Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Ja ojsan vad det kan skilja :)

Men Oscar ligger under normalkurvan för huvudomfånget. Nåt han inte är abnorm med iaf :D

Vi ska träffas hos oregano den 10e! :)

Det kanske blir enklare med bara ett stopp? Fast igt spelar det ingen roll för min skull. Jag kan ta med cupcakes eller om ni är sugna på något annat så är jag öppen för förslag! :)

Justja skulle säga att jag kan ta med mig en stol till Milton om det hänger på stolar! :)

Jag är såååå avundsjuk på er som ska träffas :)
Jag vill meeeeeeed!

kl
Imorgon ska jag och skrutt vara själva hela dagen, något vi inte varit på väääldigt länge... ska bli spännande!

*KL*

Nu har jag läst och läst och är ikapp er! :D Och ny tråd har det hunnit bli också, så jag känner pressen att skriva för att få en sådan där trivsam liten "du har skrivit i den här tråden"-ikon ;)

Först: supergrattis stora lilla T! :bump:

Själva firar vi ett annat ettårsjubileum imorgon: då är det årsdagen för att vi fick flytta in med E på samvården på sjukhuset. Det känns otroligt avlägset nu!

Det har varit rätt mycket av många saker på sista tiden, därav min dåliga närvaro i tråden. Nu känns det dock som att det så smått börjar falla på plats, bland annat med vissa studieplaner för min del, vilket känns kanon! :laugh:

Med E rullar det på. Han börjar gilla böcker nu, inte främst för bilderna eller berättelserna, utan för att en bok är som en samling dörrar. Och dörrar och lampor älskar han! Idag läste vi dock en bok med flikar att dra i så att saker i boken rör sig, och det gillade han. Tyvärr drog han loss ett rörligt däck, och hade sedan ett fasligt sjå att försöka sätta dig det igen. Det som imponerade mest på mig var dock att han började pilla på bilen på bildens andra (icke-rörliga) däck för att se om man kunde hitta något under det också. Och i morse "tutade" han på DN:s ledarskribenters näsor :D (dvs tog mitt finger och satta det på deras näsor, som han gör på hans och min näsa för att jag ska säga "tuuuut"). Står och går gör han väldigt stadigt men bara med stöd, tror mest att det är en fråga om att han ska våga för att han ska fixa det själv. Vilka barn i tråden är det som går nu? Den enda jag har koll på är AKB:s Snoddas!

Men hörni, ska vi inte dela upp det? Några gör pajer och några fika och Oregano gör en sallad?

Jag är redan uppbokad på after eight-kladdkaka :)

uva: Isabella går inte alls, i torsdags började hon ta sig framåt sittandes :p

Här ålas det bara fortare för varje dag :D
Inga steg i sikte här inte.

Däremot har hon fått en riktigt rolig humor... Kan råstirra på en och sedan utbrista HAHA för att sedan skratt och busa ;)

Det gjorde vi, och det tog två nätter sen accpeterade hon välling eller napp istället för mig. Men det gäller att härda uuut...jag grät lite kan jag säga:grin:

Måste man härda ut, har du inget annat tips :cry: *vill men vill inte*

Ska försöka stålsätta mig inför natten. Det är så svårt att vara konsekvent! Eller så lätt att bara slänga fram bröstet och sova vidare. Men allt jag önskar är att 02-målet försvinner, skulle han äta 23 och nästa gång 04 så lovar jag att aldrig be om något mer (på ett tag iallafall ;))

*kl*
JAG HAR HITTAT EN MEDIS TILL MIN HÄST :bump: La ut en annons för motivationen är verkligen låg nu och inte blir det bättre av att sitta och strutta runt. Och inte blir det mer än att strutta runt eftersom jag inte har tid - eller ork - till något annat.

Så nu har jag en Hanna som var ut i söndags och kärade ner sig i A trots att han var dödspuckad i stormen, och idag red hon igen och det gick jättebra :love: Tänk, 1-2 dagars avlastning i veckan.. Och har jag tur hittar jag en även till M, har några kandidater som ska komma ut och prova honom också :laugh:

Jag framför alla underbara gratulationer till T. Jätte tack!
Jag kan inte förstå att det redan har gått ett år. Det känns som om det var igår samtidigt som det känns så långt borta. Hon var ju så himla liten.

Dagen har varit ganska lugn. Men hon har fått besök av några av mina vänner som inte kan komma på lördag. Av min ena kompis fick hon nog världshistoriens mest irriterande leksak.

För ett år sedan
s_256.jpg

Idag
s_3492.jpg

Men hörni, ska vi inte dela upp det? Några gör pajer och några fika och Oregano gör en sallad?

Det låter som en jättebra idé! :idea: Om ni kommer vid 11-tiden då, skulle det passa?

Michellan: kladdkaka
Aneka: cupcakes
Lottch: västerbottenpaj
AKB: valfri paj
Oregano: sallad och dryck

Ia och Bollen får slåss om vem som ska göra paj och vem som ska göra fika. :banana:

Sen är det ingen som behöver åka hem hungrig iaf. :angel:

Min adress är inte svår att hitta, bara att söka på mitt namn (vet inte om Michellan vet mitt efternamn, hojta till isåfall så får du pm) på Eniro eller nåt. Observera bara att eniro och vissa gps:er gärna vill att man ska köra bil på lilla traktorvägen som förbinder vårt område med bondgården norr om oss, vilket inte är så lämpligt. :angel: Man måste komma från "stora" vägen söder om området.

Vad kul att så många vill komma!! :bump:

Vad söt hon är! :love: Hon ser så mycket äldre ut än V fast det bara skiljer en månad mellan dom. Det är nog håret som gör det tror jag.

PM tack :D

Förresten inga färska tomater i salladen! Då har jag svid och klåda med massa blåsor i munnen sedan!

haha.. du vet de där kladdkakemuffinsen med maräng :angel: de såg jääääätte goda ut :D

Då fixar jag sånna! :) (min sambo kommer bli lite putt att jag bara bakar sånna till alla andra å inte till honom för det är tydligen hans nya favorit ;) )

Secret Birthday info: Nu är även zazzarazz med i gänget! :) Nu är det absolut sista chansen den här kvällen att anmäla sig! (jag är snäll idag!) Imorgon kommer era SB´s ut! Ursäkta att det blivit lite utdraget!

uva: Milton ålar men börjar nu mer och mer krypa fast när han tycker det går för sakta så ålar han i stället för det går undan. När han kryper så är det ett steg i taget. Annars så kan man inte lämna honom ens en sekund för då hittar han något att resa sig emot allt från blöjpaket till tvättpåse till garderob mm mm. Fast pricken över iet idag va när han satt i babysitter och jag gick in och hämtade min telefon i köket snabbt. När jag kommer tillbaka in några sekunder senare har ungen vänt om och klättrat upp längs ryggstödet och leklådan stod naturligtvis bakom och där stod han på alla fyra med händerna på leklådan med raklånga armar och på knä på ryggstödet till babysitter. Galna unge han hade ju slagit sig rejält om han dunsat ner i golvet där. Tur att balansen blir bättre för varje dag. Han går stadigt och bra om man håller lite fint i händerna fast det har han gjort länge. Jag börjar tycka att han har lite för brottom :cool: Han är ju bara 7mån.

Akb: Hur gammal va Oscar nu igen när han gick själv? Har lite taskigt minne.

Armani__: Helt OT men hur gick det med din iPhone? Fick du den lagad?

*kl*
Idag va det tisdag och då va det ridning som stod på schemat! Å det gick så jäääkla bra! Fast jag hoppade en häst för andra gången(första gången va jag dundersjuk så åkte mest med då :p ) Fick säga åt honom på skarpen några gånger men sen så vart det hur bra som helst! Vi hoppade ett hinder på 90cm och det känndes som 50 typ! Det va en härligt känsla.

Nu lär jag duscha och sen ska jag kika på sofias änglar. Så slipper jag kika på det imorgon bittit(Milton kollar så medlidande på mig när jag gråter till programmet och det här handlar ju om ett sjukt barn så gissar att jag måste ha en hel förpackning näsdukar:cry:)

kl
Vad jag har missat sista tiden. Träff och Secret Birthday! Vad har ni mer kokat ihop som ni har hemlighållt?

Hemlighållit- du har glömt titta in till oss på flera sidor då ;) hihi
Träff hos Oregano den 10mars för de som bor däromkring :)
Secret Birthday är samma som Secret Santa. Man får ett offer att köpa ettårspresent till. Gemensam öppning 15 april :)

Då säger jag tjing på efterrätt för i den här familjen är det min gubbe som gör paj. Har nog aldrig gjort någon "matpaj" Efterrättspaj kan jag däremot :) Och jag tror Bollen är jättebra på matlagning!

Fast jag kom på att jag vet inte hur bra cupcakesen mår i en varm bil i 1h och har ingen kylväska. Så om det går bra kör jag på muffins med maräng! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
872
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 017
· Visningar
31 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka