Sv: Vårmammor 2010 del 12!
*KL*
Nu har jag läst och läst och är ikapp er!
Och ny tråd har det hunnit bli också, så jag känner pressen att skriva för att få en sådan där trivsam liten "du har skrivit i den här tråden"-ikon
Först: supergrattis stora lilla T!
Själva firar vi ett annat ettårsjubileum imorgon: då är det årsdagen för att vi fick flytta in med E på samvården på sjukhuset. Det känns otroligt avlägset nu!
Det har varit rätt mycket av många saker på sista tiden, därav min dåliga närvaro i tråden. Nu känns det dock som att det så smått börjar falla på plats, bland annat med vissa studieplaner för min del, vilket känns kanon!
Med E rullar det på. Han börjar gilla böcker nu, inte främst för bilderna eller berättelserna, utan för att en bok är som en samling dörrar. Och dörrar och lampor älskar han! Idag läste vi dock en bok med flikar att dra i så att saker i boken rör sig, och det gillade han. Tyvärr drog han loss ett rörligt däck, och hade sedan ett fasligt sjå att försöka sätta dig det igen. Det som imponerade mest på mig var dock att han började pilla på bilen på bildens andra (icke-rörliga) däck för att se om man kunde hitta något under det också. Och i morse "tutade" han på DN:s ledarskribenters näsor
(dvs tog mitt finger och satta det på deras näsor, som han gör på hans och min näsa för att jag ska säga "tuuuut"). Står och går gör han väldigt stadigt men bara med stöd, tror mest att det är en fråga om att han ska våga för att han ska fixa det själv. Vilka barn i tråden är det som går nu? Den enda jag har koll på är AKB:s Snoddas!