsann jobbat :crazy:

*kl* Jag tror att det värsta är över nu! :banana: Inget bajs sedan igår kväll, och vi har kissiga blöjor. :D Gröt till kvällsmat igår och till frukost idag, och det stannar kvar. Känns så himla skönt, nu får vi hoppas att det håller i sig bara men det verkar så.

Något annat stort för oss också - Stella tog två steg idag!!! Stora, lilla tjejen. :love:

Skulle med behöva en Hanna. Men alla häromkring som är hästintresserade har egen häst och således ingen tid till att ut och skogsmulla med min fetknopp.

Har det problemet här omkring också, tyvärr.. De som vill och kan har egen häst, annars finns det gott om stora hopphästar som övriga vettiga tjejer/killar tränar på. Ingen som är sådär vidare intresserad av att rida en dressyr/western-inriktad liten arab. Hade ju en tjej tidigare, men nej hon har inte tid/orkar inte, en tolkningsfråga (sambons syster.....).

Oj, vad ni skrev igår! Jag hann inte vara inne alls då vi först var på banken, sedan tog jag och sambon en jättelång promenad med två barnvagnar och testade på tvåbarnslivet :D Lånade Miltons kusin, 3,5 månader äldre än Milton. Och sedan kom hovslagaren, tillbaks i stan sen så var vi på gymmet och sa upp våra gymkort :cry:. När vi väl kom hem skulle Milton sova och sedan satt sambo och jag i soffan och tittade TV hela kvällen, ingen av oss startade datorerna :love:. Jag fuskade dock och lästa ikapp på iPhonen och nu tänkte jag svara på lite allt möjligt från igår =)

Lottch stämmer bra ang. Kaspar-tapeten, den finns i olika färger, var inne och tjuvkikade på denna sida. Den är sååååå fin och jag älskar den massor! Ang. myspöl så har jag också funderat på en fatboy, men tänkte att det ska han få när han blir lite större =) De är skitfina, men så kom vi över myspölen billigt :D

Zody Vad skönt att höra att tösabiten är bättre och vad roligt att hon börjar gå så smått! Har tänkt på dig nu sen hon blev så dålig, stackaren.

Michellan tänk om man visste att man kunde komma över sådana katter - praktiskt att de inte hoppar över grinden, vilken lyx!!

Ia Vad var det för "barnbok" med plastfickor? Blev lite nyfiken på den.

Aneka Vad roligt att du kom ihåg ödet för min stackars iPhone! Den har fortfarande en spricka genom glaset från långsida till långsida. Skittråkigt och fult, men jag har väl vant mig och jag är så tacksam över att den fungerar precis som den ska ändå!! Har kollat lite på vad det kostar att göra vid den, eller om man bara beställer ett glas och byter det själv, men det vet jag inte om jag riktigt vågar :D

Viv Milton har alltid tittat på TV :o Vi har alltid TV'n igång för det blir så tysta annars, vi äger ingen radio. Men Milton bryr sig inte speciellt mycket om den, om det inte är några speciella ljud eller så, tecknat är också lite populärt.

Cyllene Fölet är ju helt ljuvligt!! Fy vad mysigt med en liten bebbe =)

Och så avslutningsvis Svartfot Grattis T i efterskott, stora tjejen!! Vad fort det går och vad stor hon har blivit!

Vad är det han bokar in? jobb eller vad?

Du kanske borde fråga honom om han undviker att ha henne själv och om han kanske är nervös eller något? äsh jag vet inte, men det verkar vara en så konstig prioritering.

Jag har ju börjat jobba och inte fasen skulle jag planera in en massa grejs en ledig onsdag :cool: (eller ok, det skulle jag, massor massor av grejs -öppna förskolan med A -biblioteket med A - luncha med mamma och A, -gå på stan med A, umgås med en väninna och A... osv osv)

Det borde inte vara någon skillnad bara för att jag är tjej och har varit hemma. Jag är snarare så att om jag ska på "kalas" på lördag kväll så frågar jag om jag får ta med A dit, även om min man är hemma, säger att han kan ta hand om A den kvällen också och tycker det är sjävklart att jag ska på kalas. -jag vill ju umgås med A så mycket som möjligt!

Just nu har jag förhandlat om farmor och A o pappa. Farmor ville ha A en helg, fat chance :o så min man och A ska kanske åka till den staden mitt i veckan nästa vecka...

Kort sagt, killen verkar ha ett problem någonstans och det borde redas ut? Det verkar mer udda än att han bara skulle vara lite lat.

Jetson, mitt monster och utekatt, satte vi ner i en hage av kompostgaller som vi skulle ha till kaninen och där satt han sen. Försökte ta sig genom gallret men inte över. Mina katter är inte de skarpaste knivarna i lådan direkt ;)

Isabella tittar bara på reklam om hon tittar. Tror hon är lite för van med TV:en för den står på hela dagarna här också sedan hon föddes.

Dagsfärsk bild på min tjej:
110302_135393957.jpg

Jobb som han kan planera in andra dagar inte något han absolut måste göra på sina lediga dagar.

Jag har faktiskt inga lediga kvällar, jag är mer eller mindre med Isabella 24/7 enda gångerna jag inte är med henne är när jag kan åka till Sara och fixa naglarna (1 gng/månad) eller de gånger jag rider men nu står min ridhäst skadad :crazy:

Jag börjar fundera på om han tycker Isabella är krävande? Hon är inte krävande utan hon kan vara med på det mesta man gör. Hans mamma vill ju jätte gärna ta Isabella en helg hon också men om man träffas 1 gng i månaden (och ibland inte ens det) så tycker inte jag man är lämplig att ha Isabella så lång tid. Hon är ju jätte blyg varje gång de träffas och vill inte vara i hennes famn. Min man tycker det är en jätte bra idé att lämna bort Isabella till henne.

Stora tjejen!! Kan knappt komma ihåg när jag såg ett foto på henne senast!

Här slänger jag in en dagsfärsk på Milton också =) Det är fortfarande ganska mycket "satt barn sitter" här :D
184806_1713317564263_1577893648_1549241_1314802_n.jpg

hehe nej det är det inte ;) brukar inte lägga in bilder här men det händer att det dyker upp lite bilder i bloggen :idea:

Så avundsjuk på Miltons hår. Isabellas är tunnt men långt.

Den heter "Babyns roliga dag" och lr utgiven av Bonnier baby. Köpte den på rean :)

hehe nej det är det inte ;) brukar inte lägga in bilder här men det händer att det dyker upp lite bilder i bloggen :idea:

Så avundsjuk på Miltons hår. Isabellas är tunnt men långt.

Ja hans kalufs är härlig! Den ska klippas snart, igen! Klipper väldigt lite åt gången för jag tycker det är fint med lite busig frisyr på pojkar =)

Håret växer ju ut men jag förstår dig! Funderar på hur det blir i framtiden när man ska klippa Isabella. Största godispåsen och framför TV:en? :p

Alltså.. Nu börjar jag också vara lite sugen på en myshörna :D Vårt vardagsrum är på drygt 40 kvm och det är redan till säkert 70% lekrum :D Tror jag måste släppa idén för maken. Nog för att det ändå är jag som tapetserar, och han säger oftast "gör som du vill", men å andra sidan är nog vardagsrummet det rum han har haft mest egna åsikter runt!

Jag är lite såld på denna tapet och hade lätt satt en fondvägg i H´s rum om jag inte nyss målat det :angel:

2424_4038.jpg

(bild lånad från Tapetshopen)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
889
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 435
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar