Vårmammor 2010 del 10!

aneka

Trådstartare
Ny tråd igen! :banana:

Januari
15/1 uva - första barnet - pojke (18/4)

Mars
1/3 Svartfot - första barnet - flicka (8/3)
8/3 Arabis - pojke, (9/3)
9/3 Doris - pojke (11/3)

April
5/4 Oregano - första barnet - pojke (10/4)
12/4 Mikan - pojke (31/3)

13/4 - Juzzzen- första barnet - flicka (15/4)
13/4 _saga_ - första barnet - flicka (23/4)

17/4 Cattan - första barnet - pojke (31/3)
23/4 zask - första barnet - pojke (28/4)

21/4 Lottch - första barnet - flicka (20/4)
26/4 Zody - första barnet - flicka (14/4)

28/4 Viv - första barnet - pojke (2/5)

Maj
3/5 AKB - första barnet -pojke (17/4)
5/5 Michellan95 - första barnet - flicka (6/5)
10/5 Western_Ivy - första barnet - flicka (21/6)
11/5 Ia* - andra barnet – flicka (12/5)

22/5 Cyllene - första barnet - pojke (12/5)
23/5 Emmah.S - första barnet - pojke, (15/5)

27/4 Macken22 - första barnet - flicka (7/6)
28/5 Magzzan - första barnet - pojke (24/5)
28/5 Armani__ - första barnet - pojke (27/5)

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Undra hur länge vi kommer att hålla på! :D

Macken: din storlek kommer nog inte att vara något problem, men jag rekommenderar att du provspringer innan du köper om du är osäker på bredden. Alltså springer, för det är ju lite teknik att springa på band, vet inte om du gjort det innan. Mitt var 51 cm och jag har aldrig ramlat, men vinglat till har jag gjort och då varit tacksam övar att inte ha trampat utanför.

Vad avis jag blir på dig! Men vi har verkligen inte plats för löpband längre... :(

Armani

Finns en kille här i Umeå som byter glasen på iPhone. Kostar under 1000 lappen!!! Nån bekant till mamma klämmde sin i bildörren så allt sprack, han fixade den.

I nästa tråd kanske det är dax att ändra prefix :) fast det beror på hur snabbt ni babblar ur den här tråden! :D

Jag har aldrig sprungit på band. Skulle inte påstå att jag sprungit mer än på skoltid när man var tvungen...

Det var i alla fall inte svårt att sälja in idén på gubben! Han tyckte det lät bra och kanske att vi åker i dag och köper den. Han springer nämligen själv så det var enkelt för mig att propagera för ett löpband :) För då kan han oxå använda den!

Ni som har ull/ylle strumpor till era barn vart har ni köpt dom?
Milton blir fortfarande jätte kall om fötterna när han åker sele så måste införskaffa något nytt! Nu har han tjocka strumpor och dubbla par raggsockor och fötterna innanför min jacka som är öppen!

Har nu reggat mig på funbeat. Är det någon som vill lägga till mig i våran grupp???? Ni kanske har hunnit stänga den???

Lyckades hitta gruppen och är nu medlem!! Så nu måste jag gensat börja röra på mig.

Senast ändrad:

Tänk er för ett år sedan, vad mycket vi hunnit med. Vi var gravida och gnällde över snön och såg fram emot att sitta med våra magar och barnvagnar i solen...

Idag ska mina föräldrar låna Ture efter lunch. Vi ska hyra en film och köpa pizza och chips. Inga löpband i sikte här...

Jag är än en gång less på försäkringskassan. Alla har sagt till oss att min mamma kan få ta föräldrardagar nu när jag är skadad och inte kan ta Ture. Sambon har svårt att vara från sitt jobb just nu. Jag har läst en del på internet och sett att många gjort så men även läst om de som inte fått det. Försäkringskassans system har varit nere hela veckan så det har inte gått att få tag p ångn på telefon.

På nätet hittade jag att man kan överlåta dagar med tillfällig föräldrarpenning till annan än vårdanshavare. Igår åkte mamma ner till FK och damen där säger att det gick inte alls. Det går bara vid vab. Då ringde jag fk och fick könummer 422. Efter en timme i kö kom jag fram och fick då reda på att det går visst. Om barnet är över 240 dagar gammalt. Så från 17 januari får mamma vara hemma. Hur vi ska göra den här veckan vet jag inte. Det blir ett jäkla pusslande med mina föräldrar, min stalltjej och sambon som får åka hit och dit. Han har tyvärr ett dumt jobb där han jobbar med installationer av stora värmesystem och ett jobb kan ta flera dagar. Att då bara jobba två halvdagar funkar ju inte.

Det är det som stör mig mest nu, att jag än en gång ställer till det för alla i omgivningen och behöver sÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket hjälp. Jag satt menlös i den här jäkla soffan hela graviditeten och nu sitter jag här igen. Blä!

Ni som har ull/ylle strumpor till era barn vart har ni köpt dom?
Milton blir fortfarande jätte kall om fötterna när han åker sele så måste införskaffa något nytt! Nu har han tjocka strumpor och dubbla par raggsockor och fötterna innanför min jacka som är öppen!

Ture har sina ullstrumpor från outnet.se

Men är det riktigt kallt så har han duntossor från elodie details.

boots_wool.jpg

Cyllene... Usch vad jag verkligen lider med dig, och här sitter jag o gnäller om min sketna förkylning :/

Här har det inte heller kommit igång med någon träning, min förkylning från nyår håller sig envist kvar och jag får extrema hostatacker om jag rör mig mycket, och än värre ute.
Så idag tog sambon med M på promenad med vagnen så hon får lite frisk luft iaf :)
Hon är bättre nu och hostar mest bara på natten, så de är ännu ganska jobbiga då hon oftast inte vill somna om vid 3matningen :( vid typ 5/6matningen imorse lyckades jag somna sittandes med henne vid bröstet och vaknade sedan med henne sovandes och bröstet i vädret :D men då sov hon vidare till 7.30 iaf då sambon gick upp med henne och han hann inte mycket mer än få på henne ny blöja och kläder innan hon somnat igen och så väckte dom mig vid 9 för frukost :) skönt!

Du har ingen annan kompis som är mammaledig? Det hade ju varit det ultimata...
Synd att man inte är miljonär- då hade man ju kunnat anställa en barnflicka...

Min pappa var hemma med syrrans barn när hon var nyopererad. Han skjutsade till dagis och hämtade. Och så hette det att han lagade mat med men det var inte sant ;) Men frukost o så fixade han iaf.
Nu var han lite sen in med något papper så pengar har han inte fått ännu. Detta var tidigt i våras... Han har överklagat avslaget två gånger nu. Fast då tror jag att det beror på det sena pappret.
De har ringt o kollat med sstern flera gånger om hon var tillräckligt dåligt. Karpaltunnelsyndrom- opererad i ena handleden och sträng vila på andra var ordinationen av läkaren.

Synd man ska behöva ligga i en likkista för att systemet ska fungera smidigt... Fast det gör det ju inte då heller iofs.

Angående värme på föterna när du ät ute med sele. Jag hade en säck jag kunde trä runt henne. Funkar bra med en filt med men då får man ju hålla kolla på den :)

Har försökt med filt men det funkar inte den ramlar bara bort när jag krånglar med hunden!

Cyllene: ska beställa sånna där tossor du föreslog!

Det finns färdiga säckar att trä runt babybjörnselarna... Men nu vet jag inte vad du har för sele :)

Kl

Vet inte om jag sagt detta tidigare... Men nu när jag kollar på "födelselistan" kan jag inte låta bli att undra var Zask tog vägen... Hon var ju ganska mkt aktiv innan och precis efter bf... Någon som vet?

Men du, ta en filt runt manducan och Milton, sen "tofsar" du bara ihop filten lite mot din mage med hjälp av vanliga hårsnoddar. Det funkar super :)

Kl

Vet inte om jag sagt detta tidigare... Men nu när jag kollar på "födelselistan" kan jag inte låta bli att undra var Zask tog vägen... Hon var ju ganska mkt aktiv innan och precis efter bf... Någon som vet?

Å om _Saga_ läser detta så vill jag bara skicka en stor kram, vi tänker på dig gumman.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 235
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar